Ofta kan en ET och andra alternativare mer muskulatur och ryggar än en "vanlig" veterinär. Därmed inte sagt att vet. inte kan nåt!!

Jag skulle göra så här:
Täck!! Vattentät tjockt täcke så hon slipper spänna sig i ryggen för att hon fryser.
Åk till en klinik, låt dom kolla i genom, röntga om dom tycker det är befogat.
Beroende av vad som hittas, tar du så ut en massör, kiropraktor, akupunktör etc. som får behandla och återställa hästen.

Min erfarenhet är att vet. ofta är duktiga på att ställa diagnos, men att andra är duktigare på att hjälpa hästen att bli frisk och fräcsh igen. :)

Så först klinik, sen andra alternativ!
 
En skillnad mellan Osteopati och Kiropraktik är, att Kiropraktern använder sig av kraft utifrån kroppen när han manipulerar, en Osteopat använder sig av kroppens egen tyngd för att manipulera. En Osteopat kan även jobba med Kranie sacral Osteopati, och detta kommer en Kiroprakter inte i närheten av

Hejda dig nu, och ta reda på fakta först. Detta är precis vad jag jobbar med, trots att jag är kiropraktor.
Å andra sidan jobbar jag med flera metoder, och inte bara en.
 
det va ju synd att du skulle ta de personligt, ja föraktar INTE massörer, jag har haft massör på min häst ett flertal gånger , men det finns vissa fall som jag föredrar ostiopat
(då gäller det lite "större" problem som jag ansåg att min häst hade när han var stenhård i muskelaturen, jag har svårt att tro att du skulle kunna lösa de där , med hans problem, då det tog lång tid innan ens massören kom på vad det var för fel (har haft flera olika massörer) men så fort jag tog upp Ostiopaten tog det honom ungefär 15 min sen peka han ut precis som ställen han hade problem med.

På så sätt har jag större förtroende för dom när det gäller "svårare" problem.
 
det vet jag väll att det är mina ord jag har ju själv skrivit dom ! Jag hade ALDRIG tagit upp en veterinär när det gäller hästens rygg. Inte för att jag inte tror att veterinären inte skulle klara av "problemet" utan att en veterinär tar ganska mkt omvägar vilket inte är fel, eftersom att man noggrandt skall ta reda på vart symtomen kommer ifrån, men en ostiopat gör ett snabbare jobb, eller åtminstone gör så att det lindrar ganska snabbt, villket min häst behövde då han hade förbaskat ont !
 

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Ida94
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 364
Senast: Linda_A
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 245
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 103

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp