Bukefalos 28 år!

Lupino

Trådstartare
För mig är det självklart varför genren rysare kallas just det. Ryser ni när en film är riktigt läskig/obehaglig?

Min man gör det inte, därav min undring.
 
Nej. Jag blir stel av skräck, och sedan förbannad för att det ska föreställa underhållning! O_o

Jag tycker inte om saker som försöker skrämmas helt enkelt.
 
Trodde det skulle vara en tråd med tips på rysare och tänkte kanske kanske kommer det ett tips på en film som är läskig.
 
Jag kanske ska tillägga att jag ryser även mär jag blir obegligt rädd även i andra sammanhang, som när jag "närbrottas" med en geting.

Men om vi återgår till film - någon mer än jag måste ju rysa eftersom de fått det namnet?!
 
För mig är det självklart varför genren rysare kallas just det. Ryser ni när en film är riktigt läskig/obehaglig?

Min man gör det inte, därav min undring.

Det är inte ofta det händer, tyvärr.

Kanske, att jag är rätt luttrad när det gäller såna filmer, har "alltid" sett på dem.

Men däremot kan jag reagera när det "psykologiskt spännande" och då är reaktionen mer att jag är inne i filmen och lite på spänn för vad som komma skall. Blod och splatt och sånt bekommer mig inte alls.

Senast i förrgår såg jag en skräckfilm, på kvällen, ensam hemma :) Inga problem, blir varken mörkrädd eller skrämd.
 

Liknande trådar

Mat Jag förstår inte, några saker runt de läskvarianter som kallas för energidryck. Jag började fundera på de här frågorna, när en...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 940
Senast: TinyWiny
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
16 218
Senast: Inte_Ung
·
Mat Just blivit kombocha-intresserad efter att ha smakat! Det ska ju, med lite tid och engagemang, gå att göra själv men jag blir inte...
2
Svar
34
· Visningar
1 122
Senast: Harrysen
·
Kropp & Själ Gifar, snurrande bilder, saker som rör sig i en bild osv. Jag vet faktiskt inte vad det kallas men jag tänker att alla som har sociala...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
2 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp