Bukefalos 28 år!

Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Status
Stängd för vidare inlägg.

doglover

Trådstartare
Sonen är 1 ½ år och detta blir då den 4e vagnen åt honom. Nu har han en 3-hjulig från Nordic Barn. Den är totalt värdelös på alla sätt och vis. Bromsen har pajat på vänster sida, framhjulet var böjt åt höger redan när vi köpte den (den skickades från företaget), vänster bakhjul trillar av och sitsen börjar gå sönder!:mad:

Det är garanti kvar till oktober, men orkar inte krångla!

Det är väl då läge att skaffa en annan vagn?

Jag ve:mad:t ej om jag har råd med en ny sittkärra, så en begagnad från Blocket vore trevligt.

Jag tänkte mig: Brio Race, Brio sitty och Emmaljunga Softy. Dom är väl slitstarka?

Det är inte jätteofta han sover i vagnen längre, men ryggstödet måste ju ändå kunna ställas.
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Vi har en Emmaljunga Scooter som vi köpte när sonen var under året. Den har vi sedan använt till både honom och till dottern. Vagnen är nu ca 5 år gammal och har blivit ordentligt misshandlad under åren (bl.a på flyg där de pajade varukorgen under) men den är still going strong.
Den kan jag verkligen rekommendera. Skön att köra och den rullar lätt och ledigt. Barnen sover gott i den också, vi har den numera till att dottern (2 1/2 år) sover i den på dagis (utomhus).

Verkar finnas ett par på blocket för runt 1000 kr (det står t o m billigare vid snabb affär) :)
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Jag har en Brio Race, jag älskar den :)
De andra har jag ingen erfarenhet av.
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Hrmm...

Under 1000lappen tänkte jag mig.
Är verkligen fattig:p, måste dessutom köpa nya regnkläder också.

Men scootern har jag tänkt mig länge, den också. Den verkar bra.

Får gärna vara någon som är rejäl, men ändå smidig och den verkar vara det.
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Jag köpte en stall-vagn igår för 300 kr, känner inte till märket, vändbart handtag, fullt liggläge men väldigt stum fjädring men han ska som sagt bara ha den uppe i stallet där jag inte vill ha min nya vagn.

Kan du inte åka till en butik som säljer barnvagnar och provköra några nya för att se vad du gillar och sen köpa en begagnad på blocket?

Och absolut ska du skicka tillbaka den trasiga vagnen!
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Vagnen är köpt från ett företag som säljer på Budera.(som tradera)

Det är garanti kvar, jag har inte alla lappar och kvitton och sånt, det har mitt ex. Jag vet ej om han har kvar allting, men den köptes helt ny i oktober 2008. Vid leveransen så var framhjulet böjt, men det var inte så jättestörande då, även fastän den drar en del åt höger.

Bromsen gick sönder istort sett hur lätt som hels, helt värdelöst!

Och mitt ex visade mig idag vad sitsen håller på att göra. Han har istort sett inga pengar alls som vanligt, så det blir ju jag som får betala nästan allt. Jag har pengar, men måste köpa regnkläder. Har mellan 2 och 3000 kvar tills barnbidraget kommer, därför vill jag gärna ha en begagnad.

Men är lite nervös på att bli blåst vid köpet!
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Hmm, vet ej om säljarna verkligen vill pruta ner priset flera hundralappar.
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Min bror köpte en emmaljunga scoter för 700kr=) en -07:a så klart de kan gå ner i pris om det blir en snabb affär!
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Jag har en gammal Emmaljunga, den är 15 år och har räckt åt 2 barn som använt den upp till 6 årsåldern.
Den har släpats kors och tvärs. Ofta lastad med packning eller en extra unge.

Modellen vet jag inte vad den hette då, men den är en föregångare till Scootern. En riktig Slitvarg.

//Waern
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

*kl*

Kan absolut tänka mig en "ful" vagn, men den ska ju helst inte vara helt omöjlig att få plats i bil. Jag har ingen, men min pappa har en Peugeot 307 och sonens farmor har en Volvo S80 och han brukar åka i dom bilarna ibland.

Tänkte sätta in en annons på blocket om att jag vill köpa en, men nu hittar jag inte den jäkla dosan till internetbanken (måste fylla på mobilen för att betala annonsen) så jag tänkte leta lite till.

Mera förslag, mera hjälp tack!
Ni som hjälper mig hitta, är jag jättetacksam mot! :)

Vill verkligen inte bli blåst igen.
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Helst får det inte gärna vara alldeles för långt bort från Göteborg, då jag inte har någon bil.
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Men vad är det för skräp till moderna barnvagnar.
både min liggvagn och sittvagn har kört runt med tre barn och 17 gubbar nog hade dom klarat tre ungar till.
Sittvagnen höll till och med skjutsa två barn åt gången, den ena i vagnen och den andra sittandes på fotstödet. Om det krisa fick trean stå i varukorgen :angel:
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Du kan inte fråga de äldre barnen på förskolans föräldrar om de har en vagn som de vill sälja ?

Alla tänker ju inte på att sälja sina vagnar när de inte behöver dem längre utan ställer in dem i något förråd hemma.
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Kan ju sätta upp en lapp där i närheten så får folk kontakta mig istället.:laugh:
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Antar att det är design före kvalité?
Men man förväntar ju sig att vagnen ska hålla mer än ett par månader iallafall.:mad:

Tycke det låt så bra, smidigt med 3hjul, lätt att köra och putta på. Helt ok varukorg och upp till 25 kg. Men icke......
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Hörrni!
Det är inte tillåtet att länka till annonser!

/moderator fast inte på förälder
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Tack Ameo!

Till er som har skrivit in annonser, fortsätter det så ryker tråden och ni kommer att få varningar hela bunten. Skärpning tack!

Snurrfian-moderator på förälder!
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Har ni ingen barnvagnsoutlet i närheten?
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Det vet jag inte, har aldrig hört talas om det iallafall. Bor strax utanför Göteborg.
 
Sv: Så irriterande! Behöver köpa ÄNNU en ny vagn!

Jag har en Urban Jungle, årsmodell -04 innan de kom med de ledade handtagen så det finns mindre som kan gå sönder. Det är en himla lätthanterad vagn och ursmidig att köra med och lasta, blir helt platt och väger lite.

Inte ny som sagt, jag funderade just på om jag skulle ta mig samman och tvätta (den minst sagt leriga) klädseln och putsa upp resten så den blev säljbar. Den är lite bucklig i aluminiumplåten fram, och de små skruvarna i underredet är rostiga men den ser ändå cool ut om man inte tittar jättenära. Finns ny originalåkpåse med, varmt och skönt.

Vill du ha den? Den är gratis om du sanerar den själv :D Den kan åka med till åtminstone Partille där Vidars pappa har butik.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp