Så jävla orolig..

ponilover

Trådstartare
I ca 2 veckor har jag haft en molande värk i nedre delen av magen samt i ländryggen. Jag brukar kunna få så typ dagen innan mens och det är bara en otroligt svag och molande värk som kommer i vågor. Ingen olidlig eller jobbig smärta. Men nu har jag haft så i två veckor, beräknad mens runt 20e-22a så det är inte mens på gång.
Att jag är gravid är uteslutet av naturliga skäl..

Om det är relevant så kommer det även gul/vit vätska hur bägge brösten om jag trycker på dom vilket inte heller för mig är normalt. Vad händer med min kropp? Är så himla orolig att det ska vara något allvarligt..

Jag har tid hos gynekologen på tisdag för cellprov och tänkte berätta om mina problem där men det känns ändå långt dit och jag kommer hinna gå igenom alla tänkbara sjukdomar och scenarion innan den dagen är kommen. Hoppas att ni kan hjälpa mig och eventuellt lugna mina oroliga nerver..
 
Låter som att du är skendräktig! :D

Jag har haft något liknande en gång. Plötsligt kom det vätska ur tuttarna och jag hade lite mensvärk, fast ingen mens. Läkaren jag gick till sa att det kan hända ibland och att det sannolikt var ofarligt. Det var ca 10 år sedan, försvann efter några veckor, och har inte kommit tillbaka.
 
I ca 2 veckor har jag haft en molande värk i nedre delen av magen samt i ländryggen. Jag brukar kunna få så typ dagen innan mens och det är bara en otroligt svag och molande värk som kommer i vågor. Ingen olidlig eller jobbig smärta. Men nu har jag haft så i två veckor, beräknad mens runt 20e-22a så det är inte mens på gång.
Att jag är gravid är uteslutet av naturliga skäl..

Om det är relevant så kommer det även gul/vit vätska hur bägge brösten om jag trycker på dom vilket inte heller för mig är normalt. Vad händer med min kropp? Är så himla orolig att det ska vara något allvarligt..

Jag har tid hos gynekologen på tisdag för cellprov och tänkte berätta om mina problem där men det känns ändå långt dit och jag kommer hinna gå igenom alla tänkbara sjukdomar och scenarion innan den dagen är kommen. Hoppas att ni kan hjälpa mig och eventuellt lugna mina oroliga nerver..

Jag har en kompis som har lite knasiga hormoner, hon har ofta "bröstmjök" utan att vara det minsta gravid. Hon har haft så i flera år, det började innan hon fyllde 20 och nu för tiden har hon accepterat att det är normalt för henne att vara så.

Men hon har också extremt lätt för att bli gravid, har det visat sig. Superfertil, liksom.
 
Jag hade inte varit det minsta oroligt. Låter inte alls konstigt tycker jag, efter att ha försökt bli gravid i över ett år. Jag har t.ex. nästan alltid molvärk fr.o.m. äl till mens.

Men prata med gyn, så slipper du oroa dig.

Men hon har också extremt lätt för att bli gravid, har det visat sig. Superfertil, liksom.

Så är det inte för alla...:meh:
 
Jag har fö varit "skendräktig" en gång... Illamående, ont i tuttarna och tror jag var svullen över magen också. Gjorde ett gravtest – som var positivt :nailbiting: Fick tid hos gyn bara dagen efter – gjorde ultraljud – ingenting, flera personer kollade. Och ett blodprov togs, blodprovet visade på knasiga och höga gravidhormonnivåer. Det gick till sig av sig själv och har aldrig mer hänt.
 
Så är det inte för alla...:meh:

Jag vet, för henne är det ett besvär som är kopplat till hormonrubbningen. Hon har fler ägglossningar än vad som är normalt, till exempel. För att hon ska "fungera" så bra som möjligt behöver hon p-piller, det styr liksom upp hypofysen så att den skärper sig.
 
Jag menar bara att man inte behöver tro att vätska ur bröstvårtorna automatiskt betyder att man är väldigt fertil, för det är ju jag uppenbarligen inte... :(
 
Jag har en kompis som har lite knasiga hormoner, hon har ofta "bröstmjök" utan att vara det minsta gravid. Hon har haft så i flera år, det började innan hon fyllde 20 och nu för tiden har hon accepterat att det är normalt för henne att vara så.

Men hon har också extremt lätt för att bli gravid, har det visat sig. Superfertil, liksom.

Det var udda, för när hormonet prolaktin är förhöjt medför det i regel svårigheter att bli gravid. Ungefär som att de flesta har ett någorlunda skydd mot graviditet då man helammar. Vet av egen erfarenhet då jag en period hade förhöjda prolaktinvärden då vi försökte bli gravida för sisådär 17 år sedan och genomgick barnlöshetsutredning och är värdet högt så har man sällan ägglossning enligt läkaren. Fick lämna prover under ett halvårs tid då de nogsamt följde det hela.
 
  • Gilla
Reactions: rtf
Det var udda, för när hormonet prolaktin är förhöjt medför det i regel svårigheter att bli gravid. Ungefär som att de flesta har ett någorlunda skydd mot graviditet då man helammar. Vet av egen erfarenhet då jag en period hade förhöjda prolaktinvärden då vi försökte bli gravida för sisådär 17 år sedan och genomgick barnlöshetsutredning och är värdet högt så har man sällan ägglossning enligt läkaren. Fick lämna prover under ett halvårs tid då de nogsamt följde det hela.

Det är nog inte det enda hormonet som lever loppan hos henne, tyvärr. Det är som sagt hypofysen som har någon himla snedtändning sedan puberteten och de flesta läkare bara skakar på huvudet och levererar inga lösningar. P-piller fungerar, så de nöjer sig liksom med det.

Men nog om det nu, det känns lite off topic :)
 
Pco(s)? Om du har mensrubbning, svårt att bli gravid, ökad behåring ... ? Det kan även rubba prolaktinet och vätska kommer ur brösten...

Googla på PCOS.
 
Tack för alla svar! :)

@Stereo detta är inte helt omöjligt känner jag. För om jag hade haft sex senaste tiden så hade jag absolut trott att jag hade varit gravid för exakt såhär kändes det för mig när jag var gravid, förutom att inte brösten är ömma.

@whwycd @Mammadutt efter att ha googlat hormonrubbning så känns det som om jag kan utesluta det.

@Linda8142 Nej, jag äter för tillfället inga mediciner.

@em-pirre Ja jag har läst att det faktiskt är många som har "mensvärk" från ägglossning fram till mens men oftast har dessa tjejer alltid haft så. Är det möjligt att det uppstår flera år senare liksom?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Sökte läkare pga tarmproblem, bla periodvisa diarrer, var inte direkt orolig för något allvarligt, haft diverse magproblem sen...
Svar
7
· Visningar
1 705
Senast: Gosa
·
Kropp & Själ Jag har haft smärtproblematik senaste månaderna, som ökar i mängd. Eftersom det dröjer 1,5 månad innan min tid till vårdcentralen ser...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 262
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Den korta versionen: Jag har inte tagit gynekologiskt cellprov på 8 år och har nu drabbats av dödsångest. Den längre versionen: Jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 300
Senast: Voeux
·
Gravid - 1år Snokat runt här i flera år utan att ha haft en användare innan men kände det var dags nu. Hur pass skengravid kan man bli egentligen...
Svar
8
· Visningar
1 276
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp