Skengravid?

majskorn

Trådstartare
Snokat runt här i flera år utan att ha haft en användare innan men kände det var dags nu.

Hur pass skengravid kan man bli egentligen? Och hur tidigt?
Upplever mkt konstiga symptom jag aldrig har annars o dom har uppkommit efter oskyddat som skedde omkring äl (tror jag). Eller är det möjligt att känna sjukt tidiga symptom på en riktig graviditet?

Kort info:
Senaste mens 15/1
Svagt streck på äl sticka 26/1 (myste på då) sen starkare streck på äl 29-31/1 med mys 31/1.
Hade lite molande värk efter 26/1 o en minimal blodig flytning två dagar senare. Efter 31a har jag vart sjukt uppsvälld i magen (den är annars platt o aldrig uppsvälld så länge jag håller mig från laktos som brukar ge en helt annan övergående uppsvälldhet) och är väldigt sugen på mat (mer än vanligt) samt har en ihållande lätt molande värk i nedre delen av magen (typ som mensvärk fast lättare). Idag började brösten ömma.

Normalt känner jag aldrig av äl o brösten börjar oftast ömma en vecka innan mens. Min cykel varierar mellan 30-37 dagar så det borde inte va dags än.
Så sjukt skengravid eller kan vårt halvhjärtade försök faktiskt tagit sig o ger symptom så fruktansvärt fort?
 
Snokat runt här i flera år utan att ha haft en användare innan men kände det var dags nu.

Hur pass skengravid kan man bli egentligen? Och hur tidigt?
Upplever mkt konstiga symptom jag aldrig har annars o dom har uppkommit efter oskyddat som skedde omkring äl (tror jag). Eller är det möjligt att känna sjukt tidiga symptom på en riktig graviditet?

Kort info:
Senaste mens 15/1
Svagt streck på äl sticka 26/1 (myste på då) sen starkare streck på äl 29-31/1 med mys 31/1.
Hade lite molande värk efter 26/1 o en minimal blodig flytning två dagar senare. Efter 31a har jag vart sjukt uppsvälld i magen (den är annars platt o aldrig uppsvälld så länge jag håller mig från laktos som brukar ge en helt annan övergående uppsvälldhet) och är väldigt sugen på mat (mer än vanligt) samt har en ihållande lätt molande värk i nedre delen av magen (typ som mensvärk fast lättare). Idag började brösten ömma.

Normalt känner jag aldrig av äl o brösten börjar oftast ömma en vecka innan mens. Min cykel varierar mellan 30-37 dagar så det borde inte va dags än.
Så sjukt skengravid eller kan vårt halvhjärtade försök faktiskt tagit sig o ger symptom så fruktansvärt fort?
Låter ju positivt i mina ögon. Jag har oxå fått sjukt tidiga symtom o plussat tidigt båda ggr. :)
 
Låter ju positivt i mina ögon. Jag har oxå fått sjukt tidiga symtom o plussat tidigt båda ggr. :)
Alla ts symtom kan man ha innan mens. Alla. Så känner jag typ alltid. Det varierar helt enkelt. Innan jag började försöka bli gravid kände jag typ ingenting.

Jag tycker det är konstigt att säga att det låter som om hon är gravid. (Även om hon kan vara det).
 
Alla ts symtom kan man ha innan mens. Alla. Så känner jag typ alltid. Det varierar helt enkelt. Innan jag började försöka bli gravid kände jag typ ingenting.

Jag tycker det är konstigt att säga att det låter som om hon är gravid. (Även om hon kan vara det).
Hon skrev ju att hon aldrig har några symtom annars, annars kan de såklart vara mens.
 
Jag brukar på skämt säga att det finns en 5:te naturlag: "Aldrig är man så gravid som när man försöker bli gravid. Inte ens sen när man är gravid".

Men jag dristar mig faktiskt att påstå att det inte är så långt från sanningen.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
2 880
Senast: Docka
·
Hundhälsa Viktor är en nioårig riesenschnauzer som tror han är nio månader och lever sitt liv enligt devisen "fullt ös, medvetslös". Energi är...
Svar
13
· Visningar
3 579
Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 131
Gravid - 1år Idag var vi på RUL nr 2 då vi beräknades vara i för tidugt stadie förra RUL. Idag 19+2. Blev flyttade IGEN, 5 dagar så nu 18+4. Här är...
2
Svar
35
· Visningar
3 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp