Bukefalos 28 år!

Saarloos Wolfhound

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Saarloos Wolfhound

För övrigt så kan inte främmande personer gå in till min huskys i hungården heller med skinnsaker eller godis! de attackeras direkt, alltså inte människorna utan skinnsakerna,godiset.

Men det är klart, Kolmården har ju ett otroligt ansvar och vill inte riskera att något händer så det är klart de sätter upp "regler".
Jaha jaha!:bow:
 
Sv: Saarloos Wolfhound

Sålunda har DNA-prover visat att schäfern trots sitt utseende inte är speciellt nära släkt med vargen. En ledande kandidat är däremot den grönländska slädhunden. Till exempel liknar dess skelett, speciellt kraniet, vargens så mycket att det vid utgrävningar kan vara svårt att skilja benrester från de båda djuren åt.
så så så:bow:
 
Sv: Saarloos Wolfhound

a, den grönländska slädhunden, det har jag hört förr, men den och huskyn är ju så otroligt lika varandra så folk inte kan skilja på dem.
hehehehheheh:bow:
 
Sv: Saarloos Wolfhound

Guardian Angel; varför har du en vargbild när du smutskastar vargen så? eller är du bara rädd för dem? stora stygga vargen som i vilt tillstånd lägger svansen mellan benen och flyr om den möter en människa hjälp vad farlig, gettingar är ju farligare
ajajajajajaj:bow:
 
Sv: Saarloos Wolfhound

Vargen tämjde sig själv. Våra tamhundar skiljer sig på flera punkter från vargen. men trots det är de nära släkt med varandra. Vissa forskare vill till och med beskriva hundar som vargar som aldrig blir vuxna.
oooppppss!:bow:
 
Sv: Saarloos Wolfhound

Ja att hundar har kvar valpdrag som vargar växer ifrån stämmer ganska bra, men det är kanske överkurs.
PL
 
Sv: Saarloos Wolfhound

citat: En S.H. är en ren ras. Han är inte sönderavlad . Det finns inga rastypiska sjukdomar som hos andra raser . Han har sitt ursprungliga beteende kvar efter sin stamfader, grå - vargen.

det stog i länken
så ja!:bow:
 
Sv: Saarloos Wolfhound

Nej det sista jag skaffar mig är en hybrid!

o sen när jag mött 2 st från han som är skygga o tar till aggression o.s.v. så vill jag nog inte ha nån heller, aldrig varit rädd för en hund i hela mitt liv o jag har haft och göra med hangarhundar och vakthundar och skyddshundar. men när jag knöt skorna hos en farbror och hans hybrid kom och drog fulltandvisning åt mig precis brevidd min skalle då var jag rädd!
Den hunden var skygg på gården och gick inte fram o hälsa ingenting låg i hallen sen gick den undan när jag kom i hallen sen när jag böjde mig ner kom den me ragg övre hela ryggen och fulltandvisning och jag blunda och bara hoppades det skulle hjälpa så ägaren ropa hunden den sket totalt i det så den fick gå och hämta en köttbulle som han kasta på golvet framför hybriden , sen gick den till husse så där sätter jag aldrig mer min fot det kan jag lova. Och denna hybrid kommer från han.
så tillslut är det personliga upplevelser som har en betydelse? Bara för att en gjorde så betyder inte att alla individer är likadana:bow:
 
Sv: Saarloos Wolfhound

Congenital and Genetic Conditions found with greater than average frequency in the Siberian Husky (point to name for description):

Castration responsive dermatosis Cataract Chronic Superficial Keratitis Corneal dystrophy Discoid lupus erythematosus Entropion Glaucoma Hemophilia A - Classic Hemophilia Hip Dysplasia Lens Luxation Osteochondritis Dissecans Osteochondrosis Persistent Pupillary Membrane Progressive Retinal Atrophy Retinal Dysplasia Uveodermatological Syndrome von Willebrands Disease Zinc-responsive dermatosis

De finns inga genetiska fakta som tyder på att SH eller andra polarhundar har en annan härstamning än andra tamhundar.
PL FD polarhundsägare
 
Sv: Saarloos Wolfhound

KL

skogstrollet och PL sam andra som försöker för en seriös diskution i den här tråden. Jag tror jag har kommit fram till att det inte kommer löna sig eftersom att:

1. Hollandse Herdershond inte besitter någon kunskap i ämnet

2. Således inte besitter förmåga att svara på ställda frågor.

3. Enbart läser det han(?) vill läsa istället för att se två sidor av myntet

4. Inte förstår att denna diskutionen i större mån inte handlar o vad man tycker utan vad som vore realistiskt.

5. Tror på sådant som inte stämmer överens med verkligheten.

6. HH tror att diskutera= att vinna en tävling.
Jag tackar iallafall för mig!
 
Sv: Saarloos Wolfhound

Inte vet jag om du är sjuk! Trollsjuka?
Däremot vidhåller jag att din åsikt om att det är ok med varghybrider som ngn slags ersättning för vilda vargar är sjuk (och okunnig, som det mesta av dina påståenden).
PL
 
Sv: Saarloos Wolfhound

Håller delvis med dig, men när jag gör inlägg i den här typen av diskussion riktar jag mig inte bara mot obildbara exemplar som HH utan lika mkt mot alla andra.
PL
 
Sv: Saarloos Wolfhound

Sant. Vi har framför vårt åsikt. Lika bra att sätta punkt här.

Alla samhällen har en byfåne.

Låt HH gräva sin egen grop. Vem lyssnar på det där...? :smirk:
 
Sv: Saarloos Wolfhound

När jag läser hh's senaste inlägg, så får jag osökt upp bilden på tanten i en reklamfilm som håller för öronen och lallar (högt för att inte höra) när bingogrannen upplyser om att "så där kan du ju inte göra", när hon kryssar siffror på måfå... :confused:

:devil:
 
Sv: Saarloos Wolfhound

Och fortfarande ska ni inte tjafsa med denna användare. Ni har bildat drev och det gillar jag inte. Sätt HH på ignore och sluta ge mig gråa hår.

Mvh moderator Jadzia
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 392
Hundavel & Ras Jag firar lite, måste jag säga. http://www.vf.se/nyheter/hagfors/nu-ger-oddvar-upp-sin-drom Å andra sidan: Experimentverkstan...
2
Svar
23
· Visningar
3 359
Hundavel & Ras Jag deltar i en rätt intressant diskussion i en fb-grupp nu där man bett om synpunkter på utseendet på en schäfer. Det har lett till en...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
22 433
Senast: purity_666
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 579
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp