sadel: horse saver

T

Tilly

Någon som har erfarenhet av sadel märket horse saver? Är dom något att ha? Funderar på att köpa en.
 
Jag har haft en sådann, allround. En bra sadel till ett billigt pris. Låg bra på min pålla under en period, helt ok att rida i. Dock lite hal.
 
Dom verkar ok för att vara så billiga. Men kolla stoppningen noga innan du köper då jag har sett de som är ojämna i stoppningen.
 
Jag har en dressyr till mitt varmblod, ligger jättefint på honom och helt okej att rida i.
Har haft den i ett år och det syns knappt.
Önskar endast lite bättre knästöd
 
Jag har en till min islänning. Tycker den är skön att sitta i, lätt, enkel att hålla ren. Den är böjlig i materialet. Nackdelen i mitt fall är att det finns en antydan till kilbossor, och just under dessa får jag lite märke på vojlocken.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjohopp. Sitter och försöker hitta mig någon stadig padd att använda under min TCS. Nånting som ger kanal över ryggraden. Spanat lite...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Shixle
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
653
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Hej! Hoppas detta är en okej tråd att göra här :) Jag måste sälja min mammas sadel då hon inte rider längre och undrar lite om den...
Svar
8
· Visningar
756
Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
492
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp