Sadel med liknande passform som prestige golden star?

Apan09

Trådstartare
Jag har just nu en prestige golden star som passar hästen helt ok, utprovad av sadel magasinet som tyckte att den låg bra trots att den glider lite bakåt vid ridning. Han har en ganska svår rygg!
Hästen störs dock inte och verkar trivas bra med den.

Dock tycker jag att den är hemsk!
såphal i lädret och ger alldeles för dåligt stöd.

Hästen är svängd i ryggen, något överbyggd med mycket bog och hög manke. Har x-wid (36-37 någonting) i prestigen.

Tänkte börja leta begagnat men vet inte vad jag ska titta efter riktigt?
 
Fast glider den bakåt så passar den ju inte. En begagnad Amerigo, DJ är modellen just för överbyggda hästar.
Men är inte den ganska rak i bommen? Han är nämligen inte överbyggd som många fullblod som sluttar rakt uppåt mot korset utan är mer svängd i sin linje, med rejäl manke och stora bogar.

Troligtvis har han muskulat om en del som gjort att sadeln inte ligger optimalt längre. Ska ta ut en sadelprovare igen men tänkte att det kunde vara bra att få lite idéer innan :)
 
Men är inte den ganska rak i bommen? Han är nämligen inte överbyggd som många fullblod som sluttar rakt uppåt mot korset utan är mer svängd i sin linje, med rejäl manke och stora bogar.

Troligtvis har han muskulat om en del som gjort att sadeln inte ligger optimalt längre. Ska ta ut en sadelprovare igen men tänkte att det kunde vara bra att få lite idéer innan :)
Jag förstår vad du menar, men jag skulle nog, utan att ha sett hästen, säga Amerigo i alla fall.
 
Jag hade en Golden Star innan som låg helt okej på hästen men jag trivdes inte alls i den då den var så hal och testade allt möjligt för att få den mindre hal men gav upp och fick en Prestige Meredith utprovad som både hästen och jag älskar:love:
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
915
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Hejsan! Har precis kollat upp min Gold medel Agnes och den ligger perfekt, dock är den för smal i bomvidden. Har en x-wide, alltså...
Svar
0
· Visningar
615
Senast: Lenasisu
·
Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
17
· Visningar
2 368
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej, Jag har haft problem med att hitta sadel till min häst trots fyra sadelprovare som varit ute och rekommenderat olika sadlar. Han...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 406
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp