Bukefalos 28 år!

Sadel passande Nsv...

A

annamon

Någon som har tips på westernsadlar som finns i vid bom och skulle kunna ligga bra på Nordsvensk brukshäst?
Har ingen tidigare erfarenhet av westernsadlar och det är en djungel!
Rider nu i en bomlös Barefoot cheyenne. Trivs med den men tycker ibland att den inte ligger på stadigt som jag skulle önska.

Någon som har tips...
 
Sv: Sadel passande Nsv...

Lite tips kan jag bidra med kanske.. :p

En Reining sadel modell (vad den nu heter, har helt glömt) från Longhorn med x-vid quarter bom brukar ligga bra på brukstypen.

Även så finns det fler modeller, men kolla efter en som har svängd bom och ganska mycket frigång vid manke. Också så ska den vara sväng baktill då bruksen brukar vara rätt kort i ryggen. Bättre att ha en svängd än att det tar imot vid höften.

Hoppas att det kanvara till någon hjälp... :idea:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 353
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
420
Senast: Fiorano
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 374
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 398
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp