Bukefalos 28 år!

Sadelgjord utan resår?

Centaur

Trådstartare
Min häst visar tydligt att han föredrar en stum gjord, antagligen pga att hans sadel är extremt mjuk så att det blir för mkt rörelse om man har resår på gjorden också.

Har en från Passier nu men inte riktigt rätt passform så letar efter en annan.
Men det är ju nästan omöjligt att hitta gjordar som inte har resår! :crazy: Har kollat alla sidor jag kan komma på, båda svenska och utländska men allt har resår.... Så om någon kan tipsa om märken som har lite bredare eller anatomiska dressyrgjordar helt i läder (helst läder, men även andra material är av intresse så länge det är stumt) skulle jag bli jätteglad!! :bump:

Obs skriv bara märken, har ni tips om butiker som har såna gjordar så är det kanon, men PMa istället då.:)
 
Sv: Sadelgjord utan resår?

Jag har en från prestige, supermjuk o bred. Men du har väl en mörkbrun sadel?? Prestige gjorden finns väl bara i tabacco tror jag, men det kanske du kan stå ut med...
 
Sv: Sadelgjord utan resår?

Åh, så synd... Slängde just min utan resor pga att jag inte har någon användning för den. (dock syntetmaterial) Annars kunde jag skickat den ;) Det var en Bucas.
 
Sv: Sadelgjord utan resår?

Helst ska den ju vara mörkbrun, men kan leva med tobacco också, den syns ju inte så mkt. Är det den här du har? http://prestigeitaly.com/elenco.php?padre=5&cat=6&id=61

D_K; Har ju kollat på den men jag tror inte han kommer tycka om den pga trycket som blir mot bröstbenet av den lilla plattan. Men WoW kanske har några andra gjordar?
 
Sv: Sadelgjord utan resår?

Hur bär man sig åt när märke och butik är samma?
Betrakta det här som märke då: Horze har en mörkbrun anatomisk vad jag kan se.
 
Sv: Sadelgjord utan resår?

jag har en dressyrgjord av jonny ramsten, fast gjord något svängd och superkvalite på lädret.
 
Sv: Sadelgjord utan resår?

Skulle ju kunna gömma sig en resår där inne, men då måste den vara bra hård för jag har inspekterat den noga.. Ska kika på den ikväll när jag kommer hem återkommer med rapport då.:)
 
Sv: Sadelgjord utan resår?

Har en stum gjord från Kieffer som jag verkligen gillar. Den är ordentligt paddad och jättefint mjukt men rejält läder.
 
Sv: Sadelgjord utan resår?

Hej!

Jag har en sån anatomisk gjord från Hööks som har resår i båda ändarna.

Tyvärr är den så "stram" att den inte ens med våld går att rubba (vi har hängt en person i varje sida på gjorden och den blir inte ett uns längre). Som resåt betraktat är den värdelös, men som "hård" gjord funkar den bra- om man nu vill ha det (det vill inte jag, tyvärr).

/ Lavinia
 
Sv: Sadelgjord utan resår?

Plattan är allt annat än liten. Och det blir inget hårt tryck av den. Så som den är konstruerad behöver man absolut inte spänna den hårt för att sadeln ska ligga på plats.
 
Sv: Sadelgjord utan resår?

jag har en från bucas helt utan resår. klart kanske inte så bred som du skulle vela ha men kanske att du testar om de är de som behövs för din häst.
 
Sv: Sadelgjord utan resår?

kanske värt att se närmare på... hade du bilder på din gjord? :)

tack till alla andra som kommit med förslag om märken, ska kolla på dom! :laugh:
 

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 748
Senast: Lavinia
·
Utrustning Ja, nu har jag provat ut en sadel till min häst (Schumacher Connect II) och ska köpa stigläder och sadelgjord. Men vad tusan ska man...
Svar
12
· Visningar
1 178
Senast: Rodluvan
·
Utrustning Hej! Finns det någon här ute som kan tipsa mig om en bra LÅNG (130-140 cm) sadelgjord utan resår? Har letat och letat men alla...
Svar
11
· Visningar
2 488
Senast: Lydia
·
Utrustning Jag har en Jeremy Rudge-dressyrgjord till min sadel nu, men ska nog köpa en hoppsadel i sommar också. Funderar då på bra sadelgjord :)...
Svar
17
· Visningar
2 965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp