Bukefalos 28 år!

Sadelgjord utan resår?

Sv: Sadelgjord utan resår?

Islandstjejerna i stallet har inte haft något problem med att hitta en stum dressyrgjord, inte jag heller för den delen. Både H*rze, H**ks och B*örjes har av helt bra kvalitet. Kolla H**ks islandssidor, där finns iaf, om de inte är för korta förstås, har själv estnisk häst med dressyrstroppar på espaniolan.
 
Sv: Sadelgjord utan resår?

Men det står att den har resår?

My bad... Den har ju resår!! Drog i den igår och upptäckte att den har resår, ganska hård men verkligen inte stum. Pinsamt:D Får skylla på att jag inte brukar spänna den så hårt...

Har inte känt på den prestige gjorden du visade, men de brukar ju vara mjuka. Annars kan jag också rekommendera Equipe. Har ingen själv, men de jag har känt på har varit trevliga, mjuka o fint läder.
 
Sv: Sadelgjord utan resår?

Hade inga nyare bilder som var bra, men är det någon detalj du vill se kan jag fixa det.
Måtten är
Stroppar bredd 6,5-7 cm hela vägen
Mittplatta bredd 11 cm
Mittplatta längd 31,5-32 cm

Den andra gjorden är 9,5-10 cm bred.


IMG_3636.jpg


IMG_3641.jpg


GP14.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 734
Senast: Lavinia
·
Utrustning Ja, nu har jag provat ut en sadel till min häst (Schumacher Connect II) och ska köpa stigläder och sadelgjord. Men vad tusan ska man...
Svar
12
· Visningar
1 177
Senast: Rodluvan
·
Utrustning Hej! Finns det någon här ute som kan tipsa mig om en bra LÅNG (130-140 cm) sadelgjord utan resår? Har letat och letat men alla...
Svar
11
· Visningar
2 486
Senast: Lydia
·
Utrustning Jag har en Jeremy Rudge-dressyrgjord till min sadel nu, men ska nog köpa en hoppsadel i sommar också. Funderar då på bra sadelgjord :)...
Svar
17
· Visningar
2 965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp