Bukefalos 28 år!

Sadelutprovningsproblem!

P

Pita

Jag har lånat hem en Wintecsadel på prov, och provred i den idag. Nu är det så att bossorna ligger inte an mot ryggen när jag inte sitter i den. (Alltså följer sadeln delvis med upp när jag rider lätt.) Måste de göra det? Och vad beror det på att de inte ligger an? Vore jättetacksam för snabb hjälp!
 
Låter som att sadelns form inte passar hästen... Har du ingen sadelutprovare som kan hjälpa dig?
 
hej, vart ifrån har du lånat sadeln? är det en affär eller så, så vilken?
för ska kanske köpa en och måste nästan kunna låna hem en och prova den först.
tacksam för svar.
 
Wintec-sadlarna upplever jag som ganska svängda i bommen. Om din häst då har en ganska rak rygg så kommer sadeln inte ligga an hela vägen. Om det är så får du nog tyvärr se dig om efter ett annat sadelmärke.
 
Antagligen passar inte sadeln hästen, bossorna ska ligga an men inte trycka men heller inte lyfta från hästen under ridning.. Ta hjälp av en sadelutprovare som kan ta fram rätt sadel till dig och din häst.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur funkar det, när behovet verkligen finns, personerna inte klarar sig utan hjälp men ekonomin är katastrof? Mamma ramlar titt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 621
Senast: Fetaost
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 761
Senast: Mogge
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 758
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 993
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp