Bukefalos 28 år!

"Sadla om", Hopp till western

S

sarahaga

Jag har idag en hopphäst som jag tävlat upp till 1.40 i hopp.
Jag har haft egen häst i cirka 12år. Nu ska hon säljas och jag
funderar på att byta gren & börja rida western.

Jag är väldigt tävlingsinriktad & ska jag rida western vill jag köpa
mig egen & börja tävla så snart som möjligt.

Jag är intresserad av fartgrenarna (polebending mm) & kogrenarna
samt reining. Jag har idag bara ridit western typ 3 lektioner.
Funderar på att bli medryttare först för att vara helt säker på att det är
western jag vill göra & inte hopp.

Mitt problem (som jag behöver hjälp med) är som följer:
Det är väldigt svårt att hitta western stall/hästar/folk/tränare idag, inte alls som
hoppningen. Jag vill hitta ett stall (vet att det finns ett i Bro) i närheten av
kungsängen (norra Sthlm iaf), solna eller city. Ett stall där folk är intresserade
av western & tävling.

Även olika tränare som finns i Sthlm området. Och kanske om ngn vet ngn som
behöver en medryttare ett tag framöver?

Tack på förhand,
Sara :bump:
 
Sv: "Sadla om", Hopp till western

Jag har idag en hopphäst som jag tävlat upp till 1.40 i hopp.
Jag har haft egen häst i cirka 12år. Nu ska hon säljas och jag
funderar på att byta gren & börja rida western.

Jag är väldigt tävlingsinriktad & ska jag rida western vill jag köpa
mig egen & börja tävla så snart som möjligt.

Jag är intresserad av fartgrenarna (polebending mm) & kogrenarna
samt reining. Jag har idag bara ridit western typ 3 lektioner.
Funderar på att bli medryttare först för att vara helt säker på att det är
western jag vill göra & inte hopp.

Mitt problem (som jag behöver hjälp med) är som följer:
Det är väldigt svårt att hitta western stall/hästar/folk/tränare idag, inte alls som
hoppningen. Jag vill hitta ett stall (vet att det finns ett i Bro) i närheten av
kungsängen (norra Sthlm iaf), solna eller city. Ett stall där folk är intresserade
av western & tävling.

Även olika tränare som finns i Sthlm området. Och kanske om ngn vet ngn som
behöver en medryttare ett tag framöver?

Tack på förhand,
Sara :bump:

Låter som om du skulle lagt ut det här på annons-sidorna istället för forumet..

Om inte så gå in o sök efter tränare på b.la www.sqha.com (Swedish Quarterhorse Association)
 
Sv: "Sadla om", Hopp till western

Hola,

I Stockholmsområdet finns det några Westernridskolor. Gåsvik åt Norrtälje. Alba i Bammarboda. Lasse i Gottröra. Cowboydreams i Ösmo. Tror inte de har nått på Södertörn längre.
Åt Kungsängenhållet är jag tyvärr helt vilse, kan inte påminna mig om att det finns något alls åt det hållet.

Det finns några westernklubbar kring Stockholm där man kan hitta likasinnade. WRU, WRCS och TWRS. Du hittar dem via WRAS http://www.wras.sesom är vår motsvarighet till SvRidsportsförb.

De olika klubbarna har egna hemsidor så där kan man hitta en del matnyttigt. En del har "hemmabanor" där många korkar ihop sig och tränar ihop för olika tränare. Vissa stall brukar kunna bli lite mera western.

Jag har tyvärr dålig kännedom om westernstall på Norr då jag själv huserar på Söder.

Hittar du inget på norr får du gärna komma och plåga dig ett par vändor på mina ök. Det kostar inget, mer än tiden förståss.

mvh Eva
 
Sv: "Sadla om", Hopp till western

Hej hej,
du kan ju kombinera western med hoppning. Jag har hoppat in min quarter och hon tycker det är jättekul och det är nyttigt med variation om hästarna funkar med det. :bump:
Mvh Anna.
 

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 437
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 497
Senast: Habina
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 728
Senast: LaMagia
·
Western Hoppas innerligt att detta forum (buke) än idag kan leverera :bow: Det var ju BARA 5 år sedan jag själv var aktiv här inne :nailbiting...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
18 678
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Medryttare under sommaren
  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp