Bukefalos 28 år!

"säker borttagning av maskinvara" har försvunnit

bigganl

Trådstartare
Ja ikonen är borta. Jag hade kameran inkopplad. Tog bort den och använde "säker borttagning". Sen kopplade jag in dosan till banken och när den skulle tas ur fanns inte ikonen kvar. Kollade aktivitetsfältet och klickade i att den alltid ska vara synlig, men den finns inte ändå. Vad gör jag?
 
Sv: "säker borttagning av maskinvara" har försvunnit

Om du öppnar utforskaren och går in på Dator, ser du den som en enhet då? I så fall borde du kunna högerklicka och välja säker borttagning där..

EDIT: Mata ut tror jag det står när du högerklickat
 
Sv: "säker borttagning av maskinvara" har försvunnit

vet inte vad som hände, men när jag startade om datorn var ikonen på plats igen. Tack ändå för informationan. Vad kan hända när man tar ur något utan att använda "säker borttagning" egentligen?
 
Sv: "säker borttagning av maskinvara" har försvunnit

Jag vet faktiskt inte, jag har tagit ur saker när datorn varit avstängd om jag haft bråttom tex, men det har aldrig hänt något då iaf... Tur den kom tillbaka iaf! :)
 
Sv: "säker borttagning av maskinvara" har försvunnit

Det som kan hända är att OM det skrivs till eller läses från minnet, så kan det bli trasiga filer. Annars spelar det ingen som helst roll om man drar ut kamera/usb-minne/etc utan "säker borttagning".
 
Sv: "säker borttagning av maskinvara" har försvunnit

Det som kan hända är att OM det skrivs till eller läses från minnet, så kan det bli trasiga filer. Annars spelar det ingen som helst roll om man drar ut kamera/usb-minne/etc utan "säker borttagning".

Så det är inte det värsta man kan göra alltså?
 
Sv: "säker borttagning av maskinvara" har försvunnit

Det hoppas jag inte! Jag fick min första digitalkamera 2003 och jag har nog aldrig använt "säker borttagning" och har nog aldrig sett en sådan ikon på min dator när jag tänker efter. Men det har uppenbarligen gått bra ändå :D
 
Sv: "säker borttagning av maskinvara" har försvunnit

Så det är inte det värsta man kan göra alltså?
Nyckelorden är "om det inte skrivs till/läses från minnet". I 99% av alla fall går det ju bra, men min mamma lyckades sabba ett helt minneskort med bilder för mig när hon drog ut sladden lite för snabbt. Jag har även sabbat filmer på en hårddisk när jag råkade kliva på sladden så hårddisken stängdes av.

Men som sagt, oftast går det bra. Det är klart man kan göra värre saker - spilla kaffe i datorn eller så. Går det illa är resultatet det samma, förlust av filer.
 
Sv: "säker borttagning av maskinvara" har försvunnit

Nyckelorden är "om det inte skrivs till/läses från minnet". I 99% av alla fall går det ju bra, men min mamma lyckades sabba ett helt minneskort med bilder för mig när hon drog ut sladden lite för snabbt. Jag har även sabbat filmer på en hårddisk när jag råkade kliva på sladden så hårddisken stängdes av.

Men som sagt, oftast går det bra. Det är klart man kan göra värre saker - spilla kaffe i datorn eller så. Går det illa är resultatet det samma, förlust av filer.

Minnet , överkurs :D. Jag använder nog säkerborttagning så länge.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 281
Senast: Skjøldur
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 192
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 108
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 210
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp