Sälja alkohol till underåriga.

FadeAway

Trådstartare
Enligt ryktet så säljer tydligen en av våra lokala krogar till underåriga. (Såg ryktet på facebook) Enligt samma källa så ska det tydligen vara anmält till polisen som inte gjort något. Rätt lösrykta grejer sådär. Sanningshalten kan ju vara obefintlig men jag börjar fundera hur fungerar det egentligen? Om man vet att en krog säljer till underåriga vad gör man?
 
Sv: Sälja alkohl till underåriga.

Har man bevis tycker jag att man ringer till polisen och anmäler.

Hur vet man exakt att krogen säljer ifall man inte är där och ser de sälja? Och i så fall så kan man ju ta det med bartendern på en gång. "Vet du om att de två tjejerna bara är 17 år gamla? Ni vill ju inte förlora ert alkoholtillstånd menar jag."
 
Sv: Sälja alkohl till underåriga.

Jag har själv noll bevis och vi är aldrig på det stället själva.
Första gången jag ser ryktet alls så jag kan ju inte göra något åt det själv.
 
Sv: Sälja alkohl till underåriga.

Det är klart att man ska kontakta polisen. Det tycker jag att man ska göra även om man bara har en stark misstanke. Sen är det ju upp till polisen om de vill agera på misstanken eller de bevis man har. Man kan också lämna en anmälan till kommunens tillståndsenhet.

Det är också lätt att säga att polisen inget gör. Det kan ju vara så att man inte ser vad de gör. Att utreda försäljning till minderåriga är ju något som polisen normalt utreder tillsammans med kommunen och det är processer som kan ta lite till.
 
Sv: Sälja alkohl till underåriga.

Man kan väl även kontakta kommunen eftersom de är de som delar ut och kan dra in utskänkningstillstånd?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 003
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 062
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 515
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 604
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp