Bukefalos 28 år!

Sälja del av mark till granne?

LillaMy84

Trådstartare
Någon som vill hjälpa med lite input?
Vi har en gård med sammanlagt 7ha mark, 2 av dem ligger i anslutning till huset och resten en bit bort uppe på ett berg (skog Mao)
Skogsstycket ska vara ganska otillgängligt, har i ärlighetens namn inte ens varit där:o
För ett tag sen gick vår närmsta granne bort, marken styckades av och huset såldes .
Så idag kom den som köpt det avstyckade och lämnade sitt intresse för vårt Skogsstycke, då den gränsar till den de köpt.
Hur ska man tänka?
Kan det sänka värdet på våran fastighet om vi skulle sälja?
Jag skulle ju helst av allt ha lite mer mark i anslutning till gården, kan man erbjuda byte?:p
Hur vet man vad vad det är värt?
Nåt annat som kan vara värt att ta i beaktning?
 

Liknande trådar

Fritid (Gammal användare som känner behov av att vara lite mer anonym). Köpte för några år sedan ett hus tillsammans med min familj som vi...
Svar
15
· Visningar
3 401
Senast: tara
·
A
Hästmänniskan Har ett problem som jag gärna vill ventilera med er bukare, och höra er åsikt om hur ni skulle göra i min situation. Det gäller i första...
Svar
3
· Visningar
1 239
Hemmet Jag behöver hjälp!!! För sisådär 15 år sedan, flera år innan vi flyttade hit, var vår gård ett dödsbo och ägarinnorna var aldrig här...
Svar
16
· Visningar
4 481
Senast: Dorinda
·
S
Hästmänniskan Vi har ju kollat runt lite efter gård nu ett tag, och nu har DEN gården dykt upp. Den jag inte trodde fanns! Vi var inne på att köpa...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 063
Senast: Ella-82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp