Bukefalos 28 år!

"sänder live"

Nebraska

Trådstartare
De där livesändingar som folk kör med via fb eller olika appar; Är de verkligen lagligt?
Känns inte OK enligt PUL, eller?
 
Du får ju fota typ överallt så länge det inte står att det är förbjudet? Så det lär vara samma sak med att streama.
 
Förstår ju att man får filma och fota över allt i princip. Men att lägga ut det på nätet är väl en annan femma, eller?
 
Jag tänker på de som lever under skyddad ID. Ytligare en sak för dessa att oroa sig över.
 
Jag hänger inte riktigt med på varför livesändningar skulle vara mer problematiska/olagliga än att ladda upp ett "normalt" filmklipp?

Kan du exemplifiera någon situation där du menar att det skulle strida mot PUL?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fick ett meddelande i torsdags av en av mina fb vänner. Idag fick jag som synes ett nytt. Jag tycker inte att språket stämmer...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Rosett
·
Gnägg https://www.tidningenridsport.se/fei-forbjuder-filmande-pa-tavling/ Länken finns ovanför. Är en plusartikel så kunde inte läsa mer än...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 939
Senast: co-SMAD4
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 873
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp