Bukefalos 28 år!

"sänder live"

Nebraska

Trådstartare
De där livesändingar som folk kör med via fb eller olika appar; Är de verkligen lagligt?
Känns inte OK enligt PUL, eller?
 
Du får ju fota typ överallt så länge det inte står att det är förbjudet? Så det lär vara samma sak med att streama.
 
Förstår ju att man får filma och fota över allt i princip. Men att lägga ut det på nätet är väl en annan femma, eller?
 
Jag tänker på de som lever under skyddad ID. Ytligare en sak för dessa att oroa sig över.
 
Jag hänger inte riktigt med på varför livesändningar skulle vara mer problematiska/olagliga än att ladda upp ett "normalt" filmklipp?

Kan du exemplifiera någon situation där du menar att det skulle strida mot PUL?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fick ett meddelande i torsdags av en av mina fb vänner. Idag fick jag som synes ett nytt. Jag tycker inte att språket stämmer...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: Red_Chili
·
Fritid Jag ska leta efter ett hotell en vecka och har alltid använt booking.com utan några problem, men den senaste tiden har klagomålen...
Svar
10
· Visningar
715
Senast: Tuvstarr
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 517
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp