Bukefalos 28 år!

Saker händer!

IrpaSnirpa

Trådstartare
Mycket har hänt på bara en månad.
Fast Saga är inte en månad ännu, det är 5 (jaja, 6) dagar kvar.

Jag har kämpat som bara den med amningen, men nu går det inte. Hur mycket jag än har henne vid bröstet så finns där inget. Så nu är det med ett tungt hjärta som jag ger upp. Jag tänker att det finns både för och nackdelar med det. Fördelen är att jag själv slipper känna mig stressad över att det inte finns någon mjölk. Nackdelen är mysstunderna jag missar med skruttan.

Att jag slutat amma har också lett till att skruttfia har blivit hård i magen, hon som annars skött sig så bra. Hon har haft några skrikepisoder, jag trodde inte den bebisen kunde skrika, men det kunde hon. En natt var jag så förstörd att jag satt och grinade som bara den medans hon också skrek, jag försökte med allt. Sambon vaknade (sover i ett annat rum när han skall upp 3 o jobba) och kom in, han klädde av henne och la henne på bröstet på sig och sen sov hon i nästan sju timmar. Pyjamasen var blöt av svett.

Skruttan har hunnit träffa Yrpa och Odinn, mina hästar. Dom var väl föga intresserade. Hon har hunnit gå upp närmare ett kilo, nu väger hon 5560.

Jag har hunnit gå ner 22 kilo, aptiten kommer och går, sedan jag slutade amma har jag ätit bra mycket bättre. Jag har inte så mycket problem av huvudvärken längre, skönt. Jag slipper dricka cola nu, nu har jag istället börjar missbruka julmust och pepparkakor med mjölk.

Vad jag insett och säkert många andra med mig är att när man får småbarn hinner man inte med allt annat, jag hinner inte städa. Visserligen har Saga haft ett par jobbiga dagar nu med magen och sånt, men nu har vi fått Lactulos som skall hjälpa till lite, men annars är hon ju snäll. Hon sover hela nätterna med ett matuppehåll, sen sover hon till 8 på morgonen och då är det dags att vakna på riktigt.

Hon LER, riktigt ler mot oss när vi pratar med henne. En riktigt liten solstråle när hon själv vill det. Hon är besatt av sina speldosor, pappa Tintin köpte en ny till henne med annan melodi, vi höll väl på att bli tokiga. Idag kom han hem med en mobil att sätta ovanför sängen, till vår stora sorg är det samma melodi som på de två första speldosorna.. :angel:

Saga håller huvudet väldigt stadigt och älskar att ligga på mage och få ligga och kika på allt, när folk kommer är hon snabb med att stila och visa upp vad hon kan. Till barnsköterskan visar hon också allt hon kan. Bra är det, i dagsläget.. Men hur blir det när hon är 15 och skall visa upp alla sina fördelar?? Måste nog ta tag i det nu :p :cool:

Jag älskar att vara mamma, även de där jobbiga dagarna när man bara vill gråta.. Gråta gör jag massor, men mest av glädje! Glädje för mitt barn, och glädje för min underbara sambo som överträffat sig själv i papparollen och som ger mig så mycket tid för mig själv även om han är jättetrött på kvällarna efter att ha jobbat hela dagen. Kärleken går inte att beskriva i ord..
 
Sv: Saker händer!

Vilket härligt inlägg!!! Skönt att du bestämt dej för att sluta amma, ni kommer säkert ha mysiga stunder ändå fast utan stressen att det inte fungerar! Det viktigaste är ju ändå att du har försökt.

Ser fram emot en egen liten klump! :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 504
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Nytt nick men gammal användare.. vet inte varför detta är så känsligt för mig. Skäms väl. jag tror jag är påväg in i väggen, och jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 881
Senast: anonymious
·
Småbarn Hej, skall försöka att skriva så kort jag kan! Jag har en son som i morgon blir exakt 2 månader! Jag började för ca 2 veckor sedan att...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 388
Senast: Raderad medlem 19815
·
B
Gravid - 1år Dottern är ju nu sju månader, och äter en massa mat på dagarna. MUMS :d tycker hon! Därmed ammas hon ju allt mindre. Faktiskt inte alls...
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: kpist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp