Bukefalos 28 år!

Saker som verkligen håller måttet...

Sv: Saker som verkligen håller måttet...

Förra sommaren la min trotjänare till hårblås av. Först blev jag sur och tänkte jäkla skräp :mad:
Sen kom jag på att jag fick den av mamma när jag började högstadiet för att kunna fixa till hockyfrillan. Året var 1987!
Har en ny nu och inte en chans att den kommer hålla i 25 år!
Har en pålitlig elvisp som jag köpte när jag flyttade hemmifrån för att gå på gymnasiet 1990. Still going strong :)
 
Sv: Saker som verkligen håller måttet...

Åh min älskade förra laptop höll i 6 år tror jag trots många timmars spelande och användande i soffa, säng och knä. Tyvärr fick den gå i pension men inte pga tekniska fel utan pga att skärmen ramlade av! :p Bra kvalité!

Sen säger jag bara Nokia 3310!!!! :heart :heart Fortfarande min backup telefon när alla de nya ständigt dör. Tror den kan vara 13-15 år nu och fungerar perfekt och man behöver aldrig ladda den typ
 
Sv: Saker som verkligen håller måttet...

-Min mobil är en Samsung nånting 9år gammal! Funkar fint! :)

- Mitt Gameboy color är väl 14-15år gammalt, används fortfarande mycket och
fungerar ypperligt! :)

- Min Mp3spelare, Sony Walkman minst 10år gammal! Först för någon månad
sen som ena hörluren gick sönder.. Annars används den flitigt och funkar perfekt!
 
Sv: Saker som verkligen håller måttet...

Jag ger mitt bidrag då och det är mormors hushållsassistent som jag har ärvt. Den köpte hon på 60-talet och den är still going strong! Klarar nästan allt. Är guld värd eftersom den har en stor degbunke, passersats, korvhorn och köttkvarn :) Den här pärlan blev "över" när mormor gick bort så de andra lät mig glatt ärva den...

Till skillnad från min matberedare som jag köpte ny och som fick utmattningssprickor i plasten efter mindre än ett år. Och då var det ändå en dyrare Electrolux! :arghh:
Du tog orden ur munnen på mig :)

Jag fick ärva min mormors gamla Bosch hushållsassistent för några år sedan. Den inköptes '63 och användes sedan flitigt under hela hennes levnad, och nuförtiden får den hjälpa till med någon bröddeg då och då. Den låter som sjutton och är ganska otymplig, men jag är så imponerad av kvaliteten att jag inte kan låta bli att använda den!

IMG1091.jpg
 
Sv: Saker som verkligen håller måttet...

Apopå mormors-arv så fick jag i dag i födelsedagspresent mormors gamla kobratelefon som jag frågade efter för något år sedan och bad om att få. Den är från 60-talet och är i superfint skick. Har ringt med den flera gånger i dag och den fungerar utmärkt! :D

Det är den mintgröna varianten; jag googlade fram en bild på en likadan:
2803294
 
Sv: Saker som verkligen håller måttet...

Jag har en turkos hårtork som jag fick i tonåren. Är nu runt 20 år gammal och fortfarande fullt blås.
 
Sv: Saker som verkligen håller måttet...

Jag har så mycket gammalt så jag orkar inte räkna upp allt, men kom att tänka på mammas micro som fortfarande används. Den köpte hon när jag gick i 6:an. Det var alltså 1979. Det är otroligt att den håller än. Stort åbäke är det också, men det fungerar :)

Har förresten en mörkgrön bakelittelefon med nummerskiva som står i garaget. Fungerar hur bra som helst.
 
Sv: Saker som verkligen håller måttet...

Har förresten en mörkgrön bakelittelefon med nummerskiva som står i garaget. Fungerar hur bra som helst.
Åhå, kanske man ska ta fram den tunga svarta och börja använda....:)
Nja, förresten - det är svårt att gå omkring i huset när man pratar i den.
 
Sv: Saker som verkligen håller måttet...

Jag har mormors hushållsassistent från femtiotalet. Den är stark som en oxe och klår allt vad KitchenAid heter med hästlängder!

En sån här goding är det(bilden är lånad):
assistentGammal.jpg
 
Sv: Saker som verkligen håller måttet...

Här borde mitt våffeljärn kvala in. Ärvde det av farmor när hon dog för flera år sedan, måste vara ett av de första som gick på el. Stort och tungt med två rejäla handtag på sidorna. När man ska dra ur kontakten, som givetvis är ojordad, ur väggen är det bäst att stå så långt ifrån man kan för då slår det blå gnistor om den. Det är mitt enda våffeljärn och fungerar utmärkt!! (Bara man stänger av brandvarnaren och våfflar under fläkten, det ryker "lite"...) Våfflorna blir supergoda:d
 
Senast ändrad:
Sv: Saker som verkligen håller måttet...

Min laptop håller fortfarande och den är 11 år! Den är seg men den fungerar :) Den användes flitigt varje dag tills jag fick en ny dator när jag fyllde 40 förra året.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp