Sålt valp, köparen vill ha pengar tillbaka?

Det var det jag sa också, förra kullen lät tiken de valpar som var kvar dia mycket längre än så. Men enligt henne var valpen inte avvand om den försökte snutta på tiken, som den här gången vande av dem mycket tidigare. Jag hör ju själv hur det låter, men lite annan input är alltid skönt..
Hon har inte blandat ihop det här med snuttandet med för tidigt tagna kattungar :angel:

Är kullen reggad? Menar hon isf att du skulle ha fifflat med födelsedatat på hela kullen? Och vad skulle du tjäna på nått sånt :confused:
 
Jag håller med de övriga, försök köpa tillbaks valpen.
En av mina tidigare uppfödare fick klagomål från köparna av ett kullsyskon; de hörde av sig efter några dagar och ville ha pengar tillbaks för valpen kunde inte sitt, ligg eller gå i koppel - dessutom kissade den inne :banghead:! Behöver jag säga att hon köpte tillbaks valpen på studs?
Tror också att den här människan försöker blåsa dig. Om valparna är reggade så kontakta SKKs juridiska avdelning, det kan vara bra att ha rejält på fötterna om man skall ta en "fajt" och kunna rabbla upp precis vad som gäller, dessutom har man lättare att stå på sig då.
 
Hon har inte blandat ihop det här med snuttandet med för tidigt tagna kattungar :angel:

Är kullen reggad? Menar hon isf att du skulle ha fifflat med födelsedatat på hela kullen? Och vad skulle du tjäna på nått sånt :confused:
Kan ju berätta att jag hade en katt som togs för tidigt (blev lurad) och hon fick heta Snuttan för hon snuttade såå på min hals. Lilla pyret men hon överlevde trots allt och blev 12 år .
Slut OT
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver akut hjälp! Vi har köpt en valp (8 veckor, storpudel) som vi bara har haft några dagar men det visade sig direkt när vi fick...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
15 177
Senast: Pudelägare
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 538
Övr. Hund Då jag nyligen letade valp kom jag i kontakt med en uppfödare inom grupp 9. Efter att jag klarat utfrågningen om hur hunden skulle få...
Svar
14
· Visningar
3 336
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 664
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp