Samma bom/storlek (Stübben)?

fridaxi

Trådstartare
Hej! är inne på att leta efter Stubben sadlar då jag provat Siegfried allround som passar hästen. Denna var en gammal med bomvidd 31.

Fick höra att Stubbens bomvidder har blivit smalare på de nyare modellerna och att därför en 32:a skulle kunan fungera? Någon som vet/hört?



Undrar också om stubben ahr samma bom i sadlarna och det är mer sätets urformning som skiljer modellerna åt, eller annars vilja modeller som har samma bom som Siegfried?

Sökt i gamla trådar men inte hittat något konkret till svar och tänkte att det kanske är någon som nyligen fått veta :).
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har precis köpt en hoppsadel. Modellen är Stübben Edelweiss NT Deluxe. Den ska enligt säljaren vara 17.5" med en "E" bom. Enligt...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: Dancelot
·
Utrustning Vår arab har hos oss gått med en äldre Morris &Nolan sadel (allround/hopp) 15/32 med u-format koppjärn. Den passar perfekt och är säkert...
Svar
0
· Visningar
580
Senast: Aifos
·
Utrustning Hej! Är gammal bukefalisk men länge sedan jag postat en ny tråd... Hur som helst, har nu sålt 2 hoppsadlar och kan med gott samvete...
Svar
13
· Visningar
1 516
Senast: Lutten
·
Utrustning Det har inte gått så bra i mitt sadelletande till min arab - delvis på grund av min okunnighet misstänker jag. Han har kort...
2
Svar
38
· Visningar
5 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp