Bukefalos 28 år!

samma mammapeng till andra barnet

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

mala

frågar åt min ena syrra. Hur långt mellan första och andra barnet kan det vara så att man får ha lika mycket i mammapeng som för det första barnet? För det kan man få va?
 
Sv: samma mammapeng till andra barnet

vet ej om det är lika som för oss.
Jag fick första barnet 2001 i september och för att få behålla samma peng så var jag 'tvungen ' att bli gravid inom 1 år och 9 månader efter det att första barnet vart född. Nu var detta inget som styrde oss , det löste sig ändå så att det blev så...barn nr 2 föddes 1 år och 8 månader efter ettan. Alltså föddes barn nr 2 i maj 2003. Det var ett tag sedan och jag vet som sagt inte om reglerna ändrat sig.

madde

madde
 
Sv: samma mammapeng till andra barnet

min systers barn är snart ett år och de vill ha ett barn till. Under tiden syrran var med barn blev hon av med jobbet och hon tänker plugga för det är svårt att få tag på jobb i hennes bransch. Hon överväger om hon ska försöka bli med barn snart igen och i så fall hur snart hon behöver bli med barn. När de nu ändå ska ha ett till för om hon börjar plugga först och sedan skaffar ett barn till om några år så får hon ju lägsta mammapeng. Eller så är hon tvungen att jobba ett par år efter att hon pluggat och då kan det ju dröja jättelänge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 832
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 925
Senast: Amha
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 394
Senast: Manji
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 460
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp