Bukefalos 28 år!

Sammanslagna trådar

Snuffsan

Trådstartare
Tycker ni det funkar bra? Jag tycker att det bör användas väldigt sparsamt och endast i solklara fall.

Just nu är två trådar med liknande, men absolut inte samma ämne, sammanslagna på gnägg. Båda trådarna hade gott om svar och då de slogs ihop tappade man sammanhanget helt och det som var två bra diskussioner blev en soppa som man inte orkar bena ut.

Att man kan slå ihopa två trådar som handlar om exakt samma ämne är helt ok, men när det bara är vaga beröringspunkter är det inte kul alls tycker jag.
 
Sv: Sammanslagna trådar

Tycker det är bättre att låsa den ena tråden istället... blir som sagt väldigt rörigt...
 
Sv: Sammanslagna trådar

Jag tycker inte om det eftersom det oftast blir väldigt rörigt. Det är väl bättre då att låsa ena tråden precis som Fredde skriver.

Dom som inte har hängt med i båda trådarna fattar oftast ingenting av den röran som blir.
 
Sv: Sammanslagna trådar

Jag trodde någon moderator skulle ha en åsikt, och förklara varför man gör så, och när det är bra, men tydligen inte ?
 
Sv: Sammanslagna trådar

Hmmm jag har också väntat på det men det verkar inte som om du får svar på den frågan....
 
Sv: Sammanslagna trådar

Min och moderatorernas åsikt är väl att det ibland kan vara befogat att slå ihop trådar. Ibland är det bättre att låsa en av två likadana trådar. Ibland är det bättre att ta bort den ena eller båda.

Ibland är det bättre att den som skriver en tråd gör en sökning eller åtminstone kollar de 20 senaste trådarna om de innehåller samma sak som den de tänker skriva.
Jag har full förståelse för att detta missas ibland, precis som det ibland kanske slås ihop trådar som inte skulle ha slagits ihop.
 
Sv: Sammanslagna trådar

Går det att sära en tråd som blivit ihopslagen OM det visar sig att det var fel, eller blir det helknas med inläggen då?
 
Sv: Sammanslagna trådar

Nej, det går inte - det finns ingen funktion för det. Isåfall får moderatorn sitta manuellt och dela upp tråden, men med en tråd fler än typ 10 inlägg så är det döden...

/Erica
 
Sv: Sammanslagna trådar

I så fall är det extra viktigt att ni bara gör det i helt klara fall. Jag har sett flera trådar som bara stendött eftersom de blir så röriga när man slagit ihop dem. Plus att folk är oense om vem som sagt vad och vem man egentligen svarar. Helt vansinnigt blir det då moderatorn rensar i den ena tråden, så svaren "pekar fel" och sedan slår ihop två trådar.
 
Sv: Sammanslagna trådar

Någon eller några kommer i varje fall att bli besvikna, då de trådar man inte kan slå ihop blir låsta istället som gäller samma ämne. Det är omöjligt att göra alla tillfreds, så det kommer alltid att finnas någon som är missnöjd med situationen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 471
Däggdjur Flera gånger, senast nyss, vid tio i ett på natten så är det någon av våra kaniner som skriker. Vi har tre stycken kaniner av...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Efwa
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 322
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp