Sv: Sår.

Frontline eller Stronghold tror jag inte spelar nån större roll om det gäller loppor. Jag tror det funkar lika bra.

Frontline är receptfritt, btw.

Om kissen kliar sig mycket kan det förvärra, såren läker sämre. Hade det varit min kisse, skulle jag klippt bort lite päls på såren och baddat med alsollösning = stillar klåda. Vet inte om man kan ha hydrocortisonsalva på katt, annars funkar det mot kli det med. Eller - Kanske kan vetten skriva ut nåt mot klådan?
 
Sv: Sår.

Såren har läkt ut nästan helt+att bulan var helt borta idag!!:bump::)

Så det kanske inte är allergi ändå eftersom dom får samma foder fortfarande.
 
Sv: Sår.

Löss? Mig veterligen är löss mycket ovanliga på katt och dessutom finns det enbart en pälsätare, ingen blodsugare så kliar han så pass mycket skulle jag misstänka något annat. Hade han pälsätare hade du sett det i pälsen.
Behandlade med stronghold eller?
.

Blodsugande löss är väl inte alls så ovanligt på katter, åtminstone drabbas våra lagårdskatter av det ibland, och det är väldigt lättbehandlat, Frontline är ju perfekt till det.
 
Sv: Sår.

Hej jag heter Sara min katt Madonna har också sår runt halsen , Om du vet vad som kan vara felet svara gärna tillbaka.

skicka gärna svar på email istället Sara_Meneses@hotmail.com
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
476
Senast: cili
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
606
Senast: Hazel
·
Katthälsa Jag har två gnällisar här hemma som emellanåt frestar på mitt tålamod. Eller ja, det är framförallt den ena som gnäller, men den andra...
Svar
7
· Visningar
875
Senast: Wille
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp