SÅRIG NOS KATTUNGE 6 MÅN

Sofiagus

Trådstartare
Min katt är lite över 6 månader och har blivit mer och mer svart runt nosen. Hans bror som bor i samma hushåll har inget sådant så jag antar att de ej kan vara någon slags smitta.

Är det bara smuts eller kan de finnas någon sjukdom?
Jag försöker tvätta med ljummet vatten och bomullspinnar men det sitter så hårt.. Får då ibland ta nageln och klösa lite.
 

Bifogade filer

  • A3C0B26F-DBF0-4066-A98A-E353B1A9D085.png
    A3C0B26F-DBF0-4066-A98A-E353B1A9D085.png
    491,3 KB · Visningar: 46
Min katt är lite över 6 månader och har blivit mer och mer svart runt nosen. Hans bror som bor i samma hushåll har inget sådant så jag antar att de ej kan vara någon slags smitta.

Är det bara smuts eller kan de finnas någon sjukdom?
Jag försöker tvätta med ljummet vatten och bomullspinnar men det sitter så hårt.. Får då ibland ta nageln och klösa lite.
Någon månad innan såg nosen ut såhär.
 

Bifogade filer

  • 7581D3F5-CF47-4394-B2F6-BA625F3F94A9.png
    7581D3F5-CF47-4394-B2F6-BA625F3F94A9.png
    395,8 KB · Visningar: 38
Min katt är lite över 6 månader och har blivit mer och mer svart runt nosen. Hans bror som bor i samma hushåll har inget sådant så jag antar att de ej kan vara någon slags smitta.

Är det bara smuts eller kan de finnas någon sjukdom?
Jag försöker tvätta med ljummet vatten och bomullspinnar men det sitter så hårt.. Får då ibland ta nageln och klösa lite.
Jag gissar på att det är något slags rinnsnuva som smutsar ned, och så gnider katten på det men får inte bort.
Kan vara allt från virus till något som sitter fast och retar slemhinnorna.
Det kan bero på väldigt många saker så jag hade nog kontrollerat på veterinär om det inte gått över efter någon vecka.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330
Hundhälsa Bruce är 6 år och kastrerad sen han var 1 år (var kryptokid), dvärgpinscher. För ett par månader sen tyckte jag att hans snopp såg...
Svar
9
· Visningar
3 254
Senast: russinbulle
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 525
Senast: Imna
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp