SATS eller Friskis?

SATS eller Friskis & Svettis?


  • Antal omröstningsdeltagare
    24
Har ni varit på Sats då? :confused:
Det ligger ju lite i sakens natur att den som spenderar mycket till på en träningsanläggning rimligen bör vara mer vältränad än genomsnittet efter ett tag, men tror ni verkligen att alla de människorna började på ett annat gym för att byta sen?

Jag skulle vara lite skeptisk till en träningsform eller ett ställe där majoriteten av utövarna inte verkar något sånär vältränade. Då är träningen antingen effektlös eller så försvinner folk därifrån av någon anledning...

Sats ligger vägg i vägg med friskis så man sett ju vad det är för folk som går dit (sen har maken tränat på sats).
Det finns så klart smala snygga vältränade personer på friskis också konstig vore det annars.
Men folk verkar överlag mer avspända på friskis, jag som överviktig skulle känna mig väldigt malplacerad på sats.
 
@Sassy, hur är bokningsreglerna förändrade (jag sa upp mitt medlemsskap 2012, bl a pga evighetsköerna till passen)?

Angående kvaliten på instruktörerna på Sats så skaffade jag mitt träningskort när jag bodde i Oslo, och där hade de riktigt bra instruktörer. När jag sen kom tillbaka till Sverige tyckte jag instruktörerna var klart sämre.

@Aliche, be att få provträna på gymmen du är intresserad av. Man brukar alltid kunna prova ett par gånger gratis.
 
Hoppar in här. Jag tycker att det här är skitsvårt. Jag har haft många kort på träningsställen men aldrig känt mig bekväm. Jag har ändå inte tyckt det varit någon katastrof eftersom jag varit i fin form och haft andra rörliga aktiviteter som tex 1-9 hästar. Jag känner ingen som tränar i den stad jag bor. Min man tränar massor sedan 25 år. Med fria vikter och löpning. Jag ska nu börja från absoluta noll. Både kroppsligen och med hela begreppet. Jag har valt ställe. Men seriöst bet jag knappt om jag vågar gå dit. Det känns som absolut rena grekiskan med alla namn på pass. Franska namn och Urban nåt och Box hit och dit. Afro core le Milles etc. Man ska köpa kort få lösenord och boka via en app. Vet nån namnet på ett pass som är lite lugnare och passar en medelålders tant med stor förvirring? Inte vet jag vad jag ska ha på mig heller.
 
Sats ligger vägg i vägg med friskis så man sett ju vad det är för folk som går dit (sen har maken tränat på sats).
Det finns så klart smala snygga vältränade personer på friskis också konstig vore det annars.
Men folk verkar överlag mer avspända på friskis, jag som överviktig skulle känna mig väldigt malplacerad på sats.

Att döma folk efter hur de ser ut är ju allt annat än avspänt i min värld, men, men...

@Sassy, hur är bokningsreglerna förändrade (jag sa upp mitt medlemsskap 2012, bl a pga evighetsköerna till passen)?

Angående kvaliten på instruktörerna på Sats så skaffade jag mitt träningskort när jag bodde i Oslo, och där hade de riktigt bra instruktörer. När jag sen kom tillbaka till Sverige tyckte jag instruktörerna var klart sämre.

Numera finns det en spärr på hur många pass man får boka. Tror det är 7 i veckan. Det var bara i Stockholm folk gjorde de där idiotbokningarna och ofta hade flera pass inbokade samma dag. Här har det varit kö till de mest populära passen, men generellt brukar det inte vara värre än 5-10 pers i kö.

@FannyN Har du någon lista på vad passen heter så kanske vi kan klura? Annars brukar bra center ha en träningsrådgivare som du kan ha ett möte med. Ofta ingår dessutom ett par PT-pass för att komma igång, hitta rätt träningstyp och orientera sig lite. Finns det något sådant hos dig?

Jag har tränat på många olika ställen, och överallt har "hel, ren och klädd för aktivitet" fungerat. Det är gubbar i t-shirts och pannband varvat med 20-åriga tjejer matchade topp till tå (och för all del fotbollsfarsor i senaste kompressionstightsen och tonåringar i mjukisar) där jag tränar, och det spelar absolut ingen roll...
 
Vilken kass människosyn många i tråden verkar ha. "Vältränad, snygg o motiverad" på Sats. "Tjock, ful o omotiverad" på Friskis.

O att personer inte utför alla moment, kan finnas många orsaker. Kanske dumt o vara medmänniska o ha en förståelse?
 
Har tränat både på SATS och Friskis
Där jag nu bor finns inte SATS längre då det inte passade in i deras image att finnas i mindre kommuner, de låg så högt med sina priser att de flesta valde andra ställen
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag älskar ju min yoga, både yinyoga och hathayoga och jag har varit på pass med jätte bra instruktörer men hittade ett yinyoga pass jag...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 182
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 405
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ När jag var liten var jag väldigt blyg (och hade odiagnostiserad autism) och pratade bara med familj och nära vänner. Jag hade svårt att...
2
Svar
38
· Visningar
2 938
Senast: Frost116
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 174
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp