Bukefalos 28 år!

SD minskar igen Del V

Fortsättning från de andra trådarna.
Om jag kommer ihåg och har fattat rätt :) har nu SD minskat i de tre senaste opinionsundersökningarna jag sett och hört talas om. Det har varit väldigt tyst om detta i den föregående tråden.
Vad kan det bero på och kommer det fortsätta så, tro?

I mitt fall struntar jag i om SD så skulle hamna på 0 % under resten av 2015 (vilket ju ALDRIG kommer hända) då valet som så många påpekar är först 2018... MYCKET kommer hända under de åren... Pendeln kommer svänga SDs väg igen... När alla ser att det inte gick att ta emot alla som ville hit (jag säger inte flyktingar för det finns så många som INTE är flyktingar som låssas va flyktingar för att komma hit)

men som sagt jag hoppas innerligt Regeringen tar sitt förnuft tillfånga INNAN det gått för långt !
(vilket tyvärr inte heller kommer hända :( )
 
Våra grannländer tar, enligt det senaste jag läst, inte tillräckligt stort ansvar, nej. Därför måste man gå in och trycka lite på dem att de ska ta sitt ansvar med och jag kan inte se varför det skulle vara omöjligt att använda någon variant av tvång, till en viss gräns. Visst har jag reagerat på det där med bostadsbristen, var man ska göra av dem och att det är en ekonomisk fråga för samhället. Jag har inget bra svar men känner ändå att de måste få ta vägen någonstans och vi får väl i vår tur försöka lösa situationen med hjälp av våra grannar i bästa möjliga mån. Jag har mycket svårt att tro att de kommer stoppa skallen i sanden för evigt med tanke på omfattningen och det är inte humant att inte hjälpa dem med skydd.
Vem ska "trycka på"?
Sverige?
De andra länderna har, helt enligt sina demokratiska processer valt att skydda sina intressen.
Med vilka medel ska vi sätta oss över denna process?

I stort sett alla är numera införstådda med att Sverige inte kan, varken har de praktiska som de ekonomiska möjligheterna att ta emot alla som vill komma.

Alltså har vi att ta ställning till de spelregler som andra länder sätter.
Antingen anpassa våra regler till deras eller så kollapsar vårt sociala system på grund av överbelastning,
Det hjälper inte att vädja som Löfven o co gör.

De allra flesta som kommer till Europa vill till Tyskland eller Sverige.
Detta pga 2 orsaker
1. Man har redan släkt eller vänner i något av länderna
2. De förmåner som dessa länder erbjudit fram tills nu är vida överlägsna andra länders.

när nu Tyskland "nyper sitt resursflöde så kommer detta att styra över ytterliga flyktingströmmar till Sverige, om vi inte anpassar oss till spelreglerna.
 
SDs fall kommer att fortsätta
Det tog längre tid än jag trodde..

:D

(Admin på ett forum ska inte provocera eller ha åsikter öht i trådarna)
 
I mitt fall struntar jag i om SD så skulle hamna på 0 % under resten av 2015 (vilket ju ALDRIG kommer hända) då valet som så många påpekar är först 2018... MYCKET kommer hända under de åren... Pendeln kommer svänga SDs väg igen... När alla ser att det inte gick att ta emot alla som ville hit (jag säger inte flyktingar för det finns så många som INTE är flyktingar som låssas va flyktingar för att komma hit)

men som sagt jag hoppas innerligt Regeringen tar sitt förnuft tillfånga INNAN det gått för långt !
(vilket tyvärr inte heller kommer hända :( )
Var har dom extrapris på kristallkulor?
 
Sannolikhet för trådens utveckling:

1) en tidigare bannad person blir bannad igen - cirka 80 procent
2) admin ger sig själv ett par kraftiga örfilar för att han startade tråden - 90 procent
3) tråden låses - 100 procent

Det funkar inte att åsikter om som inte stryker admin medhårs...

Blir jag bannad nu. Så ser vi vad forumet "går för" :D
 
(Admin på ett forum ska inte provocera eller ha åsikter öht i trådarna)
Tycker du verkligen att en person som har total makt över ett forum ska ha rätt att gå in i trådarna med personliga åsikter?
Min personliga åsikt är att om människor som har makt över ett forum klarar av att skilja på sin roll som admin (utan åsikter) och vanlig användare (med åsikter) går det alldeles utmärkt för denne att ha vilka provocerande åsikter som helst.
 
Tycker du verkligen att en person som har total makt över ett forum ska ha rätt att gå in i trådarna med personliga åsikter?
Försök förstå, ett forum av denna storlek har, eller ska ha den profil fordonsägaren önskar. Se på det som vilket företag som helst. Han/hon väljer ut de personer som han/hon anser är lämpliga att agera i de olika trådarna genom att ta bort inlägg, stänga ute deltagare och eller stänga trådar.

Reklam säljs in på detta forum efter de grupper (ålder o intresse o kön) som vistas här.
Skulle adm. inte gå in skulle forumet få ett eget liv och gruppen som är aktiv här skulle ändras så att det inte längre passar adm. intentioner och reklamköpares önskemål.

Så där gäller: - take it or leave it
 
Min personliga åsikt är att om människor som har makt över ett forum klarar av att skilja på sin roll som admin (utan åsikter) och vanlig användare (med åsikter) går det alldeles utmärkt för denne att ha vilka provocerande åsikter som helst.
Hur många klarar det?
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: Smoothi
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 545
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 548
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp