Bukefalos 28 år!

SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
-
Nej, det är ingen åsikt. Det är ett enkelt konstaterande utifrån den propaganda och politik som bedrivs. Om du på allvar tror att det var syftet med förslaget och därmed tycker att mitt konstaterande är fel, vill jag gärna att du bidrar till diskussionen med lite argumentation kring det. Kliv upp ur sandlådan! Den här pseudodiskussionen börjar likna dina vanliga fånerier allt mer.
Ja men det är ju det jag säger, du konstaterar dvs det är din åsikt. och så länge du inte kan underbygga dina åsikter med fakta o källa så förblir det bara dina åsikter.
 
@Trygg
SR-programmet Konflikt sände förra veckan ett mycket intressant program om hur Danske Folkepartiet har påverkat dansk politik.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/469206?programid=1300

Bl a har de nu konstaterat att Danmark nu är helt jämställt. Fint va! Muslimer har jämställdhetsproblem, men inte Danmark i övrigt. Tänka sig att det var så enkelt att lösa jämställdhetsproblemen i samhället...det var ju bara att bestämma sig för att de redan är lösta. :banghead:
 
Diskutera. Men du vill ju inte ens ifrågasätta att syftet inte var att få hit fler somalier. Du vill bara tjafsa. Det är ointressant. Och nej, det är ingen åsikt. Det är ett påstående. Som du inte väljer att argumentera mot, utan bara väljer att tjafsa. Om det hade varit ett kontroversiellt påstående, där inget svar hade varit självklart, hade jag kunnat förstå frågan om en källa. Samtidigt som du hade fått hamra med åtminstone ett argument om varför du tror att det är felaktigt.

Nu inser du att det är ett helt korrekt konstaterande OCH ÄNDÅ VÄLJER DU ATT TJAFSA OM DET I MASSOR AV INLÄGG. Det är där sandlådan finns. Godnatt herr lbb.
Aj då en ömtålig tå tydligen.
Måste komma ihåg det till nästa gång. Efterfråga aldrig fakta, ta dina åsikter för fakta och ifrågasätt dem aldrig.
Sorry. det är inte jag, har aldrig varit jag och kommer aldrig vara jag.
Att kritiskt granska och ifrågasätta är det enda rätta. och det visar du ju tydligt att du inte gillar ;)

Så god natt herr Sjöberga, dröm mycket, för i dem kan du önska dig vad du vill.
 
Vill en inte så går det inte. Om vi alla hjälptes åt så är 100000 på 9 000 000 svenskar en struntsumma. Nog skulle vi kunna slussa in dem om vi verkligen ansträngde oss? Bli "fadderfamilj" åt en invandrarfamilj och få nya kontakter, nya impulser.


Varför gör du inte det då?

Och jag undrar fortfarande hur man i Sverige idag kan försörja sig på att plocka bär om du påstod i en annan tråd för några månader sedan när det diskuterades om svårigheten för ungdomar att få jobb.
 
Jag har en plan! Det finns ju en lösning till problemet med SD. Om vi satsar stort på utbildning ute i vårt land så att utbildningsnivån höjs rejält där det är lågt så blir SD utan väljare på lång sikt :D Då kan vi få lugn och stabilitet i politiken så att politiker med känsla för mänskliga rättigheter kan få något gjort.
Jag är övertygad om att rädsla och okunskap gör att SD är så starka idag, tänk på att godhet kan man aldrig bli av med, den får man alltid tillbaka :up:

Rolle:cool:
 
Varför gör du inte det då?

Och jag undrar fortfarande hur man i Sverige idag kan försörja sig på att plocka bär om du påstod i en annan tråd för några månader sedan när det diskuterades om svårigheten för ungdomar att få jobb.
Ett av de roligaste jobb jag har haft är när jag jobbade med en kurd, ett par somalier, en bosnier och ett gäng infödda svenskar. Vi diskuterade språk och religion t ex. Jag tror det är betydligt nyttigare för integrationen med en blandning än den segregation som är i samhället i dag och det gäller inte bara invandrare. Det är gamlingar på ett håll, rika på ett annat och invandrare på ett tredje. Det tror jag är det stora problemet men det går att lösa med lite vilja.

Har du hört talas om säsongsarbete? Vem sköter de skitigast och sämst betalda säsongsarbetena? Plockat bär har jag inte gjort men jobbat med t ex skogsplantering och vet att det sköts i mängd av dåligt betald arbetskraftsinvandring. Likadant är det med grönsaksodling och jordbruksarbete. Fundera på varför det är så när vi nu har så hög arbetslöshet. Nog skulle en kunna försörja sig med olika tillfälliga jobb om en ville.
 
Jag har jobbat ihop med utländsk personal vid ett flertal tillfällen.
En av de roligaste var när jag ordnade en personalfest där jag gav mig den på att alla skulle komma.
Alla tidigare fester hade alla utom ngr kvinnor från XX kommit med. De var både Muslimer o ortodoxa kristna.

Jag kring gick problemet med att bjuda in deras respektive också.
+ att damerna fick bestämma ingredienserna till käket.

Blev riktigt lyckad
 
Aj då en ömtålig tå tydligen.
Måste komma ihåg det till nästa gång. Efterfråga aldrig fakta, ta dina åsikter för fakta och ifrågasätt dem aldrig.
Sorry. det är inte jag, har aldrig varit jag och kommer aldrig vara jag.
Att kritiskt granska och ifrågasätta är det enda rätta. och det visar du ju tydligt att du inte gillar ;)

Så god natt herr Sjöberga, dröm mycket, för i dem kan du önska dig vad du vill.

Du vet helt enkelt inte när du är ute på djupt vatten. Jag har aldrig hävdat att uppgiften kom från SD eller någon annanstans. Jag har bara lämnat påståendet att syftet med förslaget inte är att välkomna 5 gånger så många unga somalier. Då får du bemöta det och inte begära källa på något som ingen hävdat haft någon speciell källa.

Om du inte håller med om påståendet och tror att det faktiskt kan vara syftet med förslaget, framför dina argument så kan vi diskutera.
 
Du vet helt enkelt inte när du är ute på djupt vatten. Jag har aldrig hävdat att uppgiften kom från SD eller någon annanstans. Jag har bara lämnat påståendet att syftet med förslaget inte är att välkomna 5 gånger så många unga somalier. Då får du bemöta det och inte begära källa på något som ingen hävdat haft någon speciell källa.

Om du inte håller med om påståendet och tror att det faktiskt kan vara syftet med förslaget, framför dina argument så kan vi diskutera.
"Och syftet med registret för SD är inte att vi ska kunna välkomna 5 gånger fler unga somalier genom stora satsningar på lyckade projekt att integrera dem fortare på arbetsmarknaden"
Alltså läser jag det att just syftet "för SD är" etc etc.
Alltså är det berättigat att efterfråga källa var SD hävdar detta.
Läser jag fel eller skyller du ifrån dig igen? ;)
Alltså måste du ju ha uppgifter som du stöder ditt påstående med.
Eller är de bare hitte på ;) Är det inte det så kan du ju redovisa med källa var du får dina uppgifter ifrån.


PS, kan simma, har gott om underhudsfett så ngr kilometer på öppet vatten i sommartemperaturer är inget problem.
 
Senast ändrad:
"Och syftet med registret för SD är inte att vi ska kunna välkomna 5 gånger fler unga somalier genom stora satsningar på lyckade projekt att integrera dem fortare på arbetsmarknaden"
Alltså läser jag det att just syftet "för SD är" etc etc.
Alltså är det berättigat att efterfråga källa var SD hävdar detta.
Läser jag fel eller skyller du ifrån dig igen? ;)
Alltså måste du ju ha uppgifter som du stöder ditt påstående med.
Eller är de bare hitte på ;) Är det inte det så kan du ju redovisa med källa var du får dina uppgifter ifrån.


PS, kan simma, har gott om underhudsfett så ngr kilometer på öppet vatten i sommartemperaturer är inget problem.

Jag har påstått att syftet för SD med registret är inte att vi ska kunna välkomna 5 gånger fler unga somalier.
Jag påstår inte att det är någon annan än jag som påstår det. Jag påstår absolut inte att SD har hävdat det.

Vill du påstå att det är felaktigt, konstigt eller osannolikt, bemöt och argumentera. Det är det forum är till för.

Jag ser framemot en offentlig dementi av Kenta och LBB i Agenda ikväll.

-"Syftet med förslaget om registret är att vi med stora riktade, nysatsningar på integrationen ska kunna välkomna 5 gånger fler unga somalier till vårt svenska samhälle, som svenska medborgare som berikar vår unika mångfald", säger Kent Ekeroth, järnrörsmannen som kallar sina medmänniskor för babbe och att de inte är riktiga svenskar på stan.

Jag lovar att då ställa upp och erkänna att jag hade helt fel om både denna fråga och om vad SD har för agenda och politik i kikaren. Med den inställningen skulle jag till och med överväga att lägga min personröst på Socker-Kenta.

Att du klarar att hela tiden vara ute på djupt vatten och simma frenetiskt, länge, ihärdigt och att aldrig ge upp fast du vet att du har fel vet vi här på Bukefalos. Det är ingen nyhet, men det är inte heller inte så roligt att titta på för femtielfte gången.
 
Jag har påstått att syftet för SD med registret är inte att vi ska kunna välkomna 5 gånger fler unga somalier.
Jag påstår inte att det är någon annan än jag som påstår det. Jag påstår absolut inte att SD har hävdat det.

Vill du påstå att det är felaktigt, konstigt eller osannolikt, bemöt och argumentera. Det är det forum är till för.

Jag ser framemot en offentlig dementi av Kenta och LBB i Agenda ikväll.

-"Syftet med förslaget om registret är att vi med stora riktade, nysatsningar på integrationen ska kunna välkomna 5 gånger fler unga somalier till vårt svenska samhälle, som svenska medborgare som berikar vår unika mångfald", säger Kent Ekeroth, järnrörsmannen som kallar sina medmänniskor för babbe och att de inte är riktiga svenskar på stan.

Jag lovar att då ställa upp och erkänna att jag hade helt fel om både denna fråga och om vad SD har för agenda och politik i kikaren. Med den inställningen skulle jag till och med överväga att lägga min personröst på Socker-Kenta.

Att du klarar att hela tiden vara ute på djupt vatten och simma frenetiskt, länge, ihärdigt och att aldrig ge upp fast du vet att du har fel vet vi här på Bukefalos. Det är ingen nyhet, men det är inte heller inte så roligt att titta på för femtielfte gången.
Jag har, om du läser, inte tagit ställning till ditt uttalande, har bara konstaterat att du tillskrivit SD åsikter och agerande.
Därför anser jag det befogat att du bekräftar dina påståenden med källhänvisningar. Du anser det inte.
Vilket i mina ögon säger en hel del.

Det är din sak om du vill sänka dig till den låga nivå som utmärker rännstenen. Anklagelser o påståenden som slungas mot varandra utan några som hel möjligheter att försvara sig emot eftersom de anklagande hela tiden undviker just källhänvisningar.

Du behöver inte erkänna någonting. Du har naturligtvis rätt till dina åsikter, skam vore väl annars.
Men ren ärlighet innebär i alla fall i min värld att man står för sina åsikter och i de fall man påstår ngt, att man har källor man kan redovisa.

Så , dina handlingar talar för dig, du behöver inte förklara.
 
Jag har, om du läser, inte tagit ställning till ditt uttalande, har bara konstaterat att du tillskrivit SD åsikter och agerande.
Därför anser jag det befogat att du bekräftar dina påståenden med källhänvisningar. Du anser det inte.
Vilket i mina ögon säger en hel del.

Det är din sak om du vill sänka dig till den låga nivå som utmärker rännstenen. Anklagelser o påståenden som slungas mot varandra utan några som hel möjligheter att försvara sig emot eftersom de anklagande hela tiden undviker just källhänvisningar.

Du behöver inte erkänna någonting. Du har naturligtvis rätt till dina åsikter, skam vore väl annars.
Men ren ärlighet innebär i alla fall i min värld att man står för sina åsikter och i de fall man påstår ngt, att man har källor man kan redovisa.

Så , dina handlingar talar för dig, du behöver inte förklara.

Du förstår uppenbarligen inte. Jag har inte påstått att SD har hävdat något. Jag påstår att det inte var deras syfte att öka flyktingmottagningen från Somalia.

Källa på underhudsfett?
Källa på simförmåga?
Källa på vad rännsten är?
Källa på att källa finns om källhänvisningar?
Källa på att det ens finns en åsikt?
Källa på att handlingar talar för mig?
Källa på att jag inte behöver förklara?
Källa på att ditt nick är landsbygdsbo?

Jag påstår fortfarande att SD:s syfte inte var att öka flyktingmottagningen och står för påståendet. Om du inte tror på det, utan tycker att det är ett felaktigt påstående. Bemöt det, för guds skull. Sluta tjata.

Självklart kan man påstå saker som man har hela sitt liv och samlade erfarenhet som källa till. Som i det här fallet. Jag diskuterar gärna om du tycker det är fel. Men det vill du ju inte. För du vet också att det är en självklarhet. Trots det fortsätter du tjata om källa.

Uppstår aldrig någon tankeverksamhet i din hjärna? Kommer du aldrig fram till några slutsatser i ditt liv? Sitter du och tänker i skogsarbetet: "nej, jag kan inte ta ned det här trädet och absolut inte påstå på ett forum att jag ska jobba i skogen, för först måste jag hitta en källa som säger att jag ska göra det." Ett fattigt liv.
 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article20018455.ab

"
Och där ligger partiets andra svaghet. Nästan allt de säger om ”massinvandringen” är fel, de skrudar sig i en tjock mantel av påhittade eller okontrollerbara siffror som blir svåra att bemöta i en öppen diskussion. Och det är därför de flesta politiker från de demokratiska partierna skyr den diskussionen. Nu går det nog inte längre, nu måste dessa främlingsfientliga hjärnspöken avslöjas ett efter ett. Om Sverige vore lika tätbefolkat som Italien vore vi 80 miljoner invånare, bara en sån sak. På längre sikt är invandringen en ren vinst. Kostnaderna i början motsvarar bara en bråkdel av Reinfeldts skattesänkningar för de rika. De svenskar som har så kallad invandrarbakgrund - jag själv och till och med mina barn ingår i den statistiken - är här för alltid. Det är en lika befängd som omöjlig idé att, som Sverigedemokraterna tror, rädda den svenska ”rasen”. Sverige har varit ett invandrarland genom hela historien, det är den sammansmältningen som skapat svensk kultur eftersom majoriteten alltid vinner. Betänk detta. Och samtidigt hur SD- och järnrörsmannen Kent Ekeroth motionerar i riksdagen om att dömda förbrytares genetiska ursprung måste bli offentlig handling. Så att han kan bevisa att brottslighet är genetiskt betingat. En klar och ren nazistisk tanke. Men dessa resonemang måste nu kläs i siffror. Det är bara att kavla upp ärmarna."
 
Jag har, om du läser, inte tagit ställning till ditt uttalande, har bara konstaterat att du tillskrivit SD åsikter och agerande.

Jag tror att syftet med registret är att påvisa ärftlighet inom brottslighet och därigenom hitta ammunition mot invandrare. Vad är nästa steg, undrar man? Dags att damma av tvångssteriliseringarna?
 
Du förstår uppenbarligen inte. Jag har inte påstått att SD har hävdat något. Jag påstår att det inte var deras syfte att öka flyktingmottagningen från Somalia.

Källa på underhudsfett?
Källa på simförmåga?
Källa på vad rännsten är?
Källa på att källa finns om källhänvisningar?
Källa på att det ens finns en åsikt?
Källa på att handlingar talar för mig?
Källa på att jag inte behöver förklara?
Källa på att ditt nick är landsbygdsbo?

Jag påstår fortfarande att SD:s syfte inte var att öka flyktingmottagningen och står för påståendet. Om du inte tror på det, utan tycker att det är ett felaktigt påstående. Bemöt det, för guds skull. Sluta tjata.

Självklart kan man påstå saker som man har hela sitt liv och samlade erfarenhet som källa till. Som i det här fallet. Jag diskuterar gärna om du tycker det är fel. Men det vill du ju inte. För du vet också att det är en självklarhet. Trots det fortsätter du tjata om källa.

Uppstår aldrig någon tankeverksamhet i din hjärna? Kommer du aldrig fram till några slutsatser i ditt liv? Sitter du och tänker i skogsarbetet: "nej, jag kan inte ta ned det här trädet och absolut inte påstå på ett forum att jag ska jobba i skogen, för först måste jag hitta en källa som säger att jag ska göra det." Ett fattigt liv.
Ja man bara småle och smila en smula åt din frustration ;)
Jag håller med dig i din analys av vad du anser att SD vill.
Men det är en viss skillnad mellan att säga att SD står för det eller det och att säga , jag anser att SD etc etc.
Inser du inte den skillnaden (vilket du uppenbarligen inte gör) så förklarar det ju att du "påstår" att ...
Vad jag ifrågasätter är just det.
Inte SD;s invandringspolitik, utan just att klistra på individer och organisationer epitet utan att man kan redovisa fakta som styrker ens påstående.

Du måste skilja mellan att angripa en politisk ide, så som man ex angriper SD; s partiprogram och att agera småaktigt o respektlöst mot folkvalda och deras kammare.

Att sabla ner SD argument i en diskussion har jag ingenting emot, har ofta gjort det. Men att skylla partiet för något jag inte kan styrka, nej så infamt dum är jag inte, så lågt sjunker jag inte.
 
Ja man bara småle och smila en smula åt din frustration ;)
Jag håller med dig i din analys av vad du anser att SD vill.
Men det är en viss skillnad mellan att säga att SD står för det eller det och att säga , jag anser att SD etc etc.
Inser du inte den skillnaden (vilket du uppenbarligen inte gör) så förklarar det ju att du "påstår" att ...
Vad jag ifrågasätter är just det.
Inte SD;s invandringspolitik, utan just att klistra på individer och organisationer epitet utan att man kan redovisa fakta som styrker ens påstående.

Du måste skilja mellan att angripa en politisk ide, så som man ex angriper SD; s partiprogram och att agera småaktigt o respektlöst mot folkvalda och deras kammare.

Att sabla ner SD argument i en diskussion har jag ingenting emot, har ofta gjort det. Men att skylla partiet för något jag inte kan styrka, nej så infamt dum är jag inte, så lågt sjunker jag inte.

Jag kan styrka mitt påstående att det inte är syftet med förslaget.

Det är bara att läsa partiprogrammet och alla uttalanden som SD gjort sedan 1990.
 
Jag tror att syftet med registret är att påvisa ärftlighet inom brottslighet och därigenom hitta ammunition mot invandrare. Vad är nästa steg, undrar man? Dags att damma av tvångssteriliseringarna?
Att påvisa genetisk ärftlighet till brottslighet är ett förlorat race, det kan ingen vinna eftersom den förbindelsen inte existerar.
Att påvisa förbindelsen uppväxtmiljö och brott, ja det låter sig däremot göras.
Alltså skulle man då införa tvångssteriliseringar på socioekonomisk grund.
Men när?
En ung grabb på 10 (Från dåliga socioekonomisk bakgrund)år kan ju lika hjärna utvecklas till en framgångsrik entreprenör som en kriminell. Så det funkar ju inte. Alltså är det nog lika bra att kasta tillbaka tvångssteriliseringarna till sossarnas gamla avskrädeshög.
 
Jag kan styrka mitt påstående att det inte är syftet med förslaget.

Det är bara att läsa partiprogrammet och alla uttalanden som SD gjort sedan 1990.
Så du använder amerikanska försvarsadvokaters metod att dölja material.
Dränk motparten i information, så hittar han inte den eftersökta informationen eller så orkar han inte kolla att den inte finns? Så jag ska kolla allt material som SD producerat sedan 1990
Det torde räcka med ett citat på några meningar för att styrka ditt påstående, du vet ju var det finns eftersom du hävdar din åsikt, så...
 
SVT2 sänder ett samtal om rasism ikväll 20.00

"Svenskt samtalsprogram från 2014. Säsong 1. Avsnitt 4 av 6. Vad är rasism? Hur ser rasismen i Sverige ut i dag? Hur kan det komma sig att nationalistiska partier går framåt, samtidigt som svenskarnas attityder till invandring är mer positiva än någonsin? Fem gäster med olika perspektiv på rasism möts i ett rundabordssamtal. Gäster: Bengt Westerberg, före detta partiledare FP, Kitimbwa Sabuni, organisationskonsult och talesperson för Afrosvenskarnas riksförbund, Irene Molina, professor i kulturgeografi, Elena Namli, professor i etik, och Per Wirtén, författare och journalist. Även 20/12."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 946
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp