SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gammeln

Trådstartare
Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i höstas. Detta får ju natuligtvis SD att vädra ytterligare morgonluft. Detta i sin tur avspeglar sig i den senaste väljarbarometern från Yougov där SD får hela ofattbara 17,7%. Jo ja tackar ja. Då är undersökningen gjord dagen efter Lövet ger besked om att extra val ska genomföras. SD skruvar åt tumskruvarna ännu mer nu när man ska lägga särskilda yttranden i alla riksdagens utskott vilket irriterar sossestyret :laugh:. Är det så att SD når över 20% i kommande val så måste invandringen minska annars får man inte ordning på svensk politik. Då lär det vara sandlåda väldigt länge isf....

Sen har vi ju jokern himself. Kommer han att göra comback inför extra valet? :bump:
 
Tja, enligt MSM så kommer SD att rasa ner i källaren, för det har dom fastställt i sina egna, helt opartiska
utfrågningar. Det är ju möjligt att det är så, fast å andra sidan hade dom ju inte vidare rätt sist :D
 
Tja, enligt MSM så kommer SD att rasa ner i källaren, för det har dom fastställt i sina egna, helt opartiska
utfrågningar. Det är ju möjligt att det är så, fast å andra sidan hade dom ju inte vidare rätt sist :D

Enligt meningsmålningarna inför förra valet skulle ju inte SD ens komma in i riksdagen, så alla dessa statistiker skiter jag fullkomligt i...
 
Är det så att SD når över 20% i kommande val så måste invandringen minska annars får man inte ordning på svensk politik. Då lär det vara sandlåda väldigt länge isf....

Det syftade ju på valet 2018 inte det i mars. Och det är klart, att med dagens nivå av immigration till Sverige har vi då ca 400.000 fler munnar att mätta + de redan arbetslösa idag 388.594. Tufft läge som lär kräva rejäla skattehöjningar med uppemot 1 miljon utan jobb.
 
Det blir i vilket fall en intressant valvaka.
Risken finns att vissa partier kollapsar totalt röstmässigt.
Senaste undersökningen visar ju att stora grupper är beredda att byta parti, även de som senast röstade på SD.

Ett mardröms scenario vore ju att SD exempelvis får 20% och de andra två blocken delar på resten. Då sitter vi ju i samma båt som idag, bara några miljoner kr senare ,,,
 
Det blir i vilket fall en intressant valvaka.
Risken finns att vissa partier kollapsar totalt röstmässigt.
Senaste undersökningen visar ju att stora grupper är beredda att byta parti, även de som senast röstade på SD.

Ett mardröms scenario vore ju att SD exempelvis får 20% och de andra två blocken delar på resten. Då sitter vi ju i samma båt som idag, bara några miljoner kr senare ,,,
Nu rasar förtroendet för sossestyret i senaste opionundersökningen. Jimmies förtroende ökar från 16% till 23 % och då får man tänka på att han är sjukskriven och inte framträder. Jimmie vilar sig i form ;)
 
Nu rasar förtroendet för sossestyret i senaste opionundersökningen. Jimmies förtroende ökar från 16% till 23 % och då får man tänka på att han är sjukskriven och inte framträder. Jimmie vilar sig i form ;)

Ja, det är inte konstigt att sossarna rasar sen får vi se om du får rätt om Jimmie, jag tror fortfarande inte på att han orkar komma tillbaka och detta val lär bli långt mycket tuffare för SD .
 
Nu rasar förtroendet för sossestyret i senaste opionundersökningen. Jimmies förtroende ökar från 16% till 23 % och då får man tänka på att han är sjukskriven och inte framträder. Jimmie vilar sig i form ;)
Ja han har ju inte uttalat sig på ett tag, kan ju vara en bidragande orsak ;)
 
Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i höstas. Detta får ju natuligtvis SD att vädra ytterligare morgonluft. Detta i sin tur avspeglar sig i den senaste väljarbarometern från Yougov där SD får hela ofattbara 17,7%. Jo ja tackar ja. Då är undersökningen gjord dagen efter Lövet ger besked om att extra val ska genomföras. SD skruvar åt tumskruvarna ännu mer nu när man ska lägga särskilda yttranden i alla riksdagens utskott vilket irriterar sossestyret :laugh:. Är det så att SD når över 20% i kommande val så måste invandringen minska annars får man inte ordning på svensk politik. Då lär det vara sandlåda väldigt länge isf....

Sen har vi ju jokern himself. Kommer han att göra comback inför extra valet? :bump:

20% av SD-väljarna aviserar att de vill byta parti. Bland de övriga är det 12%. Det lutar åt att valresultatet hamnar i samma härad som alldeles nyss. Alltså krävs det förmodligen samarbete över blockgränserna.
 
Det här är ju demokrati när det är som bäst tycker jag =)

För så här ser verkligheten ut... ALLT går inte att kompromissa om ..
M vägrar tulla på sina "tyngsta stenar" som inte är i närheten av S "tyngsta stenar" ...
MP har bra ideer men varvar med HELT flippade... Så de går ju inte att rösta på..
FI / KD kommer inte in i riksdagen ? (skulle aldrig rösta på någondera)
C och FP är ju mest i mitten men lutar ju mest åt M så att då hoppa på S tåget MED MP känns vääääldigt långt bort...
Och så SD som kan göra allt från 10-20% ...

Skojjigt är ju bara förnamnet :) Det roligaste är ju dock att det engagerar så många... 88 % tänker rösta ! Ett lysande initiativ tycker jag !

Och jag är ju så obstinat så jag tycker att man SKA få gilla olika... Tänk va trist det varit om alla tyckte likadant !
 
En undersökning som jag såg, kommer ej ihåg länken men där skulle SD vinna nästa val.
Dessa hade gjort en undersökning inför förra valet och det stämde ganska bra.

Vill inte att SD ska vinna, för jag håller inte med om vissa saker de anser om EU osv. Men för att få slut på sandlådefasonerna som de håller på med och för de andra skulle få en ordentligt käftsmäll och tänka till lite, så skulle det vara kul, men jag håller inte med om allt de har på deras program.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 367
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp