Bukefalos 28 år!

SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är skönt att veta att en femtedel av folket vill rösta på ett parti som representeras av 60-70% helt världsfrånvända tokstollar. Måhända är inte kunskapsnivån lika låg i absoluta toppen, men ändå.

Men det är ju "folkligt" att vara egoist, ignorant, homofob, främlingsfientlig, ointresserad av omvärlden och tro på magi, tomtar och troll.

Suck.

Och ja, det finns tokstollar även i andra partifärger, men då pratar vi under 1 av 10.

Den Svenska riksdagen har i alla tider levat under stark influens av minoriter.
Ett tag var det bönder o godsägare som var de som styrde, sedan kom statliga o kommunala tjänstemän. Eftersom dessa grupper lätt kunde ta ledigt för politiskt arbete. Nykterhetsmaffian inte att förglömma, dessa renlevnadsmänniskor höll Sverige i ett järngrepp fram tills vi valde ett EU medlemskap, (skål för det)
Nu har en liten grupp främlingsfientliga utnyttjat de andra partiernas flathet och lyckats skaffa sig en icke föraktlig del i riksdagen.

Vems felet är?
Tja man brukar ju säga, att som man bäddar får man ligga....
 
Att tro att människor inte kommer hit bara för att man försvårar det är naivt. Det är inte precis öppna gränser in i Europoa, men hindrar det desperata människor?

Lägg till att dessa människor är en enorm inkomstkälla till smugglare och de som vill ha billig arbetskraft som inte ställer till besvär.

Så jo, stängda gränser leder till att Sverige får lägga pengar på tull, polis och uppsamlingsläger. Det är inte bara att skicka ut människor, mottagarländerna har ett och annat att säga till om.

De Putinvänliga klickarna i SD får se till att vi iinte upprustar armen, så slipper vi lägga pengar där, åtminstone.
Just det att SD och andra nationalvänliga partier inom EU verkar vara så heta på att dela säng med Putin bekräftar ju bara att man inte i längden kan lita på dessa partier. För det förlåter jag dem inte ty de veta vad de göra...
 
Dessvärre spelar det ju liksom ingen roll vad man säger till folk som redan är inskränkta och har sin vision och inte är mottagliga för något annat. Så nej, jag.orkar.inte. Men jag är imponerad av de som har ork att sitta och tjafsa med människor som inte vet bättre och som tycker de är värda lite mer än andra i varje tråd. Heder åt dem.

Det kan spela ett stor roll om dom kommer hit for att liva på socialen eller att försörja sig!
Du som är såpass nära börda vet vad regering har i siktet for dess människor.
 
Att tro att människor inte kommer hit bara för att man försvårar det är naivt. Det är inte precis öppna gränser in i Europoa, men hindrar det desperata människor?

Lägg till att dessa människor är en enorm inkomstkälla till smugglare och de som vill ha billig arbetskraft som inte ställer till besvär.

Så jo, stängda gränser leder till att Sverige får lägga pengar på tull, polis och uppsamlingsläger. Det är inte bara att skicka ut människor, mottagarländerna har ett och annat att säga till om.

De Putinvänliga klickarna i SD får se till att vi iinte upprustar armen, så slipper vi lägga pengar där, åtminstone.
Trycket på EU vad det gäller flyktingar har knappast minskat eller hur? Varför minskar då antalet asylsökande enligt migrationsverket?

Jo, Det är inte lika smakligt att välja Sverige längre. De extra kostnaderna för att ta sig hit motsvaras inte längre av förmåner utöver ex. de tyska...
 
Att tro att människor inte kommer hit bara för att man försvårar det är naivt. Det är inte precis öppna gränser in i Europoa, men hindrar det desperata människor?

Lägg till att dessa människor är en enorm inkomstkälla till smugglare och de som vill ha billig arbetskraft som inte ställer till besvär.

Så jo, stängda gränser leder till att Sverige får lägga pengar på tull, polis och uppsamlingsläger. Det är inte bara att skicka ut människor, mottagarländerna har ett och annat att säga till om.

De Putinvänliga klickarna i SD får se till att vi iinte upprustar armen, så slipper vi lägga pengar där, åtminstone.

SD är ingen mer Putin vänlig än non annan parti, dom håla fäst till det gamla alians frihet ideologi, nåt som är ohållbar.
 
Trycket på EU vad det gäller flyktingar har knappast minskat eller hur? Varför minskar då antalet asylsökande enligt migrationsverket?

Jo, Det är inte lika smakligt att välja Sverige längre. De extra kostnaderna för att ta sig hit motsvaras inte längre av förmåner utöver ex. de tyska...

Tyskarna vill inte har dom heller, dom har fullt up med att hålla greekarna flyttade.
 
SD är ingen mer Putin vänlig än non annan parti, dom håla fäst till det gamla alians frihet ideologi, nåt som är ohållbar.
Den som öppnar korpgluggarna + vet vad man ska leta efter finner snart nog att både SD och V har mycket gemensamt.

Lyfter man sedan näsan över pottkanten så finner man att SD;s kamrater runt om i EU Flörtar hej vilt med Putin. Så din åsikt tyder på stora brister av insikt hur landet ligger ;)
 
Det kan spela ett stor roll om dom kommer hit for att liva på socialen eller att försörja sig!
Du som är såpass nära börda vet vad regering har i siktet for dess människor.
Det är jag mycket väl medveten om, och blir mer och mer för varje dag.. Och det är inte heller så enkelt som du beskriver det. Men var och en lever ju salig i sin tro...
 

Ja på riktigt alltså. Tidigare så var jag SD-sympatisör mer eller mindre fullt ut. Nu så röstar jag inte ens på partiet eftersom jag tycker delar av deras principprogram brister i värdegrund. Jag bryr mig heller inte längre nämnvärt om kulturaspekten. Den förändringen finns dokumenterad i mina inlägg här. Det finns dock fortfarande en hel del realpolitiska beröringspunkter kvar. Men jag tycker alltid det är intressant med nya perspektiv och infallsvinklar.
 
Den som öppnar korpgluggarna + vet vad man ska leta efter finner snart nog att både SD och V har mycket gemensamt.

Lyfter man sedan näsan över pottkanten så finner man att SD;s kamrater runt om i EU Flörtar hej vilt med Putin. Så din åsikt tyder på stora brister av insikt hur landet ligger ;)

Jag har inte uppfatta SD som Putin vänlig!
 
Det är jag mycket väl medveten om, och blir mer och mer för varje dag.. Och det är inte heller så enkelt som du beskriver det. Men var och en lever ju salig i sin tro...

Vad göra du här om du kan inte ger mer än ett byrokratisk svar ....... Ingenting alls!
 
Jag har inte uppfatta SD som Putin vänlig!

Hela högerflanken i Europa är extremt Rysslandsvänlig och till exempel Front National i Frankrike driver för att EU ska närma sig Ryssland. Även Gyllene Gryning i Grekland har starka Rysslandsband.

SD röstar i Europaparlamentet på ett "Rysslandsvänligt" sätt, men SD själva hävdar (självkritiskt) att det beror på att de följt Ukip (högerparti i Storbritannien som är Rysslandsvänligt) i för många omröstningar utan att ordentligt analysera först.

Jag tror att SD är ganska ambivalenta i sin inställning till Ryssland.
 
Hela högerflanken i Europa är extremt Rysslandsvänlig och till exempel Front National i Frankrike driver för att EU ska närma sig Ryssland. Även Gyllene Gryning i Grekland har starka Rysslandsband.

SD röstar i Europaparlamentet på ett "Rysslandsvänligt" sätt, men SD själva hävdar (självkritiskt) att det beror på att de följt Ukip (högerparti i Storbritannien som är Rysslandsvänligt) i för många omröstningar utan att ordentligt analysera först.

Jag tror att SD är ganska ambivalenta i sin inställning till Ryssland.

Stå det i SD parti program att dom vill har ett samarbete med Ryssland? Allt som jag har lås är att vi för bli nutural.
 
Stå det i SD parti program att dom vill har ett samarbete med Ryssland? Allt som jag har lås är att vi för bli nutural.
Naturligtvis finns ingenting i SD;s program om att de ska vara Putinvänliga.
Däremot vill man inte ha ett fungerande EU.
EU är en motpol mot Putins intressen, alltså har Putin ett gemensamt intresse med de rörelser som är emot ett Eurosamarbete.
Dessa rörelser inkl SD blir då sas. Putins "duktiga idioter"
 
Jo, forstå SD vill vara isolationistisk men även om dom kommer till makten kommer inte vår ställning till EU att ändras, vi behöver dom lika mycket som dom oss.
 
Nej, det är ju bättre att skapa permanenta krigsflyktingar, för de får det ju så mycket bättre än en underklass i rika länder i väst.


Suck.

Vaddå permanenta :eek:? Du har ju själv i denna tråden förfäktat att de inget annat vill än att resa hem till sina länder?
Har du ändrat åsikt helt plötsligt?
 
Just det att SD och andra nationalvänliga partier inom EU verkar vara så heta på att dela säng med Putin bekräftar ju bara att man inte i längden kan lita på dessa partier. För det förlåter jag dem inte ty de veta vad de göra...

Tror inte det är så farligt med det, att måla fan på väggen har ju PK media försökt med sedan 2010 och vi ökar, trots detta stadigt. Det kan ju ha med att skjutningarna, bomberna, åldringsrånen och våldtäkterna har blivit ett dagligt inslag i tidningarna de senaste åren? Otryggheten tycks sprida sig i samhället på ett sätt som i alla fall inte jag kommer ihåg fanns för 20-30 år sedan. Men jag måste ha missat ditt svar på detta:
Så här svarar Moderaternas anhängare om den invandringslinje Moderaternas partiledning driver:

Ta emot färre flyktingar (M)
Bra förslag: 53%
Dåligt förslag: 21%

Ta emot fler flyktingar (M)
Bra förslag: 12%
Dåligt förslag: 57%

Var står du i frågan? Var jag står är du ju medveten om.
 
Tror inte det är så farligt med det, att måla fan på väggen har ju PK media försökt med sedan 2010 och vi ökar, trots detta stadigt. Det kan ju ha med att skjutningarna, bomberna, åldringsrånen och våldtäkterna har blivit ett dagligt inslag i tidningarna de senaste åren? Otryggheten tycks sprida sig i samhället på ett sätt som i alla fall inte jag kommer ihåg fanns för 20-30 år sedan. Men jag måste ha missat ditt svar på detta:
Så här svarar Moderaternas anhängare om den invandringslinje Moderaternas partiledning driver:

Ta emot färre flyktingar (M)
Bra förslag: 53%
Dåligt förslag: 21%

Ta emot fler flyktingar (M)
Bra förslag: 12%
Dåligt förslag: 57%

Var står du i frågan? Var jag står är du ju medveten om.
En fri invandring,där de som kommer kan försörja sig själva, själva betala för boende och försäkringar.
En behovsprövad asylinvandring, enligt de internationella överenskommelser vi har. Den servicegrad som den gruppen erhåller ska vara avhängigt av den ekonomi vi väljer att lägga. Dvs service, standard o förmåner på europeisk genomsnittsnivå.

Vad det gäller nationalistpartiernas "crusch" för Putin, ja det är väl ett typiskt utryck för att det fortfarande finns "nyttiga idioter"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
12 366
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
86 825
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Bilsätesskydd
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp