SD nu STÖRRRSTA teflon-Partiet del 1

Men ni klarar inte av att återställa logiken. Vad är det för fel på, har ni så lågt IQ. Ni måste ju vara riktiga stolpskott som inte har nått annat än rasistkortet att ta till. Är det inte dax att sparka ut SD ur Riksdagen

Nej, logiken biter inte. Man kan lyssna på någon som sympatiserar med SD och i 9 fall av 10 så tar man sig för den stora pannan efter ett par minuter när de orerar på om sin hatiska fantasivärld. Det finns rationalister som sympatiserar med SD, men de är så få, så få.
 
Men var går deras gräns för när det inte är ok att rösta på partiet då? Hade det varit ok att rösta på Hitler för att han var för höjda pensioner? Nånstans måste det väl finnas en gräns även för missnöjesröstare?

Gränsen flyttas med normaliserandet av människosynen de står för. Det är därför det är så viktigt att vi står upp för en värdig människosyn.

 
Men var går deras gräns för när det inte är ok att rösta på partiet då? Hade det varit ok att rösta på Hitler för att han var för höjda pensioner? Nånstans måste det väl finnas en gräns även för missnöjesröstare?
När allt rullar okontrollerbart, som det nu gör, så finns det inga gränser. När väljarna ser att SD rekorden duggar tätt varje månad så rycks ju alla bara med i stormen
 
Nej, logiken biter inte. Man kan lyssna på någon som sympatiserar med SD och i 9 fall av 10 så tar man sig för den stora pannan efter ett par minuter när de orerar på om sin hatiska fantasivärld. Det finns rationalister som sympatiserar med SD, men de är så få, så få.
Men du orerar ju bara rasist och det blir ju bevisligen bara ätter värre:laugh:.
 
Dessutom finns det en faktor till som är trist men verklig. Medias bevakning av ämnen.

Media bevakar vissa frågor och det blir de frågorna som hamnar på löpsedlar och i artiklar. Ett helt gäng partier hade program och förslag ang nysvenskarna, asylfrågor och integration. Men det var inte intressant!
Jag har hört flera partiers företrädare sucka över att de pepprar media med utspel ocg pressmeddelanden men ingen nappar. Men så plötsligt hetar en fråga till (vem styr egentligen det där? Jag har undrat länge) Och då verkar partierna yrvakna. Trots att de nött och nött om just detta länge.

Det är ju lätt att slentrianmässigt gnälla på media eller ungdomarna :) men jag håller med dig. Media har ett stort ansvar för vad som lyfts fram, och det är trist att se den grunda analysen, refererande av varandras artiklar och "klick-vänliga" rubriker många gånger. Å andra sidan så finns det ju alternativ idag för att kunna nå ut på andra sätt, mycket mer än förr. Det krävs ju dock att det ges tid och att det finns en finansiering för tiden, samt att det snappas upp av läsare (tråden om varifrån vi får våra nyheter var ju både hoppfull och bedrövande läsning).
 
JA!

Ta detta med tunnelbanereklamen. De genomförde EN, säger en enda, reklambokning på en enda tunnelbanestation. och vips är det i ALLA medier.

Den mediauppmärksamhet de fått är värd massor av miljoner i motsvarande annonsvärde.

Genialt. Tyvärr genialt.

Återigen en sak som går över mitt förstånd är hur en smaklös och felstavad affischkampanj riktad mot en redan utsatt grupp av människor kan attrahera fler människor...:confused:

Men visst, det är väl inte det som är det geniala. Det som verkligen gynnar SD är martyrmöjligheten efteråt, och det är där vi och media borde lägga sitt krut på att sticka hål på halmgubbarna om otvivelaktigt kommer att falla som regn från himlen. Lågtryck på väg framöver :meh:
 
Jag köper fasen inte att folk "missnöjesröstar" på SD. Idag tror jag mer att det bara är ett svepskäl. Man vågar inte stå för sina (smyg?)rasistiska åsikter utan drar missnöjeskortet istället.

Jag har noll och ingen jäkla förståelse för någon som röstar på dem. Kan man inte sätta sig in i vilka man röstar på ska man ge f*n i att rösta på ett parti öht. När man har röstat får man stå för det och då får man stå för den människosyn man röstat för.
 
JA!

Ta detta med tunnelbanereklamen. De genomförde EN, säger en enda, reklambokning på en enda tunnelbanestation. och vips är det i ALLA medier.

Den mediauppmärksamhet de fått är värd massor av miljoner i motsvarande annonsvärde.

Genialt. Tyvärr genialt.

Ja, och vänstermänniskorna är så urbota korkade att de gång på gång går igång på saker som detta (vänsterpartister uppmanar i sociala media att slita ner SD:s affischer i tunnelbanan vilket aktivister nu också gör).

Antagligen har de inte tillräckligt med IQ att inse att SD:s partistrateger nu bara förtjust gnuggar händerna och cashar in ännu fler röster.
 
SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som formellt lades ned drygt ett år tidigare), så har deras partiföreträdare på senare tid ertappats med järnrör i händerna och sprängmedel i hemmet. Gång på gång visar sig nära kopplingar till Vit makt-rörelsen och till hemsidor där rasistisk propaganda sprids fritt. Otaliga olämpliga uttalandet görs när inte partitoppens putsning kunnat förhindra det (t ex när de trott att de varit anonyma eller att inget sett eller hört). Partiets interna klimat har även beskrivits av f d aktiva, nu senast en kille som hoppat av från SDU, men det finns fler.


(http://jesperwhu.blogg.se/2015/july/darfor-lamnade-jag-sd.html)

Gång på gång är SD:s företrädare i blåsväder och allt rinner av dem. Hur kan ett parti lyckas hålla ett sånt tjockt teflonlagar runt sig? Hur kan så många människor lyckas att inte se genom ytan?

Hur kan man ha förtroende för ett parti som är fullt av personer med sådana här åsikter? Som slåss på stan, som hänger med nazister, som själva har bakgrund inom vit makt-rörelsen, som inte ens har ordning i de egna leden och som inte hymlar med att de är ögontjänare. HUR kan så många ha förtroende för ett sådant parti? Går ingenting in? Vill man ha dessa människor vid makten?

Har kvinnor som tycker att jag får skylla mig själv om min make misshandlar mig, förtroendekapital nog för att bestämma över mitt liv? Har män som inte tycker att det är så farligt att vifta med järnrör på stan, förtroendekapital nog att stifta lagar i mitt land? Har personer som inte tycker att antalet nollor är så viktigt i ett ekonomiskt resonemang, förtroendekapital nog för att få besluta över mitt lands och EU:s budget? Uppenbarligen tycker en skrämmande stor andel av väljarna det, vilket övergår mitt förstånd…


Jag och fler med mig tror att det kan bero på att, de är det enda riktiga oppositionspartiet i dagens Sverige. Regeringen och alliansen gjorde genom DÖ så att om jag skulle rösta på M så lägger jag automatiskt en röst på S och vice versa eftersom de inte skulle rösta mot varandra i sakfrågor fram till nästa val. De har effektivt tagit bort demokratin i vårt land.
Om jag nu t.ex. vill rösta på M är det antagligen för att jag stödjer deras politik och jag lade inte min röst på S av samma anledning.

Röstar jag på SD (ain't gonna happen) vet jag att jag får vad jag röstar på (= skit).
Dessutom tror jag att missnöjet i Sverige har ökat betydligt iom att vår nuvarande regering inte verkar veta vad de sysslar med. SD är i mångt och mycket ett missnöjesparti och tjänar självklart på regeringens klavertramp.
 
Jag tror att det hat som finns på vänsterkanten är kontraproduktivt, och spelar SD i händerna.
Men extremvänstern riktar sig även mot kapitalister och konservativa, varför kan deras företrädare bete sig när inte SD:s kan?

Lite sen på bollen - och jag har ingen aning om vad du menar med 'bete sig'.
Men jag kan utveckla mig själv:

Jag tror att en absolut majoritet av röstberättigande i Sverige traditionellt sett inte har velat ha mer hat omkring sig.
Om SD hade haft ensamrätt på sitt hatande så hade övriga samhället haft en hatfront att förhålla sig till.

Jag har länge trott att man lätt skulle kunna argumentera sönder SD och dess argument, genom att vara bättre påläst än vad SD-debattörerna är. De har verkligen virit lätt att slå hål på, genom att finna var deras statistik som bekräftar deras teser är feltolkade, genade i kurvorna eller helt enkelt där fel hälft av faktan saknas.
Det tror jag inte längre.

För när det debatteras i sociala medier, forum och under artiklar som möts SD's argument med hat.
Det handlar inte om att argumentera sönder motpartens argument, det handlar om att tala om vilka idioter motparten är.
Nu är det inte bara en sida som hatar. Nu hatas det från flera håll.
Och hatet legitimeras därvid till att komma allt närmare en sorts normaltillstånd. Det blir alltså lite normalare att nu kunna tycka som SD, eftersom andra visar från annat håll att det tydligen är OK att hata.


Extremvänstern riktar sig även mot kapitalister och konservativa, säger du.
Jäpp. Men jag tror att väldigt få kapitalister eller konservativa byter parti till SD, bara för att extremvänstern riktar sig mot dem. De befinner sig redan i sin blå motpol, och känner sig fullt tillfreds där.

Däremot finns det idag en stor mängd osäkra väljare. Inför valet 2014 pratade man om att de var så många som en tredjedel av väljarkåren.
Om man inte vill att dessa skall vända sig mot SD, då är det kontraproduktivt att tränga dem åt det hållet.

SD hatar ganska enögt åt en riktning.
(Extrem)vänstern hatar blint åt alla möjliga håll.
 
Ja, och vänstermänniskorna är så urbota korkade att de gång på gång går igång på saker som detta (vänsterpartister uppmanar i sociala media att slita ner SD:s affischer i tunnelbanan vilket aktivister nu också gör).

Antagligen har de inte tillräckligt med IQ att inse att SD:s partistrateger nu bara förtjust gnuggar händerna och cashar in ännu fler röster.

Jag håller med till viss del, jag är innerligt trött på att SD får så mycket utrymme i media istället för att andra frågor får ta plats, men samtidigt värjer jag mig emot argumentet att SD bara ökar om vi ger dem uppmärksamhet på det här sättet. I Danmark har man agerat annorlunda och det har normaliserat främlingsfientligheten vilket inte har lett till en minskning av antalet röster, de ökar alltjämt trots att de andra partierna har agerat annorlunda än i Sverige. Det är därför inte ett hållbart argument till att vara tyst tycker jag.
 
Jag och fler med mig tror att det kan bero på att, de är det enda riktiga oppositionspartiet i dagens Sverige. Regeringen och alliansen gjorde genom DÖ så att om jag skulle rösta på M så lägger jag automatiskt en röst på S och vice versa eftersom de inte skulle rösta mot varandra i sakfrågor fram till nästa val. De har effektivt tagit bort demokratin i vårt land.
Om jag nu t.ex. vill rösta på M är det antagligen för att jag stödjer deras politik och jag lade inte min röst på S av samma anledning.

Röstar jag på SD (ain't gonna happen) vet jag att jag får vad jag röstar på (= skit).
Dessutom tror jag att missnöjet i Sverige har ökat betydligt iom att vår nuvarande regering inte verkar veta vad de sysslar med. SD är i mångt och mycket ett missnöjesparti och tjänar självklart på regeringens klavertramp.

Fast det är ju en stor missuppfattning om vad DÖ är.
DÖ utgör en överenskommelse om att inte fälla den största partigrupperingens BUDGET. Anledningen är att SD hotade med att fälla VARJE budget om inte deras migrationspolitik får inflytande. Självklart kan vi inte låta SD skapa kaos i landet och en politisk lamslagning bara för att de väljer att koncentrera sig på en enda fråga där de har en starkt avvikande uppfattning.

Det betyder inte att de andra partierna röstar med regeringen i andra frågor. Det gäller bara budgeten.

Det har inte effektivt tagit bort demokratin. Att låta SD fälla varje budget hade varit att ta bort demokratin.
 
Jag håller med till viss del, jag är innerligt trött på att SD får så mycket utrymme i media istället för att andra frågor får ta plats, men samtidigt värjer jag mig emot argumentet att SD bara ökar om vi ger dem uppmärksamhet på det här sättet. I Danmark har man agerat annorlunda och det har normaliserat främlingsfientligheten vilket inte har lett till en minskning av antalet röster, de ökar alltjämt trots att de andra partierna har agerat annorlunda än i Sverige. Det är därför inte ett hållbart argument till att vara tyst tycker jag.

Inte vara tyst nödvändigtvis men man agerar på helt fel sätt. Vad tror man sig uppnå genom hat och våld? @Jeffery förklarade det på ett bra sätt några inlägg ovan.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Smoothi
·
Äldre "Nu pratar SD om judar igen Liljestrand påminner om den växande antisemitismen och frågar om Jomshof anser att det är ett problem att...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp