Bukefalos 28 år!

SD skattefuskar

golit

Trådstartare
SD som i retorik hävdar att skattepengarna inte ska gå till kriminella utan till hederliga svenskar.. har förstås inga bekymmer med att pengarna går till Socker-Kenta eller andra vaneförbrytare i deras riksdagsled.

Inte ens om pengarna kommer från allt fler tomma stolar i fullmäktigen runt om i landet. Det är våra skattepengar säger SD och lägger dem hellre på sig själva än på dem de anser sig värna.

Nu senast har socker-kenta avslöjats som skattebrottsling...

http://interasistmen.se/granskning/...ill-avpixlat-forde-over-70-000-pa-eget-konto/
 
Sv: SD skattefuskar

Ja men visst är det intressant hur man kan tolka "hederlig".

Jag tycker någonstans att politiker oavsett partifärg borde vara lite hederligare än andra men så funkar det ju inte.
Det är ju väldigt många människor som med jämna mellanrum skattefuskar - om man räknar in alla svarta tjänster som köps och säljs.

Vi diskuterade detta på jobbet för ett tag sedan. Jag tror inte att det fanns en enda person på min arbetsplats som aldrig köpt något svart (och ja, jag erkänner att jag också hör dit trots att jag faktiskt tycker att det är fel och hellre hittar andra lösningar än att fuska).

Så skattefusk i det lilla perspektivet är oerhört vanligt. "Det blir billigare för mig, och den jag köper tjänsten av får lite mer kvar så det är bra för alla parter och därmed OK".
Och frestelsen blir ju större när det är större summor man kan skaffa sig, tydligen.

Inte så länge sedan rubrikerna var stora om en sjukgymnast i Värmland, tidigare verksam som politiker, som lurat till sig miljonbelopp av sjukvårdsmedel.

Moralen är hög i Sverige.
Och extra hög verkar den vara bland medlemmar i SD.
 
Sv: SD skattefuskar

Ja men visst är det intressant hur man kan tolka "hederlig".

Jag tycker någonstans att politiker oavsett partifärg borde vara lite hederligare än andra men så funkar det ju inte.
Det är ju väldigt många människor som med jämna mellanrum skattefuskar - om man räknar in alla svarta tjänster som köps och säljs.

Vi diskuterade detta på jobbet för ett tag sedan. Jag tror inte att det fanns en enda person på min arbetsplats som aldrig köpt något svart (och ja, jag erkänner att jag också hör dit trots att jag faktiskt tycker att det är fel och hellre hittar andra lösningar än att fuska).

Så skattefusk i det lilla perspektivet är oerhört vanligt. "Det blir billigare för mig, och den jag köper tjänsten av får lite mer kvar så det är bra för alla parter och därmed OK".
Och frestelsen blir ju större när det är större summor man kan skaffa sig, tydligen.

Inte så länge sedan rubrikerna var stora om en sjukgymnast i Värmland, tidigare verksam som politiker, som lurat till sig miljonbelopp av sjukvårdsmedel.

Moralen är hög i Sverige.
Och extra hög verkar den vara bland medlemmar i SD.

Moralismen är extra hög i SD, moralen är låg :)
 
Sv: SD skattefuskar

SD som i retorik hävdar att skattepengarna inte ska gå till kriminella utan till hederliga svenskar.. har förstås inga bekymmer med att pengarna går till Socker-Kenta eller andra vaneförbrytare i deras riksdagsled.

Inte ens om pengarna kommer från allt fler tomma stolar i fullmäktigen runt om i landet. Det är våra skattepengar säger SD och lägger dem hellre på sig själva än på dem de anser sig värna.

Nu senast har socker-kenta avslöjats som skattebrottsling...

http://interasistmen.se/granskning/...ill-avpixlat-forde-over-70-000-pa-eget-konto/

Det är dom jävla utlänningarnas fel alltihopaO_o......;o)
 
Sv: SD skattefuskar

Men vad skyller SSU på när dom i sin tur fibblar med kontona. lämnar i falska uppgifter för att få ut mer i bidrag?O_o

Som vanligt när du försöker blanda bort korten i försvar för SD, så rekommenderar golit dig att starta en egen tråd i det ämne nu vill diskutera.
 
Sv: SD skattefuskar

Nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Ekeroth har fått ett skattetillägg eftersom han inte deklarerat donationerna till Avpixlat. Men det är inte detsamma som att vara skattebrottsling. Särskilt som HD fastslog i förra veckan att man inte kan anmälas för skattebrott om man fått skattetillägg innan. Men fuskat med skatten har han ju.

Man kan tänka sig att SD vill ha högre moral hos de andra. För deras egen del finns det säkert en bra ursäkt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp