Bukefalos 28 år!

Senast tagna bilden.. III

Sv: Senast tagna bilden.. III

32679595.jpg


32679594.jpg


32679596.jpg
 
Sv: Senast tagna bilden.. III

*KL*

Vi hälsade på svärföräldrarna i helgen och vovvarna älskar att busa i deras skog som omger en del av tomten. Finns en del bra stenar och mossa att ha som bakgrund, så det blev i alla fall några bilder på godingarna när de sitter stilla. :p

Evi, som nu är 12v gammal.
110828044.jpg


110828053.jpg


110828060.jpg


Någon minut senare, såg det ut såhär:
110828066.jpg


110828100.jpg




Och så "storebror" Grim.
110828052.jpg


110828059.jpg


110828114.jpg
 
Sv: Senast tagna bilden.. III

kl
Vi var på lunchrastning på brukshundsklubben idag, precis som de flesta andra dagar (jobbar 1 minut ifrån)
bland_163845167.png

8_163845367.jpg
 
Sv: Senast tagna bilden.. III

Bildbomb från idag! Den röda är min kärlek Jackpot och lilla valpen är min kompis lilla 12 veckors kille :heart

DSC_0232.jpg


DSC_0204.jpg


DSC_0209.jpg


DSC_0197.jpg


DSC_0138.jpg


DSC_0133.jpg


DSC_0127.jpg


_DSC0269.jpg
 
Sv: Senast tagna bilden.. III

Så jäkla söt! :D Vi måste se till att ses snart tycker jag!



Idag fotograferade jag en ny uppställningsbild på fröken W. Det gäller att passa på när man är ute med någon som kan stå framför med en godis så att hon inte står och tittar på mig hela tiden.
Jag_passade_pa_att_ta_en_uppstallningsbild_pa_Wahidah_nar_jag_faktiskt_hade_nagon_som_kunde_sta.jpg
 
Sv: Senast tagna bilden.. III

Javisst, vi måste ses snart! Jag skulle dessutom behöva lite hjälp med att fota henne uppställd. Min sambo är väl lite sådär på det, han tog uppställda bilder på henne lite uppifrån sist... ;)
Jag har alltid lite svårt att komma ifrån, men helgerna är lite lättare. :)
 
Sv: Senast tagna bilden.. III

Kl

Måste få visa upp lite bilder på världens sötaste fralla jag träffade idag. Skulle de inte haft så mycket problem med andningen hade en sådan lätt hamnat på önskelistan :love:

6617.jpg


6833.jpg


6837.jpg
 
Sv: Senast tagna bilden.. III

obs. bloggadressen stämmer inte på bilderna, det ska vara fotamindag.blogspot.com :)
 
Sv: Senast tagna bilden.. III

Kl

Måste få visa upp lite bilder på världens sötaste fralla jag träffade idag. Skulle de inte haft så mycket problem med andningen hade en sådan lätt hamnat på önskelistan :love:

Bara för den du träffat ha problem ska du väl inte tro att alla andra har det?
 
Sv: Senast tagna bilden.. III

...Jag skulle dessutom behöva lite hjälp med att fota henne uppställd. Min sambo är väl lite sådär på det, han tog uppställda bilder på henne lite uppifrån sist... ;)
...

Haha känner igen det där. Jag har svurit på sambo hur många gånger som helst för att han slarvar när vi ska fota superviktiga (:angel:) stacks :D
Har äntligen fått honom att förstå att han typ måste ligga ner för att få en bra vinkel + att gärna hela hunden ska vara med på bild ;):D
 
Sv: Senast tagna bilden.. III

Bara för den du träffat ha problem ska du väl inte tro att alla andra har det?

Fast det är ju ingen nyhet att många brachycephala hundar har problem med luftvägsobstruktion (men därmed inte sagt att alla har det). :) Till och med rasklubben för frallor menar ju på att det är ett problem och uppmanar därför uppfödare att inte använda hundar med andningsproblem för avel. Dock skulle man kanske kunna önska att det infördes ett krav på luftvägsröntgen, men av någon anledning tycks rasklubben vara lite ovillig till detta.
 
Sv: Senast tagna bilden.. III

Haha känner igen det där. Jag har svurit på sambo hur många gånger som helst för att han slarvar när vi ska fota superviktiga (:angel:) stacks :D
Har äntligen fått honom att förstå att han typ måste ligga ner för att få en bra vinkel + att gärna hela hunden ska vara med på bild ;):D

Haha, jag försökte förklara att han måste ner i samma nivå som hunden. I hans huvud lät det som "stå på knä och fota" ;)
Jag menade mer "ligg ner och fota". Han tog åtminstone många bilder ;) :p
Den här blev hyfsad åtminstone :)
6099523494_71f9d472b8_z.jpg
 
Sv: Senast tagna bilden.. III

Du får kämpa på! Det har tagit mig tre månader men äntligen förstår han hur jag vill ha korten :D;)
 
Sv: Senast tagna bilden.. III

Ni får skaffa större hundar så ni slipper ligga på backen helt enkelt! ;)

kl
Senaste bilden på lill-killen, han chillar i skuggan med sin favoritboll medan husse och matte plockar plommon!
298739_10150785394860061_574120060_20563570_5468515_n.jpg
 
Sv: Senast tagna bilden.. III

Bara för den du träffat ha problem ska du väl inte tro att alla andra har det?

Jag menar inte att klanka ner på rasen på något sätt. Men det är som sagt ingen hemlighet att många plattnosade hundar har problem med andningen. Ägaren till den här hunden älskar sin hund och sin ras, men hon hade önskat att de inte hade så mycket problem. Det finns en anledning till att de både är dyra i inköp och att försäkra.
Men det finns många raser som dras med problem, just det med andningen får mig att inte vilja köpa just en sådan hund då jag vill ha en aktiv ras som kan följa med på springturer utan problem.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
57 58 59
Svar
1 165
· Visningar
78 092
Senast: pepp
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Lillefrun
·
Gnägg Jag hittade en hel bunt roliga bilder med hästar som jag kände inte skulle passa läggas upp i den allmänna tråden utan i en egen tråd...
2
Svar
24
· Visningar
1 629
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 367
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp