Senskydd i läder

MaRomer

Trådstartare
Letar efter senskydd i läder till min kille. Dock har han korta och tjcka ben (kallblod)

De ska vara bruna, men var kan man hitta några som passar?

Han har nu Hampa-Pro och de är på gränsen till för höga men passar precis runt om=/. Strl full är det. Kan någon hjälpa mig!
 
Sv: Senskydd i läder

Vill ha både bak och fram=)
Och vill inte gärna lägga jättemycket pengar på dem då jag bara hoppar ibland=)
Men vill ha läder=)

Vad tror ni om CH skydden på H**ks?
 
Senast ändrad:
Sv: Senskydd i läder

Ok.
Framskydden har jag för mig ligger runt 500-600 och bak typ 300. Maila och fråga.:)
 
Sv: Senskydd i läder

Tjocka ben passar de alldeles utmärkt på (vet av egen erfarenhet), det enda sättet att verkligen veta är ju att testa :idea:. Remmarna är rätt långa, så du kanske inte behöver ha full i storlek, ifall de är för höga...
 
Sv: Senskydd i läder

Jag har CH skydden.
Har stl full (3). Framskydden är normala i stl, bakskydden tycker jag dock är väldigt stora.
(Har en storhäst på 172) Dessutom är passformen lite lustig, speciellt på bakskydden..
 
Sv: Senskydd i läder

Har globus neoprenfodrarde läderskydd mässing- eller silver spännen? :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
557
Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: sweep
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridskor, vattenavstötande, mjuka, lätt fodrade, trevliga att gå i och mocka med Och som INTE är i läder :(. Har...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Hej! Letar hjälm och funderar på att prova Casco Champ. Har en Casco Mistrall 2019 hemma på prov just nu. Den sitter väl okej men det...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: Blossom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp