Separation - barn

Bexzor

Trådstartare
Återigen vabb, och jag känner att det är ohållbart att vabba nästan varje gång det är min vecka.

Så jag önskar bra tips på böcker att låna om barn som hamnar i mitt i en separation, och nu bor varann vecka. Vetenskapliga artiklar fungerar också.
 
Det är den tiden på året nu tyvärr. Många sjukdomar som cirkulerar. Det brukar bli bättre framåt våren mars/april. Kan det vara en effekt av att vi isolerade oss under pandemin och har sämre immunitet/motståndskraft mot t.ex. förkylningar?
 
Det är den tiden på året nu tyvärr. Många sjukdomar som cirkulerar. Det brukar bli bättre framåt våren mars/april. Kan det vara en effekt av att vi isolerade oss under pandemin och har sämre immunitet/motståndskraft mot t.ex. förkylningar?

Mina barn är mellan 1 till 18 år så jag har bra koll på när det är vanligt med vab.

Den typ av vab jag haft det senaste rör mitt önskemål i tråden. Därav tråden.
 
Har inga boktips, men vad jobbigt! Vi har inte haft varannan vecka, för det har blivit för länge för barnen. De var 1 och 4 när vi separerade. Går det att fundera på andra lösningar än standard 1A?
 
Återigen vabb, och jag känner att det är ohållbart att vabba nästan varje gång det är min vecka.

Så jag önskar bra tips på böcker att låna om barn som hamnar i mitt i en separation, och nu bor varann vecka. Vetenskapliga artiklar fungerar också.

Är frågan om huruvida växelvisa boenden påverkar hälsan?

Eller undrar du över hur du och den andra föräldern kan försöka hålla barnen friska och pigga?
 
Är frågan om huruvida växelvisa boenden påverkar hälsan?

Eller undrar du över hur du och den andra föräldern kan försöka hålla barnen friska och pigga?

Ja, jag förstår inte heller frågan riktigt. Och jag tror att lösningen måste vara anpassad till hur just de barnen är (ålder, personlighet osv).
 
Har inga boktips, men vad jobbigt! Vi har inte haft varannan vecka, för det har blivit för länge för barnen. De var 1 och 4 när vi separerade. Går det att fundera på andra lösningar än standard 1A?

Jag har funderat på andra lösningar men just nu är det inte möjligt. Tack för ditt tips, ska se om jag hinner läsa den ikväll. Deltar även i olika webbinarium om hur man kan stötta barnen i denna livsförändring.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Eftersom jag och barnens pappa är mitt i en separation är sommarplanerna obefintliga. Sitter dock och funderar på om jag och barnen...
2
Svar
24
· Visningar
2 319
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 086
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 207
Senast: Destiny_D
·
Övr. Barn Ni som har separerat. Hur har ni gjort när era barn inte vill till den andra föräldern? Kanske främst ni som har små barn. Pappan är bra...
Svar
7
· Visningar
864
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp