Bukefalos 28 år!

Sexuella trakasserier i skolan.


Vi har fått beslut från Skolinspektionen, har det dock inte i huvudet nu men dom fick påbackning inom något område och sedan rådde tyvärr ord mot ord. Vi kan inte bevisa att dom inte gjort vad dom ska angående mobbningen och dom säger att dom aldrig hört dottern beklaga sig fastän hon säger att hon gjort det.
Tufft läge, det förstår jag.

DO hade vi kontakt med senast idag och dom håller fortfarande på med ärendet. Vi skickade in kompletteringar idag så nu ska det granskas ytterligare. Dom bad om ljudfilen så den fick dom nu och skulle höra av sig om dom behövde hela samtalet. Dom fick den delen ni fått lyssna på.
Så där tar det nog ett litet tag till.

Dottern har slutat svära, men har istället blivit kleptoman i skolan :crazy: Det ena tar ut det andra verkar det som :confused:
En semester helt själv på en öde ö känns lockande för att komma ifrån allt kan jag erkänna :wtf:

Kontakten med socialen är avslutad. Dom hade inget mer att erbjuda än samtalet med skolan då dottern har det bra annars. Det är ju "bara" i skolan problemen finns och där ska skolan själva ordna med en lösning men samtalet vi hade där med skolan gav mycket så det var till stor hjälp.
Vi har inte hört att pojkarna försökt med något nytt så det är väldigt positivt!
Kan hon bara sluta sno en massa nu så vore det bra. Hon försökte en gång på jullovet med faktiskt kom jag på nu. Hon ville ha ett plagg i affären som hon provade och vi bad henne hänga tillbaka det så skulle vi tänka på det. Det var precis innan jul så vi tänkte köpa det i julklapp i smyg.
Min syster var dock med när vi var i affären och hon sa att X hade väl en kjol med sig i provrummet med, den hade jag glömt och dottern hade lämnat den kvar på sig under sin klänning. Så den hittade vi tur nog innan vi lämnade butiken (och hon fick den sen i julklapp, rätt eller fel vet jag inte...).
Så nu ska vi försöka få henne väck från det här och det är inte helt lätt kan jag säga :(
 

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 820
Senast: Linn-Nora
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
289
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 365
Senast: Tassa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 017
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp