Bukefalos 28 år!

Sexuella trakasserier i skolan.

Nu har det hänt en hel del sen jag orkade uppdatera ordentligt sist men drar det kort.

Dottern och jag träffade socialen förra veckan och det gick bra. Vi fick pratat om det vi skulle och det var även då dottern sa att kuratorn pratat ensam med henne en gång till. Sen på eftermiddagen fick vi mailet jag visade er där det bekräftades att så var fallet.
Samtalet avslutades med att handläggarna tyckte att dottern verkade otroligt trygg på hemmaplan och en underbart fin tjej men att skolsituationen måste ändras NU.
Dottern gav handläggarna en kram innan vi gick och blev glad över att dom ska hjälpa henne :love:

Dom har skickat ut tiden om nätverksmöte nu och det ska vara den 26 november.
Vi fick vårat brev om det igår så det borde ha nått alla inbjudna nu.

Min make körde som sagt upp till skolan innan i veckan och fick tag i rektorn. Som han trodde så fick han inte ur henne så mycket men däremot informerade han om hur kuratorn arbetar.
Hon höll med om att det går inte att skicka ett sms sent kvällen innan för att boka en tid till dagen efter. Att hennes egna barn är sjuk mycket var ingen ursäkt, speciellt då han sa att vi sagt att vi kan boka en tid men att kuratorn får avboka om barnet är sjukt.
Han tog upp att hon pratat själv med dottern och kuratorn hade visst sagt till rektorn att dottern frågat efter när dom ska prata och då gjorde dom det. Falskt!
Min make visade ett sms som bevisar att kuratorn frågade dottern och inte tvärtom och han sa att vi dessutom inte ens blivit informerade om sista samtalet dom haft.
Nu har jag inte i huvudet om det sades något mer men det var nog i stort sett allt.
Rekorn var inte helt imponerad av hur allt gått tillväga och vi hoppas hon tar ett snack med sin kurator.

Idag kom det hem ett brev från skolinspektionen. Jag trodde på riktigt att dom skulle lägga ner ärendet eftersom vi inte fick ihop den bästa kompletteringen om man säger så..
Men! Det var en kopia på "Begäran om yttrande" till kommunen!

Dom har till 30 november på sig att svara på 13 tuffa frågor, och i papperna står det även att en annan del är skickad till DO om sexuella trakasserier, så nu blev dom varse om det också.

Det börjar bli spännande alltihopa, om allt slit, tårar och kämpande ska ge utdelning. Inte bara för våran dotter utan även för andra barn som utsätts så här.
 
Det var glädjande att mötet med socialkontoret gick så bra och att ni fick bekräftelse på att er dotter är trygg i sin hemmiljö och det betyder att ni gör rätt. Där sprack kuratorns otrevliga insinuationer mot pappa och farfar.

Att kuratorn vågar ljuga för rektorn om vem som tagit initiativet till ensammötena med dottern är helt oförståeligt. Det kommer med all säkerhet att slå tillbaka på henne själv. Dessutom, om dottern hade frågat om när de skulle prata nästa gång skulle kuratorn svar givetvis ha varit "Det vet jag inte, jag skall med din mamma och pappa när någon av dom kan komma till skolan. Jag hör av mig till dig när det passar".

Jag hoppas nätverksmötet blir en ögonöppnare på samtliga föräldrar, lycka till!

Jag hade absolut inte förväntat mig att skolinspektionen skulle lägga ner ärendet även om kompletteringen inte var perfekt, det är saken alltför allvarlig för.

Håller med @cirkus, ni gör verkligen skillnad:love:
 
Åh vad skönt att höra att det börjar rulla av sig självt utan att ni behöver slita ut er för att det ska hända något!
En STOR eloge till er att ni har orkat driva det här! :love:
 
:bow:

Vilka kämpar ni är!
Hur har det varit för dottern på sistone?

Tack!

Det har inte varit bra alls. Hon har blivit så utåtagerande i skolan sen sista händelsen i september att vi inte vet vad vi gör snart.
Vi får i princip dagliga uppdateringar från skolan om saker hon hittar på. Hon gör inget sånt här alls hemma utan bara i skolan och nu fick jag precis ett nytt mail om dagens händelser och bröt ihop.
Nu orkar jag faktiskt inte mer så hon får stanna hemma från skolan imorgon. Jag orkar bara inte mer.
Det är ju helt uppenbart att hon inte trivs i skolan så som hon håller på.
Hon svär åt alla, lyssnar inte på dom vuxna, vill inte komma in från rasten...

Och mitt mammahjärta fixar inte det här :cry:
 
Tack!

Det har inte varit bra alls. Hon har blivit så utåtagerande i skolan sen sista händelsen i september att vi inte vet vad vi gör snart.
Vi får i princip dagliga uppdateringar från skolan om saker hon hittar på. Hon gör inget sånt här alls hemma utan bara i skolan och nu fick jag precis ett nytt mail om dagens händelser och bröt ihop.
Nu orkar jag faktiskt inte mer så hon får stanna hemma från skolan imorgon. Jag orkar bara inte mer.
Det är ju helt uppenbart att hon inte trivs i skolan så som hon håller på.
Hon svär åt alla, lyssnar inte på dom vuxna, vill inte komma in från rasten...

Och mitt mammahjärta fixar inte det här :cry:
Usch, lider med dig! Det finns ingen annan skola i kommunen där hon skulle kunna börja i till VT? Visst i en perfekt värld är det ju mobbarna som ska flyttas på, men hon behöver kanske en nystart? Verkar ju inte som stödet omkring henne från vuxenvärlden i skolan funkar något vidare om hon nu har hittat detta sätt att skydda sig själv på?
Har hon fått ventilera allt med någon vettig utbildad person, jag räknar då inte kuratorn, som kan hjälpa er med råd? Kan soc erbjuda något mer? Med tanke på mötet.
Sköt om er!
 
Tack!

Det har inte varit bra alls. Hon har blivit så utåtagerande i skolan sen sista händelsen i september att vi inte vet vad vi gör snart.
Vi får i princip dagliga uppdateringar från skolan om saker hon hittar på. Hon gör inget sånt här alls hemma utan bara i skolan och nu fick jag precis ett nytt mail om dagens händelser och bröt ihop.
Nu orkar jag faktiskt inte mer så hon får stanna hemma från skolan imorgon. Jag orkar bara inte mer.
Det är ju helt uppenbart att hon inte trivs i skolan så som hon håller på.
Hon svär åt alla, lyssnar inte på dom vuxna, vill inte komma in från rasten...

Och mitt mammahjärta fixar inte det här :cry:
Härinne får du skrika o gråta hur mycket du vill, eller bara skriva av dig! Ta hand om dig o dotra riktigt ordentligt i morgon.
 
Och mitt mammahjärta fixar inte det här :cry:

Självklart inte. Ditt jobb är ju att skydda henne från sånt här och du gör det jobbet väldigt bra. Och jag tror mycket väl att det kan komma reaktioner långt efter händelser, kanske är det det ni ser nu?

Jag tycker det verkar vettigt att låta henne vara från miljön som ställer till det för henne, till att börja med kanske för att förstärka band mellan er ytterligare - i den här nya händelsen.

Ingen ska behöva ha en sådan arbetsmiljö som din dotter haft. Föreställ dig en vuxen person, på jobbet, i den situationen...
 

Liknande trådar

Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
9
· Visningar
1 821
Senast: Linn-Nora
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 365
Senast: Tassa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 018
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Libbsticka
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp