Bukefalos 28 år!

Shabrak/täcke med KRAFFT-brodyr

eldione

Trådstartare
Var på mässan i göteborg i fredags. Där de gjorde reklam för Krafft-produkter så sålde de även täcken och shabrak där det stod KRAFFT broderat på. Täcket (ett mycket bra stalltäcke, har det själv) kostade 700:- och shabraket runt 250:-
Varför ska man behöva betala så mycket när man ändå gör reklam? Tänkte främst på shabraket eftersomd det tar större plats på det...
 
FU** jag skulle ju ha köpt ett sånt shabrak!! de är ju så snygga!!!!!
 
Pja, uppenbarligen finns det folk som inte är tillräckligt listiga för att kolla efter tillverkarnamnet på schabraket/täcket och köpa direkt från tillverkaren, utan reklam.

Eller så finns det folk som köper grejer med reklam på så att det ska se ut som om de har vunnit grejerna på tävling
:devil:
 
Nog mest troligt...finns ju ungefär 2000 andra täcken... :smirk:
 
hehe, ja jag brukar ju säga att vi är sponsrade av Krafft när Ludde har på sig sitt täcke :devil: men bara på skoj :p
Jag fick det av en kompis som vunnit det i nåt lotteri :)
 
Jag köpte faktiskt två stycken.
Ett blått dressyr och ett vitt allround.

Älskar den modellen på schabrak(mias). + att jag tycker det var lite fräckt med deras logga på...
 
Alltså, jag tyckte inte det lät så dyrt ändå, iaf på schabraket. Jag köpte ett på Globen för ett par år sedan och även ett hemma på grangården, det var ett Marinblått Mias RS schabrak och dom är ju ganska dyra, jag har aldrig betalat mindre för ett rent mias RS schabrak än 298kr Och detta som ja då köpte på gloden och på grangården kostade 250kr.
Sen har jag köpt ett från mias och beställde det med mitt namn på, det kostade 329kr så jag tyckte inte det var så dyrt med reklam trycket på.

Sen kan man ju jämföra, jag fick ett Z-täcke en gång med BOJ-transport emblemet på för 300kr. Och det täcket kostar enbart 600kr om jag köper det från Z-täcket...
 
Men för ett mia's schabrak var det ju billigt :)

Även om jag inte skulle var överförtjust att stoltsera med kraffts logga på mitt schabrak skulle jag mkt väl kunna tänka mig att lägga de pengarna på ett mia's schabrak. De fyller ju ändå sin funktion :)
 
Okej, jag börjar känna mig ensam om att tycka att det är snyggt :o :crazy:
 
mias schabrak är ju jättebra! Ser nytt ut tvätt efter tvätt! jovisst äre häftigt med krafft på, nån kan ju tro att man har vunnit det! hehe.. om det vore så väl.. :d
Tyvärr får man ju inte tävla i det, hur snyggt det än må vara, men är ju inte sponsrad av dem.. :(
 
Joo, man får visst tävla med dem. Det har jag faktikst pratat med Krafft om :)
 
Jag tycker bara att de är snygga..det har inget att göra med att nån kan tro att man vunnit dem...
 
Njae jag skulle nog inte betala så mkt, det är ändå reklam!
Jag har ett shabrak från Hippofoder, det fick jag gratis!
Sen har jag faktiskt ett gammalt ridtäcke från Krafft men jag minns faktiskt inte om jag fått det av nån, jag tror det. Använder det knappt aldrig, min häst äter bara mineraler från krafft så det känns lite dumt att köpa krafftgrejor då :confused:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 301
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp