Bukefalos 28 år!

Shapingtrosa

Malibu_Stacy

Trådstartare
Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar.
Jag fullkomligt hatar när troskanterna syns och jag vägrar använda stringtrosor. Trivs bäst i höga trosor men där hamnar alltid troskanten vid nedre delen av skinkorna så att den syns, på vissa trosor syns den även vid navelområdet vilket jag inte gillar. Har några laserskurna trosor utan kant som jag inte tycker är särskilt sköna och kanten i midjan syns även den.

Söker alltså trosor med ben, men inte för långa ben då jag inte vill ha mer tyg än nödvändigt. Midjan ska vara hög, över naveln och får gärna forma och hålla in dvs shapewear är okej. Eftersom de främst används under sommaren ska de gärna vara av något svalt material. Absolut inte plastmaterial som gör att man svettas. Har inga problem med lårskav, i dagsläget i alla fall.

Tips? Finns en hel del när man googlar men vill gärna ha lite erfarenheter av vilka som är bra och vilka man bör undvika typ.
Vad använder ni till tunna eller tajta klänningar?
 
Jag har ett par höga "vanliga" shapingtrosor från Lindex, det finns flera olika modeller, åk till en butik och prova. 😊
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag vill införskaffa någon slags kortbyxa/cykelbyxa att ha under kjol och klänning nu under sommaren. Vilka är bäst? Jag vill nog inte...
Svar
19
· Visningar
820
Senast: MiniLi
·
Hästvård En kompis och jag diskuterade lite praktikerfarenheter häromkvällen och vad för ryktmetoder som används. Då tänkte jag att jag skulle...
2
Svar
24
· Visningar
2 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Föl 2020
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp