Bukefalos 28 år!

Sheraton till Cosmopolitesto?

S

sydney

Behöver lite hjälp ifrån er!
I fjol betäckte jag ett av mina ston med Sheraton och är mycket nöjd med resultatet.

Därför funderar jag på att använda honom även i år, men till ett annat sto, då fjolårets sto numera är såld.

Mina funderingar rör sig mest gällande hur det skulle funka rents blodsmässigt? Stoet är e. Cosmopolite-fullblod och fullständig stam finns här: http://www.blup.se/sv-SE/horses/178356-sierra-swb

Blir det för mycket linjeavlat på Cor de la bryere? Han återkommer ju isåfall en hel del om jag gör den här kombinationen?
Jag tror han kan funka bra på det här stoet. Hon är av mycket bra typ, men liten, därav endast 7 på typ på 3-års. Gångarterna är absolut inte strålande, men det är inte heller något jag lägger så stor vikt på då jag vill få fram en bra hopphäst. Galoppen hade jag gärna sett förbättras något men den är iaf ok!
Hon fick inte alls bra poäng på löshoppningen när hon visades, blev otroligt trött mot slutet och orkade inte, hoppade maxhöjden 1 gång riktigt bra, därefter tog all energi slut, gjorde ett skithopp, fick ett stopp coh lyckades sedan kravla sig över hjälpligt, men då var allt bränsle slut, så hennes poäng är inte alls bra.
Annars är det en bra häst, bra framdel och hoppar med bra teknik, mycket bra i huvudet. Ingen svårklasshäst då hon är begränsad i storleken, men jag är inte heller nån svårklassryttare;) Hon är en sån häst alla kan rida, pigg och glad och arbetsvillig=) Alltid bussig och gör sitt bästa. Med mera styrka tror jag att både teknik och gångarter förbättras en hel del, upplever henne som ganska valpig fortfarande.
Årets Sheratonföl rör sig mycket bättre än sin mor, blir större än henne och är skitsnygg, dessutom ovanligt bra att hantera.
Den blivande Sheratonavkomman, om det nu blir nån, ska säljas om det är en hingst, behållas om det är ett sto.

Vill gärna höra era synpunkter om ni har några.
//Linda
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Har tyvärr inga svar på din fråga men tycker det skulle vara kul med en bild på avkomman! :bump:

Min kompis har 2 avkommor efter Sheraton båda blir 5 i år. Mycket trevliga hästar!
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Finns bilder på min hemsida!
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Kommer Sheraton att stå kvar i Sverige i år, ngn som vet? Han har ju betäckt här två säsonger och det var väl planen. Funderar på om han inte skulle passa till ett par av mina ston faktiskt :). Men då går han väl utomlands :(.
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Skulle han inte stanna hos ryttaren för tävling? Men tas ur avel?
Har för mig det har varit en tråd om det här på forumet nu i höstas..
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Hittade den, och det verkar så ja. I den tråden stod det dock att det fanns öppningar för en kombination, så vi får väl se...
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Tror att vi som betäckt och fick föl förra året blev erbjudna att betäcka i år till reducerad kostnad. De kanske inte använder honom mer i avel än så i år men jag är inte säker. Är också nöjd med min åring e: Sheraton. Någon som har bilder på avkommor?
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Såg på VDL:s svenska hemsida (vdlstud.se) under nyheter att i den Holländska finalen för 5 åriga hästar var 2 hästar efter Sheraton placerade bland topp 10. :banana:

Han står ju dessutom med på hemsidan bland de hingstar VDL har i sitt svenska program, så han borde väl finnas tillgänglig även iår?

Skulle med vilja se lite bilder :rofl:
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Jag tror att Sheraton kommer att tävlas under nästa år. Men han kommer att ha tävlings uppehåll under en kort tid och vara tillgänglig för avel..

Här kommer bilder på min unghäst e. Sheraton

3edjdvegnxrzg7ywgie3yznrlyukqznpqkq4wkfic.jpg

fpdrc62g1zcsg9bf4ii0kanet74kxiz0qsenfl26c.jpg


m6dddfwg6xokgpat2itdqxnfz2ok60diqpua3neyc.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Jag tror att Sheraton kommer att tävlas under nästa år. Men han kommer att ha tävlings uppehåll under en kort tid och vara tillgänglig för avel..

Här kommer bilder på min unghäst e. Sheraton

3edjdvegnxrzg7ywgie3yznrlyukqznpqkq4wkfic.jpg

fpdrc62g1zcsg9bf4ii0kanet74kxiz0qsenfl26c.jpg


m6dddfwg6xokgpat2itdqxnfz2ok60diqpua3neyc.jpg


Grattis till en fin häst ;)
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Finns det inte lite fler bilder därute att få ta del av? :bump:
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Ja, han kommer att finnas i avel, men jag tror att de kör med ngn typ av bokningskontrakt eftersom han även tävlar.
Jag fick också möjlighet att betäcka med honom till reducerat pris i år, därav min fråga i tråden=)
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Mina funderingar rör sig mest gällande hur det skulle funka rents blodsmässigt? Stoet är e. Cosmopolite-fullblod och fullständig stam finns här: http://www.blup.se/sv-SE/horses/178356-sierra-swb

Och min fråga kvarstår, jag undrar vad ni tror om kombinationen Cosmopolite + Sheraton. Har kollat lite o ser att min ursprungliga fråga gällande linjeavel inte var så farligt ändå, men vill ändå gärna veta vad ni tycker om kombinationen?

Kom igen nu!
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Vi har en fölunge på drygt 7 månader e. Sheraton - Nobel.
97690_1224773054.jpg

91735_1226137626.jpg

47339_1226137335.jpg
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

såg din häst i tingseryd! super trevlig:love:

Avstampet var ju inte att leka med:bow:
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Ja, han kommer att finnas i avel, men jag tror att de kör med ngn typ av bokningskontrakt eftersom han även tävlar.
Jag fick också möjlighet att betäcka med honom till reducerat pris i år, därav min fråga i tråden=)



Såg stoet på din hemsida, hon såg jättefin ut :) !
Har du dessutom reducerat pris på Sheraton hade jag inte tvekat en sekund på den hingsten :banana:.
Det står ju att man kan kontakta VDL på svenska hemsidan för rådgivning, gör det så får du säkert god hjälp!
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Tack!

Jag har väl nästan bestämt mig för att betäcka med honom nu, ser ju också att det finns ett intresse för honom ute i stugorna och det är ju positivt om man ska sälja avkomman.

Blir mitt föl från i år bara hälften så fin som den som Majamia har så är jag nöjd. Vilken häst hon hade, en kopia av sin far tyckte jag.
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Och min fråga kvarstår, jag undrar vad ni tror om kombinationen Cosmopolite + Sheraton. Har kollat lite o ser att min ursprungliga fråga gällande linjeavel inte var så farligt ändå, men vill ändå gärna veta vad ni tycker om kombinationen?

Kom igen nu!

Sheraton-Cosmopolite tror jag blir en bra kombination.
Vi har en 5 åring efter Sheraton-Cor de la Bryere-Capitol.
 

Liknande trådar

Avel Läste en intressant artikel i en hopptidning som trillade ned i min brevlåda. Där gjorde de en stamtavle-analys utifrån flips little...
2
Svar
30
· Visningar
4 096
Avel Då det lutar åt betäckning i år så vill jag självklart ha input av er här på Buke! Info om stoet och bilder finns på...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 262
Senast: Fiorano
·
H
Avel Jag behöver kreativ hjälp med val av hingst till detta 4-åriga sto för en eventuell betäckning. Hon är e.Akribori-Maistic-Koncerz xx...
Svar
10
· Visningar
1 657
Senast: Helan
·
  • Låst
Avel Nu brinner det i knutarna och jag har blivit tvungen att göra en helomvändning har ett sto i högbrunst som vi hade planerat att betäcka...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
12 164
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp