Bukefalos 28 år!

Sheraton till Cosmopolitesto?

Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Blir mitt föl från i år bara hälften så fin som den som Majamia har så är jag nöjd. Vilken häst hon hade, en kopia av sin far tyckte jag.

Tack :bow:
Sheraton kommer att tävlas under 09, men göra ett uppehåll i ca en och en halv månad för avelsarbete;)!!
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Vad bra att du håller med om att han kan vara ett bra hingstval till mitt sto, då är jag iaf inte ute o cyklar. Kommer att betäcka med honom, ska skicka in bokningskontraktet också. Vet du vilken tid han kommer att finnas tillgänglig, kommer inte ihåg om det stod i informationen som kom...

Jag är väldigt förtjust i mitt Sheratonföl från i år, hon är dock ganska lik mamman så jag ser inte mkt av sheraton i henne ännu, förutom att hon kan hoppa och galoppera...Fantastiskt psyke har hon också kan tilläggas, mkt mera tillgänglig och social än tidigare föl som stoet haft.

Och som sagt, blir ngn av mina bara hälften så fina som din så är jag nöjd.
Mycket fin häst du hade! Lycka till med den!
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Vad bra att du håller med om att han kan vara ett bra hingstval till mitt sto, då är jag iaf inte ute o cyklar. Kommer att betäcka med honom, ska skicka in bokningskontraktet också. Vet du vilken tid han kommer att finnas tillgänglig, kommer inte ihåg om det stod i informationen som kom...

Jag är väldigt förtjust i mitt Sheratonföl från i år, hon är dock ganska lik mamman så jag ser inte mkt av sheraton i henne ännu, förutom att hon kan hoppa och galoppera...Fantastiskt psyke har hon också kan tilläggas, mkt mera tillgänglig och social än tidigare föl som stoet haft.

Och som sagt, blir ngn av mina bara hälften så fina som din så är jag nöjd.
Mycket fin häst du hade! Lycka till med den!



Funderar faktiskt också på Sheraton om jag kan låna in lämpligt sto :)!
Han ska betäcka vad jag förstått maj-juni, men sen finnas tillgänglig på fryst!
Inte fel med en avkomma i stallet när tävlingsresultaten börjar visa sig ;)
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Jag håller med. Hade först funderingar på att betäcka 2 ston men vet inte riktigt hur jag ska göra. Funderar...
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Ja, det kanske gäller att passa på nu när han är i landet, vem vet hur länge han stannar....
Att få in Indoctro som farfar på avkomman känns ju också bra med tanke på att han ligger på 3:e plats i Blup-indexet i hoppning :banana: Såg i senaste Ridsport att Indoctro hade 156 i index, Cardento låg strax under på 154, vilket inte är fy skam det heller ;)
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Nu har jag hittat ett sto som jag gillar både utseendemässigt och stammässigt :) Stoet är e Amulet u Jasper uue Nimmerdor och hingstvalet blev VDL Sheraton :) Hon betäcktes på Falbygdens Stuteri den 6 maj :)

Skulle vara kul att se lite fler bilder på avkommor här i tråden!
Kanske några föl som hunnit komma till världen efter honom iår :rofl:?


vdlsheraton2v.jpg


dsc00181p.jpg
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Kul att du hittat bra sto!

Själv sålde jag mitt sto e. Cosmopolite så Sheraton är inte på tapeten längre, har bara dressyrhästar kvar i stallet. Och såklart Sheratons dotter Shira, hon finns också kvar på gården.

Bra hingstval tycker jag du gjort, min åring är underbar i alla avseenden;)
 
Sv: Sheraton till Cosmopolitesto?

Kul att du hittat bra sto!

Själv sålde jag mitt sto e. Cosmopolite så Sheraton är inte på tapeten längre, har bara dressyrhästar kvar i stallet. Och såklart Sheratons dotter Shira, hon finns också kvar på gården.

Bra hingstval tycker jag du gjort, min åring är underbar i alla avseenden;)


Kul att läsa att Du är så nöjd med Din Sheratonavkomma :)
 

Liknande trådar

Avel Läste en intressant artikel i en hopptidning som trillade ned i min brevlåda. Där gjorde de en stamtavle-analys utifrån flips little...
2
Svar
30
· Visningar
4 086
Avel Då det lutar åt betäckning i år så vill jag självklart ha input av er här på Buke! Info om stoet och bilder finns på...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 256
Senast: Fiorano
·
H
Avel Jag behöver kreativ hjälp med val av hingst till detta 4-åriga sto för en eventuell betäckning. Hon är e.Akribori-Maistic-Koncerz xx...
Svar
10
· Visningar
1 657
Senast: Helan
·
  • Låst
Avel Nu brinner det i knutarna och jag har blivit tvungen att göra en helomvändning har ett sto i högbrunst som vi hade planerat att betäcka...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
12 160
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp