Bukefalos 28 år!

SIM-kort till surfplatta, hjälp!

Halcyon

Trådstartare
Hej
Tänker kanske finns några här som haj på gäller sim-kort till surplatta och nått bra tips på vad ska välja.

Jag inte ha ett abonnemang då kommer bara använda plattan sporadisk. Så finns nått vettig kontantalternativ och som funkar surfa med i Norge med?
 
Måste du ha sim kort då? Du kan inte dela med telefonen?
Det borde vara betydligt smidigare.

@Halcyon Jag använder funktionen mobil hotspot i min telefon och sedan ansluter jag till den med plattan som ett WiFi.

De flesta abbonemang idag har betydligt mer surf än vad jag gör av med. Går ju att ha lite koll ett tag innan man ska iväg också på vad man förbrukar jämfört med vad man har.
Då har man en aning om man kan komma att behöva köpa extra vilket brukar vara snabbt och enkelt gjort om surfen tar slut.
Men det kan ju vara skönt att ha koll på innan hur det går till (om man inte vet).
 
Då du endast ska använda plattan sporadiskt skulle jag dela internet från telefonen.

När jag köpte padda nyligen funderade på om jag skulle köpa med simkortplats eller bara wifi. Föll tillslut på wifi versionen och dela från mobilen. Har obegränsad surf (100Gb utomlands) så ingen skillnad där och mobilen är ändå alltid med. Nackdel att batteriet tar slut lite snabbare.

Hade jag köpt en med simkort hade jag kollat möjligheten att skaffat ett "tvilling"kort till befintliga mobilabonnemanget att sätta i.
 
Kanske får göra så med dela internet, men ska kika in vad du skrev @Avalbane . Min har så går sätta sim-kort i, var inget jag valde när leta platta det blev den som var hyfsat pris när köpte beg. för ens se ens om nått jag kommer ha anvädning för.
 
Vilka bolag erbjuder tvillingkort? När jag kollade för säkert 10 år sedan så var den möjligheten borttagen.
Bra fråga. Jag kom aldrig så långt att jag kollade upp det noggrannare i nutid. Tänkte att det fanns som ”förr”. :angel:. Annars går det ju o lägga till användare på ett befintligt abonnemang hos Telenor som jag har iaf. Borde inte vara dyrare än att skaffa ett till tänker jag. Smidigare o ha ett istället för två att hålla reda på.
 
Bra fråga. Jag kom aldrig så långt att jag kollade upp det noggrannare i nutid. Tänkte att det fanns som ”förr”. :angel:. Annars går det ju o lägga till användare på ett befintligt abonnemang hos Telenor som jag har iaf. Borde inte vara dyrare än att skaffa ett till tänker jag. Smidigare o ha ett istället för två att hålla reda på.
Familjeabonemang kostar abonnemang +179 / användare. Tre och Telenor tog bort tvilling kortet för många år sedan. Sedan undrade tre varför man hade kontantkort hos dem också.
 
Familjeabonemang kostar abonnemang +179 / användare. Tre och Telenor tog bort tvilling kortet för många år sedan. Sedan undrade tre varför man hade kontantkort hos dem också.
179 var ju inte så farligt då.
Där ser man. Jag skaffade abonnemang för första gången förra året. Haft kontantkort innan dess.
 

Liknande trådar

Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
457
Senast: Fideli
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
1 002
Senast: Trasten
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 811
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
369
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp