Bukefalos 28 år!

Singeltråden 53

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden 53

Jag trodde du och Magdalena Ribbing var typ bästisar, så hon kanske kan ge dig lite tips?
 
Sv: Singeltråden 53

GAAAH. Folk!
Idag länkade någon till Aftonbladet på facebook om att det flyr 2 miljoner från Syrien och skrev "jaha, då ökar befolkningen i Sverige" och under det stod det massa dryga kommentarer.

Vet bara vilket bilmärke det är och det står fler än en sån på parkeringen. Kan ju inte gå där och prova, haha :p

Baggisen: Bra, då känner jag mig lite vettigare :p
Kul att höra av dig igen förresten!
Ja, seriöst. Vad är det för fel på folk?

Jag tänkte att den kanske har fjärrlås så att du ser på håll :). Tror inte det ser suspekt ut alls om du börjar smyga runt på parkeringen och prova nyckeln i en bil i taget :D.
 
Sv: Singeltråden 53

Det måste vi absolut göra! Jag är ledig alla kvällar nästa vecka tror jag. Bara att hojta! :D
 
Sv: Singeltråden 53

Åh vad härligt! När flyttar ni in? :)


Idag ska jag och min bästa vän måla om sovrummet. Det blir nog spännande! :o
 
Sv: Singeltråden 53

Vi får antagligen lägenheten 26/9. Problemet är att jag har en stor tenta dagen efter, och dagen efter det rider jag en heldagstävling med unghästen. Men planen är att köra dit grejer som ska ner till källarförrådet och sådant som är svårt att stapla när man kör mycket grejer (typ krukväxter) de första kvällarna samt eventuellt köpa det som kommer i platta paket från Ikea (vilket antagligen blir en sängram och ett skrivbord). Och sen drar vi ihop lite vänner och flyttar allt 29/9. Så har vi en dag på oss att flyttstäda på måndagen (vilket är typ det tråkigaste ever and ever med att flytta).

Vi ska sätta in ett badkar i badrummet och förhoppningsvis måla om hallen samt tapetsera om vardagsrummet. Får dock ta det när vi kan få hjälp, och badrummet är det viktigaste inför vintern. Det är dock hemskt fint som det är (renoverat 2008) men med duschkabin.

Lycka till med målandet, det kan ju bli roligt om inte annat :D
 
Sv: Singeltråden 53

Åh, så rätt snart, gud vad kul! Och härligt med badkar :love:

Och målandet kan nog bli kul, ska bara komma på hur man gör först :angel:
 
Sv: Singeltråden 53

Jaha, hörrni. Säg den lycka som varar för evigt. Igår kom min chef på jobbet och berättade att hon gjort ett "litet misstag" som innebär att jag inte alls kommer att få jobba som utlovat. Mina planer fram till Augusti nästa år gick just käpprätt. Jag är så himla ledsen just nu.
 
Sv: Singeltråden 53

Men men men... Va?!
Kan hon verkligen göra så? :(
När jag blivit lovad jobb som jag sen inte fick så fick jag betalt ändå, eftersom de lovat mig. Vet dock inte om det var rätt eller fel. Fyyy, så dumt hördu :(
 
Sv: Singeltråden 53

29e kanske jag kan bistå med hjälp! :)
Vågar inte lova något ännu, men förhoppningsvis kan ni räkna med mig några timmar :)
 
Sv: Singeltråden 53

Jaha, hörrni. Säg den lycka som varar för evigt. Igår kom min chef på jobbet och berättade att hon gjort ett "litet misstag" som innebär att jag inte alls kommer att få jobba som utlovat. Mina planer fram till Augusti nästa år gick just käpprätt. Jag är så himla ledsen just nu.

Men vad i..?! Verkligen inte okej! Framför allt inte nu när du äntligen mådde bra och var glad... :( Hur ska jobbet bli istället då?
 
Sv: Singeltråden 53

Men åååh, dum chef! :( Vad innebär det då? Får du inte jobba alls, eller bara mindre?
 
Sv: Singeltråden 53

Sällar mig till den upprörda skaran å dina vägnar, och skickar en stooooor styrkekram... eller så många som du behöver!
 
Sv: Singeltråden 53

Men men men... Va?!
Kan hon verkligen göra så? :(
När jag blivit lovad jobb som jag sen inte fick så fick jag betalt ändå, eftersom de lovat mig. Vet dock inte om det var rätt eller fel. Fyyy, så dumt hördu :(

Så som de gjorde mot dig, alltså ersatte, är korrekt eftersom ett löfte om jobb gäller (även om det är svårt att bevisa muntliga löften). Dock är det svårt att få rätt utan facklig hjälp och det är många abetsgivare som inte uppskattar krånglet när en säger ifrån och ska ha rätt - så även om det är teoretiskt korrekt kan det vara svårt att våga/vilja säga till om en vill/måste fortsätta jobba på samma arbetsplats.

Sen tycker jag att rätt ska vara rätt och hade rivit upp himmel och jord, men jag har verkligen full förståelse för att Lården eller någon annan i den situationen inte vill göra det, eftersom det kan påverka framtiden :(
 
Sv: Singeltråden 53

+ alla

Tack för stöd och kramar!

Jag har ju inget skriftligt löfte, ej skrivit på något avtal utan endast blivit lovad muntligen att jag skulle få raden som stod ledig och att den skulle vara på mellan 60-75% from v.37. Nu har de lagt om även de ordinaries scheman och tydligen så vill de egentligen helst att även de ska gå ner i sysselsättningsgrad då det inte finns tillräckligt att göra trots att en person gått på tjänstledighet.
Det enda beskedet chefen hade igår var att hon inget mer visste. Möjligen kan hon ge mig en tjänst på runt 40% där jag jobbar kvällar. Jag överlever förmodligen på det + lite sparpengar, men något sparande nu blir det inte tal om vilket var en stor del av anledningen till att jag valde jobbet före utbildningsplatsen. Nu står jag i princip i exakt samma läge jag gjorde förra hösten; ingen säker inkomst, ingenting att se fram emot.

Jag får ju lösa det på något sätt. Gå bredvid på fler avdelningar, gå som timmare och välja bort socialt liv för att stå till förfogande och få ihop ekonomin. Det går ju, det är bara så jävla tråkigt. Just nu har jag tappat all lust att ta tag i någonting.
 
Sv: Singeltråden 53

Alltså, jag fick en kontakt som behövde en telefonist av min tränare. När jag pratade med henne så ville hon hemskt gärna anställa mig, men företaget hade lagt ut en förfrågan till academic work som hunnit anställa någon till tjänsten under tiden. Det var bara mindre extrajobb det gällde. Hon sa dock att de behövde folk på en avdelning (och nu har jag glömt till vad pinsamt nog!) men om jag skulle få jobb där så handlade det om så mycket arbete att det tyvärr var svårt att behålla csn eftersom jag skulle tjäna för mycket (plus att det skulle bli svårt att få ihop tidsmässigt). Så för mig gick det bort och hon behöll mitt nummer för eventuella mer passande jobb i framtiden.

Vill du ha numret? Det är visserligen inne i stan...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har ju läst här att @Wille har anlagt en skogsträdgård, intressant, tycker jag. Jag har en skogsbacke i anslutning till min...
Svar
12
· Visningar
1 131
Senast: manda
·
Kläder & Bli fin Mina mycket gamla långkalsonger har sett sina bästa dagar och jag letar efter nya, men hittar bara en massa sportiga och tighta...
Svar
9
· Visningar
767
Senast: Fille
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
497
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 180
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp