Bukefalos 28 år!

Sista förbrukningsdag

LindgrenV

Trådstartare
Jag har en kalkonfilé med sista förbrukningsdag idag. Inser ju alltså att jag behöver äta upp den idag, men jag kommer nog inte orka att varken tillaga eller äta den. Kan man frysa den och använda den senare trots att sista förbrukningsdagen är idag!?
 
Sv: Sista förbrukningsdag

Ja, så har jag gjort massor med gånger. Inte med kalkon, men allt annat.
 
Sv: Sista förbrukningsdag

Absolut! Jag köper ofta kött som säljs till 1/2 priset pga att det går ut den dagen. Antingen fryser jag det samma dag, eller tillagar det. Vilket som fungerar ypperligt :)!
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
853
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Nu kommer mörkret och jag tycker det är jättejobbigt. Eller mörkerkörning klarar jag, men när det samtidigt regnar och man ska försöka...
Svar
0
· Visningar
272
Senast: MissFideli
·
Hemmet En anhörig till mig har idag en ca 20 år gammal "dum"-TV och en DVD-spelare med inspelningsbar hårddisk inkopplad via HDMI. Hen streamar...
Svar
3
· Visningar
345
Senast: lytesout95
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
871
Senast: Zacci
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp