Sista inlägget

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är helt kaos. Det är så mycket som skulle behöva skrivas, men som jag inte förmår att sätta på pränt. I några av mina senaste inlägg har jag gått lite som katten kring het gröt. Det finns en vilja att släppa ut skiten men jag törs inte. Jag behöver vänta på att jag får komma till en terapeut. Det är bara så påfrestande med väntetiden.

Jag hade ett inlägg i huvudet idag, men som jag inte förmår skriva. Och när jag inte förmår skriva, så är det ingen idé att jag försöker. Det här har varit min ventil, men den funkar inte längre.

Så jag backar ut från Buke. Jag har hängt här i över 6 år och det har ofta varit min enda kontaktyta med omvärlden. Men det är lika bra att jag lämnar nu.
 

Nej men @Magiana vad tråkigt om du försvinner! Jag förstår och respekterar helt och fullt om du vill ta en paus men kanske kan du komma tillbaka någon gång om det känns rätt för dig.

Du kommer vara saknad här!
 
:heart
Om du övervägande mår bra/får ut något av att skriva här (i dagboken eller på forumet) tycker jag inte du ska lämna. Iallafall jag tycker det kan vara skönt ibland att "prata" med nån på andra sidan en skärm, det blir lite mindre ensamt i stunden så.
Men mår du övervägande dåligt av det så är det kanske bra att iallafall ta en paus härifrån.
 
Jag har blivit rädd för att uttrycka mig. Jag tänker att andra sitter och tänker Idiot om mig. Jag känner mig klen som reagerar så kraftigt på saker som egentligen borde vara småsaker. Och i och med att jag tycker jag är klen så känner jag mig usel.
 
Jag har blivit rädd för att uttrycka mig. Jag tänker att andra sitter och tänker Idiot om mig. Jag känner mig klen som reagerar så kraftigt på saker som egentligen borde vara småsaker. Och i och med att jag tycker jag är klen så känner jag mig usel.

Jag förstår att du känner så och att det är jättejobbigt, och med all respekt för dina känslor vill jag ändå säga det här:
Du är INTE en idiot, du är INTE klen och du är INTE usel!! Inte alls!
Tvärtom har jag fått uppfattningen av dig att du är modig, intelligent, välformulerad och tydlig. Och stark! Och jag törs faktiskt lova att jag inte är den enda som har den uppfattningen av dig.
 
Jag har blivit rädd för att uttrycka mig. Jag tänker att andra sitter och tänker Idiot om mig. Jag känner mig klen som reagerar så kraftigt på saker som egentligen borde vara småsaker. Och i och med att jag tycker jag är klen så känner jag mig usel.
Du är inte det minsta idiot och tycker någon det säger det mer om den än om dig. Du är skarp och rolig och jag uppskattar dina inlägg. Däremot har du ju det kämpigt och har behov att ventilera det - och det är precis vad det här forumet (bland annat) är till för. Jag förstår dock att du är sårbar just nu och är det för jobbigt med eventuella snipiga inlägg så kan det ju vara skönt att ta en liten break.

Ta en paus om du vill men låt inte eventuella elaka människor begränsa dig här (eller nån annanstans). Och låt inte pausen bli för alltid :heart.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag känner mig mest gnällig. Och kedjan av händelser som lett till den här situationen känns banal. Jag borde ha klarat av det. Men jag är helt golvad.
 
Jag känner mig mest gnällig. Och kedjan av händelser som lett till den här situationen känns banal. Jag borde ha klarat av det. Men jag är helt golvad.
Du är inte gnällig. Det är helt naturligt, när man mår mycket dåligt i övrigt, att en förhållandevis liten grej får en att bli helt golvad.

Du behöver inte skriva ut här vad det är men kom ihåg: du är inte gnällig, du är inte klen, du är inte dålig.
 
Du är inte gnällig. Det är helt naturligt, när man mår mycket dåligt i övrigt, att en förhållandevis liten grej får en att bli helt golvad.

Du behöver inte skriva ut här vad det är men kom ihåg: du är inte gnällig, du är inte klen, du är inte dålig.
Allt är en kedja händelser, som har blivit kaka på kaka. Det är som om alla händelser har multiplicerats.
 
Vad tråkigt att du känner att vi andra här kan tänka illa om dig.

I mina ögon är du väldigt intelligent och stark och driftig. Och just det kan ju ha fällt dig nu sas.
Det är lätt hänt att man pressar sig för hårt.

Har man alltid kommit undan med det förr, saker löst sig bara man tagit i blur man rätt förvånad, förvillad, frustrerad och lite rädd när man plötsligt inte känner igen sig själv.

Jag tror vi är fler här på Buke som har crashed and burned liksom.

Hoppas du snart får din terapi!

Förstår att du kanske behöver ett break och accepterar det. Men vi kommer som sagt sakna dig!
 
Vad tråkigt att du känner att vi andra här kan tänka illa om dig.

I mina ögon är du väldigt intelligent och stark och driftig. Och just det kan ju ha fällt dig nu sas.
Det är lätt hänt att man pressar sig för hårt.

Har man alltid kommit undan med det förr, saker löst sig bara man tagit i blur man rätt förvånad, förvillad, frustrerad och lite rädd när man plötsligt inte känner igen sig själv.

Jag tror vi är fler här på Buke som har crashed and burned liksom.

Hoppas du snart får din terapi!

Förstår att du kanske behöver ett break och accepterar det. Men vi kommer som sagt sakna dig!
Det har hänt förr att folk har pratat illa om mig bakom min rygg. Det var bl.a. därför jag fick sparken från ett jobb. Dessutom var det inte första gången jag blev illa behandlad för jag blev mobbad i skolan också. Så jag är bekant med skitsnack.

Och att jag anser mig klen är ju för att jag inte kan skylla på jobbet för att jag rasat. Jag har helt enkelt inte klarat av att hantera mitt liv.
 
Jag känner mig mest gnällig. Och kedjan av händelser som lett till den här situationen känns banal. Jag borde ha klarat av det. Men jag är helt golvad.

Liten tuva stjälper ofta stort lass. Du är varken gnällig eller klen. Jag förstår om du behöver pausa, men du kommer vara saknad är och jag hoppas på att du kommer åter om du väljer paus.

Det vore så bra som du kunde få den hjälp som du så innerligt behöver för att vända skutan.
 
Det har hänt förr att folk har pratat illa om mig bakom min rygg. Det var bl.a. därför jag fick sparken från ett jobb. Dessutom var det inte första gången jag blev illa behandlad för jag blev mobbad i skolan också. Så jag är bekant med skitsnack.

Och att jag anser mig klen är ju för att jag inte kan skylla på jobbet för att jag rasat. Jag har helt enkelt inte klarat av att hantera mitt liv.

Med tanke på din uppväxt och annat du berättat om ditt liv tycker jag inte det är det minsta konstigt att man till slut inte orkar mer.
Jag tror många hade klarat det betydligt sämre än du gjort och gör.
Det hoppas jag att du kan ta till dig. Klen är nog det sista du är.
 
Med tanke på din uppväxt och annat du berättat om ditt liv tycker jag inte det är det minsta konstigt att man till slut inte orkar mer.
Jag tror många hade klarat det betydligt sämre än du gjort och gör.
Det hoppas jag att du kan ta till dig. Klen är nog det sista du är.
Fast jag hör om andras levnadsöden ibland och tycker de har haft det värre, men ändå verkar de ha klarat sig bättre.
 
Jag förstår om du behöver en paus, och jag hoppas att du får bra hjälp framöver så att du kan komma vidare. Oavsett varför så har du rätt till dina känslor och behöver inte rättfärdiga dig inför buke.

Vi finns här när du har lust/ork att "prata" med oss igen :)
 
Jag har blivit rädd för att uttrycka mig. Jag tänker att andra sitter och tänker Idiot om mig. Jag känner mig klen som reagerar så kraftigt på saker som egentligen borde vara småsaker. Och i och med att jag tycker jag är klen så känner jag mig usel.

Jag har aldrig tänkt idiot om dig. Jag ser dig som en oerhört stark kvinna som inte orkar mer. Som hamnat på fel stig full med rötter och taggar och som behöver hjälp att komma tillbaka till den breda enklare stig som livet egentligen borde vara.

Det är bara du som kan ta beslutet om att hänga på Buke eller inte men jag kommer i alla fall sakna dig :heart
 
Ta hand om dig!
Skulle tippa på att 99 % tycker att du är en jättefin människa. Alltid är det någon som tycker annorlunda. Är nog ingen här som har alla med sig jämt.
Du är absolut ingen idiot så jag hoppas verkligen att den kommentaren kan du radera ut totalt!
Förstår om du vill ta paus, har själv tagit längre pauser då det gått år mellan att jag kollat in bukefalos. Kom ihåg ditt lösenord och uppdatera din mailadress så att du kan logga in med samma igen. Jag fick byta nick för mitt förra gick inte längre att logga in på. Kanske är ändrat system idag men för säkerhetsskull.

Kram :heart
 
Jag vaknade med ångest idag. Det känns som om jag sitter i en isoleringscell.

Jag trodde jag hade telefontid inbokat med läkaren idag men det är i morgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Varning först att det här blir jätte långt och dåligt skrivet. Men jag vill ändå ge som en förklaring ifall nån bryr sig men fattar om...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 783
Senast: Andromedae
·
Samhälle Nu vill jag höra era åsikter i denna frågan, skriva/läsa i ett forum eller vara med i facebookgrupper? Jag är väl ganska ny på...
2
Svar
27
· Visningar
2 245
  • Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
14
· Visningar
6 537
Senast: Caoimhe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här är väl kanske inte så mycket för andra att läsa, men vill ni så är det självklart fritt fram. Men mest av allt är det för min...
Svar
0
· Visningar
638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp