Bukefalos 28 år!

Sitta och skriva i tropiskt land i vinter.

Händelselösa stränder var inte vad jag ägnade mig åt i Costa Rica, de (ytterst få) amerikanska turisterna var av den backpackaraktiga sorten. Vulkaner, regnskog, båtturer på floder, öde stränder med apor och leguaner, små byar med lösspringande hästar ... vad mer kan man önska. liksom? Men det var å andra sidan kanske tio år sen jag var där så det kanske har ändrats våldsamt, vad vet jag.

Sen blir det iofs inte så händelselöst ens på stränder när man har tre ungar med sig .... :)
Min syrra bodde vid stranden på Pacific Oceansidan. Mycket långsam plats. :) Minst lika länge sen.
 
Nu är ju inte det tropikerna, men det finns ju skrivarställen i Italien (Capri, Villa San Michele) och Grekland (Aten, Kavallahuset), där man kan sitta och jobba, och bo billigt eftersom det är subventionerat, så att säga. Jag har kollegor som har varit där och jobbat och varit väldigt nöjda, bra arbetsklimat och skrivarro, och allt man behöver (internet etc) för att få mycket gjort.

Genom vem subventioneras det? Är det författarfonden eller förbundet som gör det?
 
Vad är det du skriver som du behöver bra wifi för?

Har du varit i Ubud tidigare?

Det är lite olika. Dels böcker, och då behövs wifi:t för researchen som Myrten också skrev, men utöver det skriver jag mycket faktatexter och tidningsartiklar också, och då behövs wifi:t även till att kommunicera med uppdragsgivaren och att lämna in materialet.

(Nej, jag har inte varit i Ubud.)
 
Genom vem subventioneras det? Är det författarfonden eller förbundet som gör det?
Jag var på San Michele på ett stipendium som jag fick genom universitetet. Andra som var där samtidigt hade också fått stipendier, men jag vet tyvärr inte exakt varifrån. Där var inga som inte var stipendiater, alla arbetade hela tiden.
 
Jag var på San Michele på ett stipendium som jag fick genom universitetet. Andra som var där samtidigt hade också fått stipendier, men jag vet tyvärr inte exakt varifrån. Där var inga som inte var stipendiater, alla arbetade hela tiden.
Svenska Institutet i Rom har stipendier till San Michele.
 
Det är lite olika. Dels böcker, och då behövs wifi:t för researchen som Myrten också skrev, men utöver det skriver jag mycket faktatexter och tidningsartiklar också, och då behövs wifi:t även till att kommunicera med uppdragsgivaren och att lämna in materialet.

(Nej, jag har inte varit i Ubud.)

Ubud = trevligare än Kuta (jag var i Kuta förra året när jag var sjuk, där var väl internet ok).

Vet dock inte med säkerhet hur internet är eller om det går att få ett tillräckligt billigt datapaket på mobilen (det kör jag på i Malaysia, det funkar i normala fall bättre än wifi när man ska skicka filer). Har frågat en vän som kanske vet mer.
 
Ubud = trevligare än Kuta (jag var i Kuta förra året när jag var sjuk, där var väl internet ok).

Vet dock inte med säkerhet hur internet är eller om det går att få ett tillräckligt billigt datapaket på mobilen (det kör jag på i Malaysia, det funkar i normala fall bättre än wifi när man ska skicka filer). Har frågat en vän som kanske vet mer.

Vännen säger att det wifi hon sett verkar ok :up:

Har en annan vän som jobbar enbart på distans, mest verkar hon hålla till i Chiang Mai. Hon verkar göra reviews för olika cafer, jag tror för någon digital nomad webbsida så det kanske går att hitta någon bra sida som kan rekommendera ställen med bra internet?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp