Sitta på häst under prisutdelning?!

Ebine

Trådstartare
Måste man sitta till häst på prisutdelning eller går det bra att gå in o bara ställa sig bland de övriga?
Vet att man förut inte behövde sitta på hästen. Till saken hör att jag har en lite besvärlig dam som inte alls uppskattar applåder eller hög musik (stegrar o far rundor). Jag har prövat 2 prisutdelningar och det har slutat med att jag fått skiritta ut på henne innan prisutdelningen är klar för att inte ställa till något för alla andra runtomkring.
Så det hade varit skönt att veta att man bara kan "gå in själv" när det blir tid.
Någon som vet regler?!
Tack på förhand! :bow:
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Joo men det har ajag sett många som gör. Som typ ställt in hästen och sådär redan. Det är nog bara att gå in till fots och ta emot priset :D
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Det va väl någon ny regel att man va tvungen att sitta på häst, annars skulle man snacka med överdomaren?
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Det va väl någon ny regel att man va tvungen att sitta på häst, annars skulle man snacka med överdomaren?

Det är det jag har för mig oxå!! Någon som kan kika i TR..?? min data är världens långsammaste o hänger sig hela tiden.. :(:(
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Måste man sitta till häst på prisutdelning eller går det bra att gå in o bara ställa sig bland de övriga?
Vet att man förut inte behövde sitta på hästen. Till saken hör att jag har en lite besvärlig dam som inte alls uppskattar applåder eller hög musik (stegrar o far rundor). Jag har prövat 2 prisutdelningar och det har slutat med att jag fått skiritta ut på henne innan prisutdelningen är klar för att inte ställa till något för alla andra runtomkring.
Så det hade varit skönt att veta att man bara kan "gå in själv" när det blir tid.
Någon som vet regler?!
Tack på förhand! :bow:

placerade ryttare som är kallade till prisutdelning måste istta till häst. inte ett måste dock att sitta på den hästen ritten genomfördes på! du kan alltså låna kompisens lugna häst och klara dig helskinnad...:cool:
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Kul om man inte har nån häst tillgänglig då.. suck. :(
Verligen korkade regler, kan ju orsaka en oändligt massa problem. Tack för era svar.
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Bara undrar:

Det är inte tillåtet att ha ledare då?
Att du har med en kompis som får leda hästen in på prisutdelningen, och så sitter du på.
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Ja det kanske skulle kunna vara ett alternativ, ska prata med överdomaren på tävlingen. Kanske kan man få dispans o gå in utan häst..
Tack för era svar!
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Grejen att man måste sitta till häst är väl för att dom inte vill ha folk till fots inne på banan pga olycksrisken.
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Knapp

Vad händer om man inte vill rida in till prisutdelningen? Får man inte priserna då?
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Ett tips är att stoppa bomull i öronen på hästen innan prisutdelningen.
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

jag har hämtat ut pris efter prisutdelningen för jag missa det hela ;)
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Ett tips är att stoppa bomull i öronen på hästen innan prisutdelningen.

Ja jag ska pröva det & även rida in med en gramantygel för att förhindra att hon ställer sig och dansar omkring.
Tack för era svar!
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Jag har deltagit på prisutdelningar avsutten där det skulle vara uppsuttet. Det på tävlingar där det var måååånga starter kvar efter mig och speakern inte ngn gång meddelat annat än vem som ledde klassen.
Ingen har protesterat när jag kommit in till fots, alternativet hade ju varit att de väntat medan jag tog ut hästen ur kärran och sadlade på.
Där speaker med jämna mellanrum meddelar vilka som ligger på placering, där ska ju alla komma uppsuttet anser jag, vilket jag också gjort.

Dock med halvstollig häst på prisutdelningen så går det säkert att prata med domaren och slippa hämta priset till häst. Säkerheten är ju viktigast!
Inte alla ggr man känner ngn med lugn häst man kan låna.
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Grejen att man måste sitta till häst är väl för att dom inte vill ha folk till fots inne på banan pga olycksrisken.

De ggr ngn frågat på tävlingar jag varit på säger funktionärerna att uppsutten prisutdelning är för att "hedra" sponsorerna.
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Va! Har du inte med dig tre extra häsatar så du kan rida in på prisutdelningen??:rofl::rofl:
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Dum fråga:
Då är det krav på ärevarv också?
Jag bara ser framför mig katastroferna ..
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Dum fråga:
Då är det krav på ärevarv också?
Jag bara ser framför mig katastroferna ..

Precis.. man kan ju tycka att det inte är nån bra "regel" som TR har. Men som sagt så borde man ju kunna prata med överdomaren o förklara hur det ligger till, så får ju denne ta ställning till om han vill jag ska ta in henne på prisutdelning o ta ansvar för konsekvenserna av det.
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

sist jag vart placerad så ville jag inte vara med och rida in så vi snackade med överdommaren han sa att jag skulle hitta någon annan häst att rida in på eller att jag kunde gå till fots men då kunde de ta tebacks premierna!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
507
Senast: Funderarn
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Coras star
·
Träning Bakgrundsinfo: Hästen är till salu och blir inriden nu. 6 år. Hästen står på ridskola. Jag har ett stort intresse för denna häst som är...
Svar
9
· Visningar
1 435
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp