Sitta på häst under prisutdelning?!

Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Från TR:
Om en tävlande underlåter att delta i prisutdelning döms han till böter av överdomaren om lägst 150kr eller högst 500kr samt förlorar eventuellt hederspris, rosett och plakett.

Överdomaren har möjlighet att befria en tävlande från deltagande i prisutdelningen, tillåta deltagande utan häst eller tillåta att en annan häst används.

I Hopp TR står också:
Nationel, regional, lokal och inbjudningstävling:
Samtliga pristagare som deltar i ceremonin ska sitta till häst. Arrangören beslutar om hur många som ska delta.
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

måste bara säga att lite sjukt är det allt, trots jag ändå fattar.
:p
haha, jaja, råkar man ha en het häst, så får man försöka hos ngn före då,så man får låna dennes häst :p
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Knapplån

Det jag inte fattar är att det skulle vara ohedrande mot sponsorerna om man inte satt till häst. Det värsta som kan hända är väl att man inte visar märke på schabrak eller täcke. Men schabraket har man ju redan visat anyway.

(Dessutom tittar man ju ner på den som delar ut om man sitter till häst hehe:D)
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Jag har många gånger gått in på prisutdelningar, och lika många gånger fått gå ut igen pga att jag glömmt hjälmen!:crazy:. reglen kanske är ändrad, men innan fick man gå till fots bara man hade hjälm på sig.:grin:
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Jag har många gånger gått in på prisutdelningar, och lika många gånger fått gå ut igen pga att jag glömmt hjälmen!:crazy:. reglen kanske är ändrad, men innan fick man gå till fots bara man hade hjälm på sig.:grin:

Okeej, men de är så nu iaf vet inte om de ändrades från årskiftet men förra året frågade jag också om överdommarens lov.....
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Eller så tränar man hästen även på dessa situationer !

Min dotters ponny är ganska stissig, men stå still på prisutdelning kan hon.

I helgen hade vi klubbhoppning och en av unghästarna var med för första gången - den reagerade på applåderna. Vi applåderade och applåderade ända tills den inte brydde sig längre.
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

visst kan man träna men de är inte alltid att de fungerar, min ponny kan tex stå och sova under vissa prisutdelningar och sen andra gånger står hon inte still alls, Och de som jag har problem med är ärevarven, för att pin ponny vet att hon ska få galoppera och blir ivrig och då str hon på bakbenen hur jag änn gör...
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

*KL
Eller så låter man helt bli att bli placerad, det måste ju vara lättast lol :D Det är nog min metod :smirk:
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Haha smart eller så kör man på stilen jag brukar köra på bli plac men inte av de 6 eller 7 främsta så man slipper gå in men man får endå en rosett. ;)
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Alltså den nya regeln tycker jag verkar helt sjukt!

Säkerheten går väl före att hedra sponsorerna?
Om man inte har fler än en häst då, och man tränar och tränar för applåder och musik, helt enkelt bså blir hästen stirrig och tycker det är skitskoj eller jätteläskigt.

Om min häst inte kan vara med under prisutdelningen, snackar med överdomaren som säger att jag ska låna någon annans häst, men jag känner ingen annnan på tävlingsplatsen.
Ska jag då gå fram till nån helt okänd och fråga om jag får låna deras häst till prisutdelningen?
Hur mycket säkerhet finns då?

och aldrig att jag skulle låna ut min häst till nån okänd, den kan ju ÖD drömma om!

Sen blir ju ibland bara de 6 -el likn- främsta placerade, och vi som inte kommer bland de sex första, hedrar vi inte sponsorerna då?

Sen att man ska ha hjälm som gående på prisutdelningen är väl helt okej. Eftersom man ska se "fin" ut mnen främst för säkerheten.

Det är inte så lätt om man startat först av 80 ekipage. Man leder ett tag men trippas ner efter hand. När de är 10 kvar ligger man längst ner av de placerade.
Ska man ta ut hästen då och göra den i ordning för prisutdelningen eftersom man KANSKE blir placerad, eller ska man när klassen är slut hotta ut ponnyn och slänga på alla saker?
Eller ska man ha hästen ute e sisådär 2*80 minuter för att man KANSKE blir placerad?
Hel sjuka regler tycker jag!
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

*kl*

Helt sjukt!:eek:

Jag har en unghäst som ska ut och tävla till hösten och han är rädd för allt.
Ska de då tvinga mig att rida in på en prisutdelning med en häst som är totalt livrädd för ljud och dessutom är bakskygg?
Visserligen blir han ju bättre hela tiden, men om vi nu skulle bli placerade på hans första tävling så vill jag inte riskera liv och lem bara för att rida in där:crazy:

Nej jag tycker det är sjuka regler, man borde åtminstone få gå in till fots i alla fall på lokal nivå tycker jag.
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Iallafall på lokal nivå behöver man inte ha med hästen in. På de tävlingar jag är på burkar det säga att man inte behöver ha med hästen, Men majoriteten har med hästen in på banan.

Hur skulle det bli om en häst har 2 ryttare och båda blir placerade?? Skölle båda rida ärevarv eller? :D:angel:
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

*kl*

Helt sjukt!:eek:

Jag har en unghäst som ska ut och tävla till hösten och han är rädd för allt.
Ska de då tvinga mig att rida in på en prisutdelning med en häst som är totalt livrädd för ljud och dessutom är bakskygg?
Visserligen blir han ju bättre hela tiden, men om vi nu skulle bli placerade på hans första tävling så vill jag inte riskera liv och lem bara för att rida in där:crazy:

Nej jag tycker det är sjuka regler, man borde åtminstone få gå in till fots i alla fall på lokal nivå tycker jag.

Men asså man kan få dispans. Prata med dommare/överdommare så ska man få gå till fots. Men man MÅSTE prata med dem innan bara :)
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Okey, men jag tyckte att någon skrev att de kunde dra in premier då?
Visst, hellre det än att riskera att bli skadad, men jag tycker att de inte skulle få göra så isf.
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

Okey, men jag tyckte att någon skrev att de kunde dra in premier då?
Visst, hellre det än att riskera att bli skadad, men jag tycker att de inte skulle få göra så isf.

Jag pratade med en domare och hon sa att det är helt okej om man pratar med öd innan och får okej av honom/henne.
 
Sv: Sitta på häst under prisutdelning?!

*KL*

Hur skaffar man sig en sponsor ?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
507
Senast: Funderarn
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Coras star
·
Träning Bakgrundsinfo: Hästen är till salu och blir inriden nu. 6 år. Hästen står på ridskola. Jag har ett stort intresse för denna häst som är...
Svar
9
· Visningar
1 435
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp