Bukefalos 28 år!

Självriskperiod

Domenico

Trådstartare
En liten fråga!

Min häst har tidigare varit hos veterinären ett antal gånger. Den blev sedan friskförklarad och allt var frid och fröjd....

.... tills här om dagen då jag åter fick åka till klinik akut.

Skada nummer 1 och nummer två har inget alls med varandra att göra. Tidigare har jag skickat in skadeanmälan själv till försäkringsbolaget, men med den nya skadan fick jag åka till en annan klinik som direktreglerar. Försäkringsbolaget har tagit skadan men jag fick betala ny självrisk. När jag kollar hemma i mina papper är det mindre än 125 dagar sedan (min självriskperiod) jag betalade en självrisk senast. (Ja min häst verkar trivas hos veterinären :crazy:)

Gäller en självrisk per självriskperiod bara vid samma skada eller borde jag ta kontakt med försäkringsbolaget och se om jag kan få tillbaka min självrisk. Reflekterade inte riktigt över det när jag var på kliniken utan var mest glad att det inte var så farligt som jag var rädd för (var rädd att jag skulle komma hem utan häst).
 
Sv: Självriskperiod

Jag vet inte om det kan skilja mellan olika bolag, men i mitt så gäller självriskperioden bara samma skada. Det borde ju stå i dina papper?
 
Sv: Självriskperiod

Då skiljer det mellan bolagen. Jag behövde inte betala ny självrisk när mitt sto fick kolik, det gick på samma period som när jag betalde självrisken i samband med en hältutredning tidigare.
 
Sv: Självriskperiod

Jag läste det som står i villkoren på hemsidan nu. Det står inte någonstans att ny självrisk ska erläggas om hästen får en ny (helt annan) skada. Jag får nog ta och ringa dem!
 
Sv: Självriskperiod

Attans! Insåg att min senaste räkning från första skadan innefattade två besök. Den fasta självrisken är från första tillfället. Nu är det 1 (!) dag för mycket. Ja ja återbesöket lär jag ju slippa självrisken på iaf! Det viktigaste är att hästen blir bra igen.
 
Sv: Självriskperiod

Enligt min försäkringsman så gäller en självriskperiod i ett visst antal dagar, oavsett skada.
Kanske kan det skilja mellan bolagen. Kontakta ditt bolag vetja!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag måste ha haft maximal otur när det gäller min självriskperiod på hästens försäkring. Mitt bolag har en fast självrisk per...
Svar
4
· Visningar
1 371
Senast: Angel
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: yamyam
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Myrten
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp